Különleges és mégsem hivalkodó nagymacska
Szöveges ítélet
Egy jó választás.
Mondjuk én szinte ajándékba kaptam, a bevezetés ideje alatt egy olyan lízinggel, amit nem lehetett visszautasítani. A szervíz és garancia 3 évre ingyenes volt, azaz, a kocsi fenntrtása nekem a tankolásra és a biztosításra redukálódott (a biztosítást pedig a Jaguár Bank kedvező feltételeivel kaptam)...
A kocsiról:
Kívül-belül szép, igényes kialakítású. Én 17"-os kerekekkel kértem, ezt később megbántam, a 18-19" sokkal dögösebb. A plüss kárpit nem rossz döntés, de legközelebb ebből is a félbőrt kérném.
Az elől ülőknek valóban kényelmes, hátul a lábtér egy kicsit kicsi.
Mivel én magas vagyok, ezért az ülőlap nekem kicsit rövid volt, a háttámlát meg kissé alacsonynak éreztem. Kicsit olyan volt, mintha egy kicsit kinőtt ruhát hordana az ember. Aki nincs több mint 185cm annak ezzel nem lesz gondja. Szerinem ezt a kocsit hölgyeknek tervezték, hogy a gyerkőcöket hurcolásszák vele, ők ugye többnyire törékenyebbek, a gyerekeknek meg nem szokott gondjuk lenni a lábtérrel...
A navigáció néha sírba tett, észlelte a karambolokat és nem hogy kikerülte volna őket, izomból belevezetett... még szólni sem szólt ... nekem kellett észrevenni és letérni, hogy új utat keressünk... ez azért nem esett jól... sajnos a szoftverfrissítésekkel sem lett jobb...
A kocsit élvezet vezetni.
Az enyém a legkisebb 150 lovas darab volt, de ez is 420Nm nyomatékkal bírt és mivel dízel volt elég jól ugrott már az alsó fordulattartományban... 200-ig úgy gyorsított, mintha ez a világ legtermészetesebb dolga lenne (persze csak német autópályán gyakoroltuk ezt...).
És emellé volt egy városban 6.5-7.0, országúton 4.9-5.3, autópályán 5.6-6.8 literes fogyasztása. Ez azért nagyon baráti egy két tonnás dögtől...
Menetzaj nulla, egyszer kipróbáltam, mikor kedvesem velem volt, adtam neki egy kicsit, 200 km óra körülre gyorsítottunk. Ő nem szereti a száguldást, de kb. 2 percig, amíg meg nem kérdeztem, szerinte mennyivel megyünk, észre sem vette. A motor és a menetzaj sem árulkodott, a kocsi nem volt bizonytalan... nekem ez volt a legjobb bizonyíték, hogy milyen biztonságérzetet nyújt a kocsi... persze ezzel nem szabad visszaélni, ez egy kétélű fegyver... így vissza is vettünk 160-ra... ;)
A csomagtér azért nem a világ legnagyobbika, a 420 liter (ha jól emlékszem) három ember csomagjainak kellemesen elég, de hűtőt, kerékpárt és nagyszekrényt ne akarjunk vele szállítani, ez nem egy kombi... mivel nekem előtte kombim volt (és szeretem is a kombikat), nekem ez is egy kicsit rosszul esett... :-)
Szerettem, csak azért cseréltem le, mert a lízingszerződés lejárt és közben elszálltak az árak, nem érte volna meg tovább lízingelni.
Akartam váltani egy ugyanilyenre, ami Plug-In Hybrid, de akkor ez még nem volt elérhető, az I-Pace meg számomra megfizethetetlen volt...
Az élet fintora, hogy mikor az új autót megrendeltem, 4 hét múlva a Jaguár bejelentette, hogy lesz E-Pace Plug-In Hybrid, de akkor már késő volt nekem, beleszerettem egy Cuprába...
Mindent összevetve egy nagyon jó autó volt, sosem okozott csalódást és fájó szívvel adtam át a kulcsokat, mikor megjött a Cupra... :( annyira szerettem, hogy a váltógombot meg is tartottam, majd egyszer bekerül egy üvegdobozba és lesz belőle asztaldísz... ;)
Hibalista
- Semmi... 3 év alatt csak olajcserére vittem, azt is 36000 km-nél kéri csak és ehhez a kocsihoz ingyen járt ez a szervíz...
Ide hordtam szervizbe
Stuttgart - Schwabengarage
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 8 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Insignia 2.0 TDCi (2013) | Következő autója? | Formentor |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
