Az olasz hulladék.
Szöveges ítélet
Kezdésnek annyit,hogy senki ne vegye meg csak azért mert olcsó.
Olcsó húsnak híg a leve,ez pedig különösen igaz az Ivecokra.
Az a pénz amit megspórol a vásárláskor,az bőven el fog menni a javításra.
Persze amíg javítják,addig nem is keres pénzt az autó,ezt is nyugodtan hozzászámolhatjuk.
Nem is tudom hol kezdjem a hibáit.
Talán a fülkében,bár ez csak a sofőr szempontjából lényeges,a vállalkozót nem fogja érdekelni miben ül az alkalmazottja.
Elég lehangoló minden reggel ebbe a gusztustalan müszerfallal ellátott fülkébe beülni,ami szűk,és szinte semmi nem esik kézre.A műszerfal nem fordul feléd,ráadásul undorító szürke színe van.A billentőkar nem fér el az ajtó és az ülés között,ezért a váltókar mellé tették.
Az elektromos ablak hamar megadja magát,mert egy nyamvadt kis műanyag pöcök emelgeti az ablakot,amit én egy suzukiba sem tennék bele,nem hogy egy teherautóba.Ezt kicserélni több órás munka.
A fülkebillentő hidraulika csövei is rendre megadják magukat.
A tempomat az egyik legbutább és leglassúbb amit eddig teherautóban láttam.
A legkisebb emelkedőnél is 150-200-at esik a fordulatszám mire rájön hogy gázt kellene adni,amit utána persze padló gázzal akar korrigálni,mire túlpörög a beállítottól szintén 150-200-al.
Ha tempomat használatkor fékezel,és nem törlöd ki a beállított sebességet,akkor váltáskor tiltásig pörgeti a motort jutalomképpen.Bravó.
A váltó a jó öreg pofozós ZF ,ami köztudottan gyenge minőségű.
A MAN-oknál pont ezért van kikönnyítve a gardán kereszt,hogy inkább az szakadjon szét mint a váltó.
Na az ivecoban nincs könnyítve,ezért a váltóban szakadnak szét a az alkatrészek.
A difiben is van egy tengely ami az olajzó furat miatt-mellett reped szét.
Az első stabil karok is nevetségesek.Nem kovácsolt vasból készülnek mint más normális gépen,hanem valami lágyvas lemezből,amit pár helyen összecsíptetnek hegesztéssel.Persze ezeket is úgy lehet eltépni mint a rongyot.
Az első tengely rugójának vége,és a másodiknak az eleje össze van kötve,és nem az alvázhoz kapcsolódik.Ezt egy nevetségesen gyenge csőcsavar fogja össze,ami egy erőltetett menetnél (más autonál ez hétköznapi) eltörik.Ha szerencséd van akkor csak kiesik,ha nincs akkor megakasztja a kormányrudat,és irány az árok.
A másik amit figyelgetni kell,az a kormány szervó tartály csövei.
Nagyon gyenge minőségű gumicsövek,amik egy idő után felfúvódnak és egy fordulásnál szét durrannak.Ami veszélyes ebben hogy a fóró kipufogó leömlőkre folyik az olaj.Tudok olyan autoról ami e miatt gyulladt ki.
Én csak a füstöt eregettem,de előkaptam a porral oltót is.
A levegő szűrő is idétlen helyen van,az első tengely mögött a föld felé forgatva.Egy kerék által fellökött beton-aszfalt darab leszakítja sz alját.
Egy terepen dolgozó autonál erre figyelhetnének.A víz is rendre belefolyik ha olyan helyen jársz.
A hátsó rugó magcsavarjának törése is gyakori eset.Már persze azoknál az autoknál ahol még mindig azt az idétlen tizenvalahány lapos megoldást alkalmazzák.
Az izzókból is legyen raktáron bőven,mert hetente cserélni kell,főleg hátul.Az okát eddig még nem sikerült kideríteni :) Néha csak ugy eltünik a világitás,aztán magától megjavul.
A motorja elketyerészik magának,ha karban van tartva akkor nincs vele különösebb probléma.Egy idő után a főtengely szimering adja meg magát.
A turbója a legolcsóbb angol márka amihez persze nincs javitó készlet.
A soros motor miatt 1000 alatt erőtlen,de ezt meg lehet szokni.Mást úgysem tehetsz :)
Az iveco alkatrész árak a fellegekben járnak.Az utángyártott dolgokat jobb ha elfelejtett.A gyári is gagyi (nem véletlenül megy tönkre) hát még bóvli.
Zárásképpen.
Tudtam volna még mit írni bőven,de meguntam :)
Ha valami lim-lom munkára akarod használni,vagy órabérben akkor vedd meg. (ha nagyon ragaszkodsz az olasz minőséghez :)
Ha viszont teljesítményre,megbízhatóságra,és értéktartásra vágysz akkor felejtsd el.
Vegyél inkább egy pár évvel idősebb Mercedes-t vagy MAN-t,Volvot
100x többet érnek
Ne mond hogy nem szóltam......:)
Hibalista
- váltó,motor,rugó,magcsavar,stabilkar,szervócsövek, - mindeeeeennn!!
Ide hordtam szervizbe
Az elején szervíz aztán inkább mi.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
