Identitászavaros marslakó
Szöveges ítélet
Miért lett a i-pace?
Relatív nagy hatótávú, prémium, nem hagyományos suv, feleségemnek is tetsző elektromos autóból nem találtam másikat a piacon (a tesla se külsőleg, se belsőleg nem jött be meg a szervíz-háttér hiányosságai miatt inkább kivárok) - bár szedánt szerettem volna valójában.
Fogyasztás
28,8Kwh/100km (nem l/100Km) - sok rövidtáv felfűtéssel, dinamikusan
Minőség
Sokkal jobb, mint vártam - igaz a Magna Steyr gyárban készül Ausztriában. Egy angol, aki Jaguár létére indiai tulajdonossal, koreai akkuval, osztrák összeszereléssel és főbb alkatrészekkel maga sem tudja hova tartozik. Láthatóan sok alkatrész közös a Land Rover evoqe-al.
Jó a hangszigetelés (elöl dupla üveggel), az ülések és beltér igényesek. A keményre hangolt futómű és az óriási kerekek rossz úton persze behozzák az úthibák hangját (az legkisebb 18-as felniken is), de ez csak azért feltűnő, mert minden más csendes, 130-is a szélzaj is minimális.
Az ablakemelő anyaga a könyöklőben szimpla fekete műanyag, ettől eltekintve minőségi anyagokkal dolgozik a belépő felszereltségi szinten is. Az infotainment sebessége sebessége lehetne jobb, de lehet vele élni. Az android auto és carplay támogatás jól működik.
Vezetési élmény
A direkt gázrekció, mindig elérhető közel 700 Nm és 400Le, jó futómű és alacsony súlypont jó alapot biztosítanak - igaz az autó 2,2T, egy AMG futóműves C osztályos mercedes sokkal finomabban és precízebben terelhető kanyargós úton. A 4.8 mp-es gyorsulás 100-ig tiszteletet parancsoló, 100 felett sem megy rosszul, egészen 200-ig érezhető az erő (ekkor 210-et mutat az óra).
Ami a legjobb itt is, mint más jól motorizált elektromos autóknál, hogy dinamikusan el tud indulni ellenszenvet kiváltó motorbőgés nélkül. (értsd nem néznek a város legnagyobb taplójának). Ehhez hozzátesz, hogy szinte senki nem tudja mi ez is mire számítson egy benga SUV-szerű tárgytól, ami nem tesla-nak néz ki.
A sávtartó ellen keményen kell bírkózni, ezt más márkák finomabban oldják meg. Az ACC (radaros tempomat jól dolgozik, a havat nem szereti, ha befedi a szenzort nem használható a funkció). A Mercedes rendszere kamerával kombinálva ekkor sem szokott gondban lenni.
Parkolásnál az alkját meg kell szokni a fura orra és a sarkokra kitett kerekek miatt - egész más íven jön a hátsó kerék, mint egy hasonló hosszú autónál (a hossza mint a C osztályos mercedes, de a tengelytáv inkább 7-es BMV, szélessége sem kicsi 2,13 m-el)
Villanypara?
Ritkán megyek egy nap 200 km-nél többet, az meg nem okoz problémát a legdurvább használati módnál sem. (180-200-al haladva, mindig padlógázt adva sem sikerült 50-60 Kwh/100 Km fövé vinni a fogyaszást egy üres 30km-es német autópályaszakaszon). München-Bp-et is megjártam télen 0 fokban, 130-140-es max sebességgel, 2 megállás Ionitynál St Valentin-ban és Göttelsbrunn. 120 km/h-ás átlagra 30.8 Kwh fogyasztás jön ki. Mindkétszer kb 1 órát kellett tölteni. (azóra jött a H264-es update, ezek az értékek azóta jöbbak lehetnek kb 8%-al - mind a fogyasztás/hatótáv mind a töltési sebesség) Para ellen ajánlom az abetterrouteplanner alkalmazást, a tervezett töltési szint az adott pillanatban/ponton összevethető az autó által mutatottal - ha alacsonyabb a tervezetnél lejjebb veszem a tempómatot, ha több növelem
Töltés
Sajnos váltóáramról csak 1 fázist használ, így a tipikus otthoni 11Kw-os töltőről 3,6Kw-ot, a 22Kw-osról max 7,2-t tud felvenni (ahol a 32 amper 1 fázisról megengedett, Németországban max 20 az engedélyetett, ha csak 1 fázis van használva). Normál konnektorról 3 Kw tud jönni (13A), kék kemping csatlakozóról 3,6. Ez azt jelenti otthon tipikusan 10-12 Km-t töltünk 1 óra alatt bele
A gyorstöltés már fickósabb, elvileg 107Kw-al is lehet bizonyos szituációkban tölteni. Ez 0-80%-ra legalább 40 percet jelent Ionity-n, inkább 50-et ha hideg van. 80% felett lassul a töltési sebesség, 90% fölé 1 óra kell. (elvileg majd érkezik frissítés, ami ezen javít valamennyit)
Vannak régebbi 50Kw-os töltők, amik nem teljes mértékben kövezik a CSS szabványt, ott lehetnek gondok, pl
-Efacec QC45 (a V2 verzió már ok, pl Aldi-ban)
-EBG compleo / CITO BM2 500
-Swarco EV-Raption 50 CCS
Összegzés:
-Ha ritkán mész hosszú útra (200Km+) és tudsz otthon tölteni, semmi negatívumot nem fogsz tapasztani
-Ha sokat pályázol hosszabban, vagy diesel vagy tesla kell neked és megbarátkozol a külsővel belsővel (az m3 gyorsabban is tölt és kevesebbet is fogyaszt)
Hibalista
- An infotainment lefagyott kétszer, kapott szoftverfrissítést, azóta nem jött elő
Ide hordtam szervizbe
Auto Bierschneider British Cars
Drygalski-Allee 37
81477 München
Még csak szoftverfrissítés volt
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 28 l |
Előző autója? | C300 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
