A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jaguar » I-Pace (2018)

I-Pace EV400 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Villámgyors, nagyon szerethető

Szöveges ítélet

Próbáltam már írni, de az valahogy elveszett, most újra nekiugrok.

Az I-Pace először is meglepően tágas és a csomagtartója is hatalmas. Nekem nem annyira jönnek be a SUV szerű autók, de családilag ez volt az elfogadható a teherautó és a sportkocsi között.

Az autó nagyon jól megy, lehet számháborúzni, de nincs olyan helyzet, amikor ennél több kell. Az úttartása is jó, de pl a billegés mértéke függ a kerékmérettől. Legjobb fogyasztást a 18"-os kerék adja, minden +col 5%-ot csökkent a hatótávolságon, úttartás szempontjából viszont kb a 19", 20" ami már elfogadható. A 18"-os kerék hátul teherautósan pattog a nagy tömeg és magas oldalfal miatt.

Fogyasztás; jobb mint amit vártam. A városi 20kWh/100km körül, de városan ki megy egy nap 400km-t ? Így ez nem annyira lényeges. Országúton 114-116km/h -nál az 5 éves autó is elmegy kb 340km-t. A hatótáv erősen sebesség és kerékméret függő, szerintem kb 110-116km/h között lehet megérkezési időre optimális. Kerékméretben 19"-ra mentem fel, azzal én elégedett vagyok, a típushoz nincs ekkora felni megfelelő ET számmal, de Jaguarokhoz pl XJ van, szóval be lehet szerezni, lehet a 20" is jó, én nem próbálgattam tovább.

Sokan az aksi degradációtól félnek, nos az I-Pace-nél nem érezni semmilyen degradációt, az új autók tesztjeinél mért hatótávot hozza most is, vagy olyan kicsi a különbség, hogy nem érezni. Az aksinál fontos szempont, hogy 36 kis aksiból áll, amelyek egyessével cserélhetők, pl eBayen használtan kb 100eFT darabja, így én az aksi hibáktól nem félnék annyira, ennél a típusnál. Szerintem az aksik egyik jellemző tönkretételi módja, ha valami felüt, pl egy patka sarkáról leeséskor. Ezt sikerült bemutanom az I-Pace-el és annyira erős a lemez az alján, hogy a saját súlyától nem deformálódott el, ezt és a cserélhető aksit szerintem nagyon gondosan tervezték meg. Írtak kigyulladásokról, amit az LG Chem gyárban egy gyártási trehányság okozott (sok más EV típusba is jutott LG Chem aksi) azt meg a szoftver monitorozza és nem engedi az autót tovább tölteni, jelzi a hibát és garanciában cserélik, nálam eddig nem jelentkezett.

Az összeszerelési minősége olyan, hogy 5 év után újnak nézik és semmi sem cicereg benne, megkockáztatom a Magna kb olyan minőségben rakta össze, mint egyik barátom Infinitiy-je. Minden vonalban fut és jó ránézni.

Lehet hogy a szoftvere nem gyors pl egy mobiltelefonhoz képest, de ezt jórészt orvosolják a fizikai gombok, amiket jó megfogni, benyomni, teljesen autószerű, nem valami ócska guruló tabletnek érződik.

A napfénytető nem melegszik különösebben és nagyon tágassá, világossá teszi a teret.

Vannak azért apró hibái is, az egyik a divat kiugró kilincs. Ez a világ legnagyobb butasága, kár más divatautó márkákat majmolni. Ha az autó véletlenül nyitva maradt, az a kiugró kilincs miatt azonnal nyilvánvaló mindenkinek, a kilincs visszahúzó be tud fagyni, vagy nálam pl a bal hátsó kilincset nem teljesen húzza vissza, picit kiáll a síkból.


2020-ig 7kWh-s az AC töltés, ami nem sokkal kevesebb a 11kWh-nál, de ha a töltő csak 3x16A-t tud, akkor ez már csak 3.5kWh egy fázison. A DC 100-as töltés ma már nem túl jó, de kezelhető, Murau, Salzburg távolságokban 1 ebéd, 1 pisi beiktatással kényelmesen lehet utazni, az azért látszik, hogy az új 2024-es autók ennél általában többet tudnak.

Sajnos az értékvesztés eddig nagy volt, de annyira lenn van a használt ára, hogy innen már szerintem nincs hová tovább esnie, figyelembe véve, mennyivel kedvezőbb a fogyasztása egy benzines/dízel hasonló teljesítményű autóhoz képest.

Szervíze kétévente, kb 130eFt, ami nem sok. Az első fékbetétet 100eKm-nél cserélték, a hátsót kb 130eKm-nél kell majd először.

Nagyon szeretem, az eddigi robbanómotoros autókkal össze sem lehet hasonlítani a járáskultúráját és a robbanékonyságát, az alacsony fenntartási költségekről nem is beszélve.

Hibalista

- A bal hátsó kilincs kiáll kicsit a síkból behúzva. Ennyi :)

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervíz, Budaörsi úton

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2018
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 109000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? XF 2.5t Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jaguar I-Pace 2018

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)