Bazinagy dobozos sportautó
Szöveges ítélet
Előző autóm egy 35s11 után elöször beleülve leesett az állam, majd a gyorsulástól hirtelen egy oly mértékű gerincferdülést kaptam, hogy nem bírok az autómból sose kiszálni...:-))
Viccet félretéve: 3 lieteres 170 lóerős motor 380Nm nyomatékkal amit 1250-től egyenesen lead 3200-ig a változó geometriájú levegő hűtéses turbó feltöltőnek köszönhetően.
ISZONYAT...és ez még nem is a csúcs....ennél lesz, és van már jobb is!
Hatsebességes váltó igen könnyen kapcsolható,igen nagy előnye, hogy a rükverc és az egyes fokozat dupla szinkronizálást kapott a parkolások közbeni gyors kapcsolgatás érdekében. Hihetetlenül finoman és jól kapcsolható!
Ráadásul, a rendkivűl erős motornak köszönhetően, tényleg kevés kapcsolgatásra van szüksége, mert 5-ikben is 40-50-re lelassulva is kiválóan felgyorsít visszakapcsolás nélkül.
Tele kényelmi és biztonsági elektromos berendezésekkel:
ABS,ABD,EBD,ESP+ASR(kikapcsolható) HHC..
(gyengébbek kedvéért: blokkolásgátló, automata fékdiferenciál, elektronikus fékerő elosztó, kikapcsolható kipörgésgátló, kitörésgátló, hátragurulás elleni védelem..
Természetesen elektromos ablak, központizár, belülről zárható raktérajtók, külső fütött,elektromos tükrök, fütött szélvédő,ködlámpák, automata légkondicionáló,tempomat, légzsák, nyolc irányba állítható kartámaszos, felfújható deréktámaszos komfort vezető ülés...fényszoró védő, szélterelő....navigáció...tehát minden mi szem-szájnak ingere..
Amit hiányolok belőle, az a pohártartó - gyárilag a kesztyűtartó fedele alatt van egy, ami semmire nem használható, de a vezető oldalon semmi! Ezt kár volt elrontaniuk... Egy Giorgetto Giugiaro kellett ahhoz, hogy bele kerüljön 3 is, gondolok itt az új Daily-re...
Aki azt állítja hogy, kényelmetlen ez az autó, vagy nem ideális az üléspozíció, az vagy hazudik, vagy 155 cm-nél kisebb.
Párom kb e körül van, és neki is kényelmesre szabályozható az ülés pozició. Általában hosszú külföldi utakra megyek napi 1000-1500 km és még egyszer sem éreztem úgy, hogy elég, kiszállnék....
Tél, vagy nyár, eső,vagy hó, vagy szél, vagy sár tök mindegy mi van, hol vagy, mit viszel, vagy épp üresen mész nyaralni... ez mindenhol elmegy, rendkivül csendes, kényelmes..és ugyan olyan könnyen és sportosan vezethető autó, mint egy személykocsi... (én még rátettem kicsit szélesebb alufelniket, oldalanként 1,5cm-rel kijebb kerültek a kerekek, így összesen 3 cm-rel lett szélesebb a nyomtáv, ezzel is növelve a kanyarstabilitást. Nagyon Jó!!!)
A fogyasztás 10,5 és 12,5 között van szinte mindig, ami egy ekkora motorhoz és ilyen méretű autóhoz nem sok - szerintem!
Általában a megengedett 1 tonnával szemben időnként 1.5 - 1,8 tonna is belekerül, ami a szimpla kerék miatt kicsit soknak tűnik, de símán megbírkozik ezzel is, a motor és hajtáslánc elemei sokkal többet is kibírnak. Aki 2-3 és néha 4 tonnával járkál, szerintem jogtalanul szídja. Inkább vegyen 5 vagy 6,5 tonna ösztömegűt.
Üresen egy kicsit hangos a futómű, de hát mégis csak egy teherautó?!
A külső hőmérséklet érzékelő a bal oldali tükörben található, amely erős napsütésben felmelegszik igen csak. Ennek hatására ez hajlamos megadni magát gyújtás ráadása után. Erre is megvan a megoldás, a tükörházak színre fényezése (világoskék) így már nem melegszik fel annyira mint feketén, ezzel megoldottá vált a probléma, arról nem beszélve, hogy optikai tunningot is elkövetük egyúttal.
Kb.: 85000km-nél koptak el a gyári fékbetétek elöl, vettem utángyártottat kb 1/3 áron a gyáriéval, meg kopásjelzőt, mert azt is megeszi, vagy ha nem, akkor a kiszedésnél, a hőterhelés miatt letörnek a rögzitő fülei. (műanyag rügy)
Egy kis tárcsa szabályozás (kb 2000Ft.), új betét, és a fék ismét mint újonan. (a hátsók 90000km is még félig sem koptak el, igaz a futott km 2/3-át autópályán megy az autó tempomattal fix sebességen. A szerelők mindig örülnek az autómnak, mert hihetetlen jó állapotban van...motorilag is.
Most 90000 km felett jönnek elő kisebb idegesítő elektromos jellegű problémák, amiket házilag is könnyen lehet orvosolni - általában: izzók, és biztosítékok elpösszenése többször egymás után. Általában a gyári oldalsó szélességjelző lámpák.
Sokadszori izzó és bizti csere után egyszer csak már egyátalán nem volt hajlandó világítani. Mérőműszer, és ellenörző lámpa elő, és vizsgálódás. Testkábel jó, de "+" nem bír jönni...kiderült, hogy az alvázhoz rögzített gyári kábelkötegbe (ami fekete gégecsőbe van húzva) bele megy a víz, és a kábel elrohad, ahol gyorskötőkkel legrőgzítették az alvázhoz. Gégecső lebont, sáros, büdös víz nyakba folyik, majd kábelszakasz kicserél, gondosan ügyeljünk a kötések zsugorcsővel való szigetelésére!! Így ismét fényárban pompázik, és ezek után érthető miért pösszent annyi bizti és ízzó el! Valahol elég szomorú, hogy 2 !!!! éves, gondozott autón ilyen előfordul! 36 éves BMW-m gyári kábelköteggel működött hibátlanul! Ez van, ez a mai világ...
Nem bántam meg ezt az autót, remélem, még sikeres pajtásom lesz egy ideig!
Hibalista
- elöször elpösszent a belső hőmérséklet érzékelő, aztán egy idő után a külső is...gariban cserélték..most 73ezernél elszakadt a kézifék köteg...vettem egy párat br.8900Ft-ért...
- első tárcsa szabályozás, utángyártott első fékbetétek, kopásjelző: kb:25.000.- 20 ezrenként cserélem a pollen- és légszűrőt - utángyártott, és a kettő együtt kb 4000 FT.
- 120 ezres szervíz(magam által)
- összes olaj(gyári előírás szerinti)Selinia,Urania,Tutela
- motorolaj+váltóolaj+difi+fékolaj+fagyálló ez kb.:36000Ft.
- Generátorszíj+klímaszíj+gyári olaj+üzemanyagszűrő ez kb.:27000Ft.
- Hütőrendszer átmosva, klimahűtő,töltőlevegő hütő tisztitás...
-
Ide hordtam szervizbe
Iveco-Levantex
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
..magam...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 35s11v L3,H2 | Következő autója? | Iveco Daily 35s18 HPT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
