Lehetne akár Eurocargo
Szöveges ítélet
Családi vállalkozásunkba kerestünk megbízható 3,5 tonnás tgk.-t. A furgont saját magunk vezetjük, tehát nem alkalmazott. Ennek megfelelően kímélve használjuk a gépet és szinte minden extrát megrendeltünk kivéve légzsák mindez 2002-ben btto 6.500.000 Ft-ért. Ugyanez a felszereltség a másik kiszemeltnél a Mercedes Sprinternél 8-9 guriga lett volna.
Jöjjenek a tények:
Először is nem vagyok óriás, de a 187 cm magasággomal csak ebben a kocsiban ill. a drágább Sprinterben és VW Lt-ben férek el. A többi pléhdobozban beszálláskor a lábammal szoktam eltörni a gyújtáskulcsot (tudom h diesel és nincs gyújtás, de értitek..) Tehát tágas és kényelmes, főleg ha kötelezően belerendeled a karfás légrugós vezetőülést. Ennélkül az ülés nélkül a veséd, májad leszakad egy úthibánál annyira kemény a rugózás, csak megrakottan lesz konfortos.
A létra alváz megkönnyíti mindennapod, könnyen megfordul kis helyeken, és ami a lényeg rettenetesen megterhelhető a raktér. Pl 1,3 t megengedett súly helyett vígan boldogul 2-2,5 tonnával is, és az ajtók sem feszülnek meg. Ez tényleg teherautó a világ egyik legjobb teherautót gyártó konszernjétől.
A motorral soha semmi gondunk nem volt csak teszi a dolgát passzol a 6 gangos váltó. Az 1. fokozatot nem is kell használni 600-800 kg raksúly alatt, 2.-esből indul mint a nagyok. Ha véletlenül tényleg nagyobb terhet viszel az 1-es fokozat minden helyzetet, emelkedőt megold.
A fogyasztás baráti normál üzemmódban 9 lityó gyilkolva sem nem több 12-13-nál.
Ami felróható:
A 300e Ft klíma 2 évig bírta, mert rázkódástól a hűtő aluminium csonjai eltőrtek, javítás útán még egyszer. Nem véletlenül akart minket lebeszélni a kereskedő a klíma berendelésétől mondván: "úgysem önöknek kell benne izzadni" anyádat pont nekünk kell a csóró azt hitte, hogy külön sofört tartok.
Nem szereti az elektronika a tartós -10 -15 fokot, ilyenkor se kép se hang, a 20. próba után talán elindul. Az elektronika néha behülyül hibaüzenetet küld, aztán megjavul magától, de még egyszer sem hagyott ott.
Aztán a ventilláció össze-vissza fúj érintkezési hibás vagy a klíma-hibával van összefüggésben nem tudom pontosan.
összefoglalva: megbízható, erős, nem költséges fenntartani, jól terhelhető, megy ha kell, mindenkinek csak ajánlani tudom!
a végére egy kis néposztás:
EZÚTON ÜZENEM AZOKNAK A DUCATOS, SPRITNERES, MASTERES TÖKETLENEKNEK AKIK ÁLLANDÓ JELLEGGEL MEGTALÁLNAK ÉS LENYOMÓS -A VÁROSBAN 90-NÉL 5CM-RE A SEGGEMBE JÖVŐS, PÁLYÁN MEG 150 KM/H-VAL ÜVEGHANGON KÖZLEKEDŐ- VERSENYEZŐT JÁTSZANAK (FŐLEG PÉNTEK DÉLUTÁN), HOGY EZEK AZ AUTÓK NEM ERRE VALÓK ÉS EGYSZER CSÚNYA BUKFENC LESZ A RALLYZÁSBÓL UGYANIS A FÉKEK NEM OLYAN JÓK MINT EGY SUBARUN. EGYÉBKÉNT IS NE A CÉGES KOCSINAK A SZEMÉT NYOMJÁK KI (majd a főnök fizeti úgyis ő teszi el a nagy lóvét című hozzáállás), HANEM AMIT A SAJÁT PÉNZÜKÖN VETTEK, AZT KÉNE SZÉTKÚRNI.
Akinek nem inge ne vegye magára, bocsi az alpári szövegért.
Hibalista
- klíma, a futómű kopó alkatrészei, ventilláció
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 128000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | addig még sok víz lefolyik a Dunán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
