FerrarIGAVONÓ!
Szöveges ítélet
Tulajdonképpen mindig is tény volt és lesz,hogy az Iveco Daily a furgonok,kisteherautók Ferrarija.Bivalyerős strapabíró motorok,masszív létraalváz,gazdaságos üzemeltetés.Nem véletlen,hogy használtan nehéz beszerezni,főleg autómentőként,hiszen akinek van,nem adja el szívesen.Ez a kocsi arra készült,hogy szolgáljon,télen-nyáron,fagyban,szélben,napsütésben,városban és autópályán egyaránt.Kilométerek millióit teszi meg különösebb gond nélkül,akár a nagyobbak.
Mint minden olasz autó,erre is jellemző,hogy ha nem folyik egy kicsit,és nem világít a műszerfalon némi visszajelző indokolatlanul,akkor elromlott.Ezzel együtt kell élni.Sem az elektromos rendszer,sem a tömítések nem a talján autógyártás erősségei.Az előző,Jumper 2.8HDI (Iveco-motoros)autómentővel sem volt gond soha,a 3.0 180LE motor azonban még a híresen stabil 2.8-at is túlszárnyalja.A fogyasztás mindenféle túlzások és hazudozások nélkül városban cca.11-11,5L/100km,autópályás használatnál 110 alatt 11L,130-140km/óránál azonban már 13-14-et kér.Cserébe oda lehet érni mindenhová,és mindegy,hogy 2tonna,vagy üres.A terhelést fel sem veszi.
Persze lehet,hogy a Sprinter/Crafter duó komfortosabb,személyautósabb-viszont motort sajnos nem tudnak gyártani még mindig.De az Iveco mindig is egy GÉP volt,lesz.Nem "hobbyfurgon".Egy gépnek pedig az a dolga,hogy igáslóként dolgozzon,és ne hagyjon cserben.Az előző kasztnishoz képest hatalmasat fejlődött a beltér,bár a bowdenes vezérlésű műszerfalra helyezett váltókar kicsit bizonytalan,megszokást igényel.Itt-ott zörög is benne néha valami műanyag elem,bár az elődjéhez képest sokkal igényesebben összerakott az autó.A vezetőülésre,ami súlyhoz állítható,nincs panasz,a jobb egyet ebben a kocsiban sem kívánom senkinek.
Összességében ezt az autót használni,dolgozni teremtették.És ezt tudja is,méghozzá gond nélkül.Az összes többi apróság mind részletkérdés.Aki arra vásárol autót,hogy pénzt keressen vele,annak mindenképpen ajánlott,aki bohóckodni szeretne "gumifurgonnal",az pedig eredjen a Pappashoz 646-motoros Sprinterért,garantáltan együtt fognak bográcsozni/pálinkázni hamarosan az autómentőssel...
Hibalista
- kézifék-kötél,némi elektromos probléma az ablakemelőkkel,lendkerék kupplunggal,EGR.
Ide hordtam szervizbe
maszek,kolléga,aki ért is hozzá.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Jumper 2.8HDI Sofim | Következő autója? | Daily 35C rengeteg |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
