Ami elromolhat el is romlik, de nagyon hamar
Szöveges ítélet
Silány egy autó. Mintha egy 80-as évekbéli orosz teherautó lenne. Rémálom, senkinek nem javaslom. Amikor átvettük, azzal kezdődött, hogy a fülkében és a bal első fényszóróba beszivárgott a diesel(!), többszöri szervízlátogatás után kiderült, hogy valami vezetéken keresztül jutott be oda összefüggésben a commom rail rendszerrel. 2 hónap után kilyukadt a gumiszőnyeg, 2 év után elkezdett leperegni a festék a homlokfalon és az ajtóknál. Az évek során 4 injektort kellett cserélni, 80e km után a turbó adta meg magát, 100e km-nél a dieseltápszivattyú. Akksi 3 évet bírt. A szellőző ventillátor hol megy hol nem megy, nagy huppanónál bekapcsol, a következőnél ki. A klimacsövek max. 2 hónapot bírnak utána elrepednek, először még cserélgettük, de most már nincs kedvünk hozzá, ha melegünk van ablakot nyitunk. Már ha lehet, mert az el. ablakemlő gombja is csak kb. 2 évet bír. A külső tükrök úgy remegnek mint a kocsonya, a tükörfütés és elektromos állítás 2 éve beszart, és mivel csak tükör cserével megoldható, nem állítgatjuk, csak kézzel. A müanyag (!) kupplungpedál már 2x eltört. Recseg ropog az egész autó (szimpla kabinos alváz), de ez egy teherautónál elmegy. A belső műanyagok könnyen, törnek és sérülékenyek, pedig itt a strapabíróság lenne a lényeg. A kézifékszerkezet borzasztó gyenge, minden vizsga előtt költséges javítás szükséges. 3x kellett elvontatni. Hosszabb útra nem merünk vele már menni (szerencsére nem is nagyon kell). Lecserélnénk, de a jelenlegi gazdasági helyzetben nincs rá pénz, kénytelenek vagyunk ezzel szenvedni. Valami pozitívum: szerencsére a futóművel, sebváltóval, kupplunggal nem volt gond és az alkatrészárak viszonylag elviselhetőek. A szervíz átverős, a multkori inspekciónál ajánlottak 6 db új gumit 10% kedvezménnyel, de a felszerelésre 5 x 12.000 ft-ot számláztak ki. Ezt jól beszoptam. Az ötéves vizsga 600.000 forintomba fájt. 2 év alatt kifizettem azt a felárat, amennyivel egy rendes teherautó került volna. Ez egy örök tanulság számomra, olasz és francia jármű, (de még munkagép se) új jövevényként nem teszi be soha többé a kerekét telephelyünkre.
Hibalista
- Klimacső törés (5x), szellőző ventillátor, turbó, injektorok (4 db), kuplungpedál törés, kézifék (3x), ablakemelő, külső tükrök stb.
Ide hordtam szervizbe
ETS
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | Fiat Ducato | Következő autója? | Mercedea Atego vagy bérautó |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.1/10) |
