Tökéletes ragadozó
Szöveges ítélet
Az összkerékhajtása fantasztikus. Télen jégen 210-ig sikerült gyorsulnom.
Sáros úton, havon kanyarban nyugodtan nyomhatsz padlógázt, a 240 le simán uralható.
30 cm-es hóban 30 %-os emelkedőn határozottan érzed a gyorsulást.
A terepjárást egyedül a hasmagassága korlátozza, néha még vadászni is eljárok vele, bár ez nemigen illik a karakteréhez.
A Merci futóműve sem rossz, de a Jaguar messze veri még száraz úton is, de ha csak néhány esőcsepp van, a Jag-ból átülve a Mercibe szabályos halálfélelmed van ugyanolyan tempónál. A tökéletes nyugalom 200-ig. Utána kicsit biznytalan lesz, 220-tól pedig határozottan gyengének érzem a fékeket - de nyomhatod neki 250-ig-:)
A magyar kátyús utakon 160 ezer km után sem kellett a futóműhöz nyúlni - tökéletes az egyenesfutása.
Az automata váltó nagyon kényelmessé teszi, a terhelésváltások nem is érezhetőek, de a tiptronic nem ártana, mert a kocsisorok előzésénél könnyen visszavált.
Gondoljunk bele, 3000 cm3, állandó 4 ker hajtás, automata váltó, 240 le és ehhez 10 liter 95-ös, ráadásul 2 Ft/km szervízköltség és 100.000 km-t bírnak a tárcsák és a betétek együtt. Nem sok ilyen autó van, ami 2 évesen 8 millió bőrülésekkel és TV-vel, ennyibe kerül a fenntartása és simán utazik 2-3 számjegyű utakon esőben 180-al (ekkor 11litert eszik).
Majd elfelejtem, egyszer egy kiöntött tó szélén a jégen beszakadt az első két kerék. A DSC-vel (amit egyébként ki kell kapcsolni, mert csak feleslegesen lenyalja a féktárcsákat, de ha nagyon megcsúszol, a kikapcsolástól függetlenül bekapcsol) kimászott úgy, hogy az autó alja a jégen, a két hátsó kereke szintén jégen volt. Ezt csinálja utána más autó!!!!
Hibalista
- 110 ezer km alatt semmi!!! nem romlott el rajta, csak az érintőképernyő fagy le néha
- Csak kopás (fékbetét, féktárcsa, gyertyacsere)
Ide hordtam szervizbe
Az első tuajdonos a Soroksári útra (egy vagyon és állandóan vissza kellett vinni)
A visszahívásos cserét korrektül megcsinálták nálam, de a javítási árak a valós költség kb. duplája, még úgy is, hogy tőlük rendelem az alkatrészt.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Kisvárosi autószerelő és jómagam. Semmi gond azóta, csak az aksilemerülés, de ha feltöltöm, akkor semmi baj.
Olajcsere a legobb olajból szűrőkkel együtt 30 ezer Ft/15.000 km (Opel Corsa ár)
Mindent könnyű szétszedni és összerakni, teljesen logikus könnyen szerelhető autó (a gyertyacsere kivételével)
A régi szerelő iskola módszerével: minden elektromos rendszert kimérni műszerekkel, a számítógéppel nem törődni - mintha Ladát, vagy 123-as Mercit szerelnél.
Egyszerű, logikus és tökéletes. Minél több technikát használsz, annál később készül el.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | c220 | Következő autója? | Kipróbálom, kibírja-e 500.000-ig |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
