Szeretem a hosszú járműveket!
Szöveges ítélet
Egy Fiat Ducato után is úgy érzi az ember, hogy eddig alacsonyan ült. Az Iveco-ban mindenki felettinek érzem magam. Persze ezt nem szoktam kihasználni, de kétsávos főúton nagy biztonságot ad előzés előtt, hogy nem kell kihajolni az ablakon, hogy lássam a szembejövőket és a kocsisort, amit szándékszok megelőzni. Minden szállítócégnek ajánlani tudom csak. Drágább, mint egy Ducato, még egy ilyen régebbi változat is, de visszahozza hosszútávon az árát. Üdítőitalokat szállítok vele és a 4 laprugó 5 teli raklap alatt is kecsesen tartja a kocsi hátulját, nem engedi leülni. A felszereltség bőven elég, ami egy ilyen munkához szükséges. Az elektromos ablakok jó szolgálatot tettek az elmúlt forró nyáron is, de a jó hatásfokkal üzemelő légbeömlők is kenterbe verik a klímát. Hatalmas tükrei segítségével szűkös lakótelepi parkolókba is könnyedén beállok és ez a leghosszabb kivitel. Imádom nézegetni, ahogyan a többi személyautó közül hosszan kilóg. :) Az irányítása nagyon jó, a szervó hibátlan, könnyen kifordul a legszűkösebb helyekről is. Tolatáskor viszont a legkisebb kormánymozdításra is sokat mozdul a fara, de könnyű kitapasztalni. A fék kicsit hosszabb utat kér, ha teljesen meg van rakodva, de ez ugye fizikailag is egyértelmű. Üresen viszont hamarabb megáll, mint egy személyautó, csúszkálásmentesen és az ABS is jól jött már párszor, mikor egyes emberek túl alábecsülték a távolságot. A motor rendkívül erős, telerakodva is elleneáll a legdurvább emelkedőknek is a Bükkben. Kár, hogy az áru ilyenkor szeret hátravándorolni! A sebesség alacsony fordulaton is tartható 90-en, de egyetlen egyszer sietős iramban kellett mennem és a GPS 160-at mért (a sebességmérő nem mutatja amit kell) kb. 2 tonna rakomány mellett. Persze a fogyasztásba bele sem merek gondolni mit evett meg ezalatt, de alapjában véve 15-nél többet egyáltalán nem eszik, sem nyáron, sem télen. Nem ritka a 3 tonna induló rakomány. Az autónak nagy negatívuma nincs. Személyautóban is hosszúakat szeretek használni, jelenleg is egy Vectra-t használok, de az Iveco közelebb áll a szívemhez. Eddig jelentősebb hibái nem voltak és remélem még pár évig nem is lesznek. Tényleg csak ajánlani tudom, de a vele egy kategóriájúakat sem nézem le, egyszerűen azokat nem ismerem!
Hibalista
- A műszerfal paneljének a chipje kiégett, csak a benzinszintet és a fordulatszámot mutatja. Nehéz hozzájutni. A kézifék vásárlás után gyenge volt és kb. 2szer kattant, megfogta az autót, de jobbnak láttam a cseréjét. A bal hátsó ajtó felső pántja elengedte magát, de otthoni hegesztéssel megoldható.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 190000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | Ducato | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
