Villámgyors, nagyon szerethető
Szöveges ítélet
Próbáltam már írni, de az valahogy elveszett, most újra nekiugrok.
Az I-Pace először is meglepően tágas és a csomagtartója is hatalmas. Nekem nem annyira jönnek be a SUV szerű autók, de családilag ez volt az elfogadható a teherautó és a sportkocsi között.
Az autó nagyon jól megy, lehet számháborúzni, de nincs olyan helyzet, amikor ennél több kell. Az úttartása is jó, de pl a billegés mértéke függ a kerékmérettől. Legjobb fogyasztást a 18"-os kerék adja, minden +col 5%-ot csökkent a hatótávolságon, úttartás szempontjából viszont kb a 19", 20" ami már elfogadható. A 18"-os kerék hátul teherautósan pattog a nagy tömeg és magas oldalfal miatt.
Fogyasztás; jobb mint amit vártam. A városi 20kWh/100km körül, de városan ki megy egy nap 400km-t ? Így ez nem annyira lényeges. Országúton 114-116km/h -nál az 5 éves autó is elmegy kb 340km-t. A hatótáv erősen sebesség és kerékméret függő, szerintem kb 110-116km/h között lehet megérkezési időre optimális. Kerékméretben 19"-ra mentem fel, azzal én elégedett vagyok, a típushoz nincs ekkora felni megfelelő ET számmal, de Jaguarokhoz pl XJ van, szóval be lehet szerezni, lehet a 20" is jó, én nem próbálgattam tovább.
Sokan az aksi degradációtól félnek, nos az I-Pace-nél nem érezni semmilyen degradációt, az új autók tesztjeinél mért hatótávot hozza most is, vagy olyan kicsi a különbség, hogy nem érezni. Az aksinál fontos szempont, hogy 36 kis aksiból áll, amelyek egyessével cserélhetők, pl eBayen használtan kb 100eFT darabja, így én az aksi hibáktól nem félnék annyira, ennél a típusnál. Szerintem az aksik egyik jellemző tönkretételi módja, ha valami felüt, pl egy patka sarkáról leeséskor. Ezt sikerült bemutanom az I-Pace-el és annyira erős a lemez az alján, hogy a saját súlyától nem deformálódott el, ezt és a cserélhető aksit szerintem nagyon gondosan tervezték meg. Írtak kigyulladásokról, amit az LG Chem gyárban egy gyártási trehányság okozott (sok más EV típusba is jutott LG Chem aksi) azt meg a szoftver monitorozza és nem engedi az autót tovább tölteni, jelzi a hibát és garanciában cserélik, nálam eddig nem jelentkezett.
Az összeszerelési minősége olyan, hogy 5 év után újnak nézik és semmi sem cicereg benne, megkockáztatom a Magna kb olyan minőségben rakta össze, mint egyik barátom Infinitiy-je. Minden vonalban fut és jó ránézni.
Lehet hogy a szoftvere nem gyors pl egy mobiltelefonhoz képest, de ezt jórészt orvosolják a fizikai gombok, amiket jó megfogni, benyomni, teljesen autószerű, nem valami ócska guruló tabletnek érződik.
A napfénytető nem melegszik különösebben és nagyon tágassá, világossá teszi a teret.
Vannak azért apró hibái is, az egyik a divat kiugró kilincs. Ez a világ legnagyobb butasága, kár más divatautó márkákat majmolni. Ha az autó véletlenül nyitva maradt, az a kiugró kilincs miatt azonnal nyilvánvaló mindenkinek, a kilincs visszahúzó be tud fagyni, vagy nálam pl a bal hátsó kilincset nem teljesen húzza vissza, picit kiáll a síkból.
2020-ig 7kWh-s az AC töltés, ami nem sokkal kevesebb a 11kWh-nál, de ha a töltő csak 3x16A-t tud, akkor ez már csak 3.5kWh egy fázison. A DC 100-as töltés ma már nem túl jó, de kezelhető, Murau, Salzburg távolságokban 1 ebéd, 1 pisi beiktatással kényelmesen lehet utazni, az azért látszik, hogy az új 2024-es autók ennél általában többet tudnak.
Sajnos az értékvesztés eddig nagy volt, de annyira lenn van a használt ára, hogy innen már szerintem nincs hová tovább esnie, figyelembe véve, mennyivel kedvezőbb a fogyasztása egy benzines/dízel hasonló teljesítményű autóhoz képest.
Szervíze kétévente, kb 130eFt, ami nem sok. Az első fékbetétet 100eKm-nél cserélték, a hátsót kb 130eKm-nél kell majd először.
Nagyon szeretem, az eddigi robbanómotoros autókkal össze sem lehet hasonlítani a járáskultúráját és a robbanékonyságát, az alacsony fenntartási költségekről nem is beszélve.
Hibalista
- A bal hátsó kilincs kiáll kicsit a síkból behúzva. Ennyi :)
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz, Budaörsi úton
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 109000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | XF 2.5t | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
