Mozdony
Szöveges ítélet
Aki Jaguar-t szeretne venni, érdemes azon elgondolkodnia, hogy itthon, vagy külföldön érdemesebb-e. Tapasztalatom szerint a német keresked?k 10-17% engedményt adnak külföldi készpénzes (banki átutalásos is!) vásárlás esetén, és pontosan úgy viselkednek a vásárlóval, ahogy ezt a Jaguar-tól az ember elvárja. Ellentétben az itthoni márkakeresked?vel, aki telefonban más árat mond (autóra, szervízre, téli gumira/felnire) mint amennyit az emberrel kés?bb kifizettetne.
Szerencsére nem számít státuszszimbólumnak és az álami vezet?k sem rongálják a hírnevét. Szerintem a Jaguar-ok közül a legszebb formája van, mindenképpen csak ajánlani tudom annak, aki hosszabb távra szeretne autót venni, és megteheti, hogy id?tálló min?séget vegyen. Hosszabb/hétvégi utakra egyértelm?en kiváló. Egy apró ékszerdoboz mozdonyhoz méltó nyomatékkal.
A dízel talán szentségtörés egy Jaguárnál, de 30 km/h felett semmit nem lehet hallani, és elég a nyomaték is. Egyébként annyira elég, hogy egy nedves füves emelkedőn a kuplung kicsit megégett. Azóta nem kemény, hanem normálisan fog, de hát ez a modern dízelek átka.
Nagyon otthonos a belseje, szép a kidolgozás, és a 320W-os hifi brutális. Szépen szól, bár csak kb. 25 Hz a mélynyomó alja, ami lehetne kevesebb is, de a CD közepes hangerővel hibátlan.
Negatívum: az els? ülések kagylósítottak, így van, akinek nem kényelmes, hátul kicsi a fejtér még egy 180 cm-es embernek is, de ezt az autót jellemz?en ketten használjuk. 185 cm feletti vezet?nek az els? üléssor sem kényelmes - magasabbaknak érdemes nagyobb autót venni (pl.: XJ).
1800 és 4000 között rettetesen tud húzni. Németországban 170-r?l pillanatok alatt 200 fölé lehetett gyorsítani. Nem nyúlt, nem tiltakozott, egyszer?en ment. Nagy er? van benne, és finoman jár. Ha autópályán megyünk vele 130-at (többet minek?), 6 körül van a fogyasztása, városban 7,5-8 liter. Jól gyorsul, nagyon jól.
5x évesen ilyen autót kívánok mindenkinek.
A fenntartási költség azért 10, mert évente pontosan 1 alkalommal kell szerelőhöz vinni, és 10 éves koráig megállapítható, hogy melyik évben mennyit kell rá költeni (a szervíz 80 és 160 eFt között). A kötelezője 3 eFt/hónap, CASCO pedig 5 eFt havonta. (Ugye-ugye, ha valaki 35 éve balesetmentesen vezet és nem Pesten lakik...)
Hibalista
- A kötelező éves szervízen túl fél évesen cserélték a kulcsokat, 3 évesen EGR-szelepet kellett tisztítani. Első-hátső fékbetétek: 75 ekm.
Ide hordtam szervizbe
Jaguar House Rosenheim (német márkakeresked?/szervíz) - e-mailben és telefonon is azonnal segítenek, és nem azt kérdezik, náluk vettem-e az autót.
Keressétek Oliver Meisl-t, ő az értékesítési vezető. Némettudás itt alapkövetelmény :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Itthoni kis műhely, garancia lejárta után mindent ők javítanak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 86000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | terepjáró - megvan az is | Következő autója? | jó lesz ez még |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
