A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jaguar » I-Pace (2018)

I-Pace EV400 AWD S 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Identitászavaros marslakó

Szöveges ítélet

Miért lett a i-pace?
Relatív nagy hatótávú, prémium, nem hagyományos suv, feleségemnek is tetsző elektromos autóból nem találtam másikat a piacon (a tesla se külsőleg, se belsőleg nem jött be meg a szervíz-háttér hiányosságai miatt inkább kivárok) - bár szedánt szerettem volna valójában.

Fogyasztás
28,8Kwh/100km (nem l/100Km) - sok rövidtáv felfűtéssel, dinamikusan

Minőség
Sokkal jobb, mint vártam - igaz a Magna Steyr gyárban készül Ausztriában. Egy angol, aki Jaguár létére indiai tulajdonossal, koreai akkuval, osztrák összeszereléssel és főbb alkatrészekkel maga sem tudja hova tartozik. Láthatóan sok alkatrész közös a Land Rover evoqe-al.
Jó a hangszigetelés (elöl dupla üveggel), az ülések és beltér igényesek. A keményre hangolt futómű és az óriási kerekek rossz úton persze behozzák az úthibák hangját (az legkisebb 18-as felniken is), de ez csak azért feltűnő, mert minden más csendes, 130-is a szélzaj is minimális.
Az ablakemelő anyaga a könyöklőben szimpla fekete műanyag, ettől eltekintve minőségi anyagokkal dolgozik a belépő felszereltségi szinten is. Az infotainment sebessége sebessége lehetne jobb, de lehet vele élni. Az android auto és carplay támogatás jól működik.

Vezetési élmény
A direkt gázrekció, mindig elérhető közel 700 Nm és 400Le, jó futómű és alacsony súlypont jó alapot biztosítanak - igaz az autó 2,2T, egy AMG futóműves C osztályos mercedes sokkal finomabban és precízebben terelhető kanyargós úton. A 4.8 mp-es gyorsulás 100-ig tiszteletet parancsoló, 100 felett sem megy rosszul, egészen 200-ig érezhető az erő (ekkor 210-et mutat az óra).
Ami a legjobb itt is, mint más jól motorizált elektromos autóknál, hogy dinamikusan el tud indulni ellenszenvet kiváltó motorbőgés nélkül. (értsd nem néznek a város legnagyobb taplójának). Ehhez hozzátesz, hogy szinte senki nem tudja mi ez is mire számítson egy benga SUV-szerű tárgytól, ami nem tesla-nak néz ki.
A sávtartó ellen keményen kell bírkózni, ezt más márkák finomabban oldják meg. Az ACC (radaros tempomat jól dolgozik, a havat nem szereti, ha befedi a szenzort nem használható a funkció). A Mercedes rendszere kamerával kombinálva ekkor sem szokott gondban lenni.
Parkolásnál az alkját meg kell szokni a fura orra és a sarkokra kitett kerekek miatt - egész más íven jön a hátsó kerék, mint egy hasonló hosszú autónál (a hossza mint a C osztályos mercedes, de a tengelytáv inkább 7-es BMV, szélessége sem kicsi 2,13 m-el)

Villanypara?
Ritkán megyek egy nap 200 km-nél többet, az meg nem okoz problémát a legdurvább használati módnál sem. (180-200-al haladva, mindig padlógázt adva sem sikerült 50-60 Kwh/100 Km fövé vinni a fogyaszást egy üres 30km-es német autópályaszakaszon). München-Bp-et is megjártam télen 0 fokban, 130-140-es max sebességgel, 2 megállás Ionitynál St Valentin-ban és Göttelsbrunn. 120 km/h-ás átlagra 30.8 Kwh fogyasztás jön ki. Mindkétszer kb 1 órát kellett tölteni. (azóra jött a H264-es update, ezek az értékek azóta jöbbak lehetnek kb 8%-al - mind a fogyasztás/hatótáv mind a töltési sebesség) Para ellen ajánlom az abetterrouteplanner alkalmazást, a tervezett töltési szint az adott pillanatban/ponton összevethető az autó által mutatottal - ha alacsonyabb a tervezetnél lejjebb veszem a tempómatot, ha több növelem

Töltés
Sajnos váltóáramról csak 1 fázist használ, így a tipikus otthoni 11Kw-os töltőről 3,6Kw-ot, a 22Kw-osról max 7,2-t tud felvenni (ahol a 32 amper 1 fázisról megengedett, Németországban max 20 az engedélyetett, ha csak 1 fázis van használva). Normál konnektorról 3 Kw tud jönni (13A), kék kemping csatlakozóról 3,6. Ez azt jelenti otthon tipikusan 10-12 Km-t töltünk 1 óra alatt bele
A gyorstöltés már fickósabb, elvileg 107Kw-al is lehet bizonyos szituációkban tölteni. Ez 0-80%-ra legalább 40 percet jelent Ionity-n, inkább 50-et ha hideg van. 80% felett lassul a töltési sebesség, 90% fölé 1 óra kell. (elvileg majd érkezik frissítés, ami ezen javít valamennyit)
Vannak régebbi 50Kw-os töltők, amik nem teljes mértékben kövezik a CSS szabványt, ott lehetnek gondok, pl
-Efacec QC45 (a V2 verzió már ok, pl Aldi-ban)
-EBG compleo / CITO BM2 500
-Swarco EV-Raption 50 CCS

Összegzés:
-Ha ritkán mész hosszú útra (200Km+) és tudsz otthon tölteni, semmi negatívumot nem fogsz tapasztani
-Ha sokat pályázol hosszabban, vagy diesel vagy tesla kell neked és megbarátkozol a külsővel belsővel (az m3 gyorsabban is tölt és kevesebbet is fogyaszt)

Hibalista

- An infotainment lefagyott kétszer, kapott szoftverfrissítést, azóta nem jött elő

Ide hordtam szervizbe

Auto Bierschneider British Cars
Drygalski-Allee 37
81477 München

Még csak szoftverfrissítés volt

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2019
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 28 l
Előző autója? C300 Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jaguar I-Pace 2018

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)