A csalfa latin
Szöveges ítélet
A váltó zajos, három javítás után is. Gyári klíma pancser munka, nagyon sokszor volt javítva, a kompresszor kivételével minden alkatrész többször lett cserélve most éppen jó. Futómű elől gyenge minőségű a rugók erősek a gömbcsuklók gyengék a felső trapézt az integrált gömbcsukló miatt háromszor kellet cserélni, de szerintem, már megint ráférne a csere. Az elektronikaszórakoztató a műszerfalon, hogy éppen melyik kontrol lámpa marad égve ABS? légzsák? vagy éppen a külső hőmérő multi kijelzője mutat error-t, most éppen a légzsák nem müködik a lámpa szerint. A szellőző ventilátor teljesen a maga kedvére jár, minden zökkenő után változtatja a fordulatát. A gumicsövek a motortében egymást koptatják el. A lemez munka pocsék, rozsda védelem csak ott ahol látszik és ott is nagyon elnagyolva, a tetőlemez a „huppogástól” több helyen megrepedt a festés szinte alapozás nélküli. Az egész autó a befejezetlenség, átgondolatlanság és az olcsóságra való törekvés benyomását kelti bennem mióta használom. A motor jó és nagyon erős, a futómű is támogatja a száguldást, méretei ellenére stabil L2 H3. A Vito is a kiábrándulás volt (spanyol) de az Iveco is megerősítette bennem az érzést, hogy tartózkodjak a latin autóktól.
2. rész 2007-10-07: Talán hozzászoktam, vagy kinőtte gyerekbetegségeit, de már nem olyan borzasztó. A belső ventilátor szabályzás önállóságához hozzászoktam a klíma a barkácsolásom révén hibamentes két szezon óta. A hátsó sziletek valószínűleg elkoptak, rázós úton csörög (59e.km.). Remélem nem lesz drága mulatság. A hevenyészett alvázvédelem ellenére még nem rozsdásodik annyira mint számítottam rá (5. éves). A trapézkar gömbcsuklói valószínűleg kopottak, de a vizsgán nem szólták még meg.
Egyenlőre megtartom, hiszen még nincs benne 60 000 km se.
3. rész 2009.02.01. Az összes szilentet cserélni kellet, a gyári a legolcsóbb 4500.- Ft.x12 szer. A gömbfejek cserélhetőek a trapézban 7500.-Ft/db+ munka. A kardán flexi csapágyat is cs. gyári 52000 után gyártott 18000.- Ft kb.+ munka.70000 km!!!
Egy kisebb kocc egy százéves Vectrával, nála szinte semmi, nálam motorháztető 78+á gyári, 38+á után gyártott tajvani (sorjás, de méret pontos); homloklemez után gyártott 28 e; lökhárító javítható; klímahűtő javítható 1000 Ft. gyári 42+á; vízhűtő cs. 42+á után gyártott Nissens- gagyi, gyári nyolcvan valamennyi+á. A festék 10500 + sajátmunka jav. szer. fest. utánjárás 4 nap munka, spórolás kb.150-200e Ft.
Amit ebből ki akartam hozni Dávid legyőzte Góliátot.(törésben Suzuki).
A klíma kijavítva, feltöltve és megint nem működik, majd melegebb időben utána nézek.
A zajos váltó egyébként jó, a motor kiváló, a kézifék rendszer hol itt, hol ott megszorul, berohad. Az önállósodó szellőző motor és egyéb kijelzések kontakthibák voltak, rendszeres ellenőrzés, javítás a csatlakozókon, vezetékeken kikapcsolódás, pihenésként megoldhatóak.
Egyszóval vagy pénz vagy fölös energia kell hozzá mint egy latin szeretőhöz.
Hibalista
- Váltó zajos; klíma: a flexibilis szivócső háromszor a gázkondenzátor kétszer a hőcserélő és a flexibilis nyomócső egyszer tört el; első gömbcsuklók többször; légzsák; hátsó ajtózár; vízcső; thermosztát; szellöző motor elektronika;
Ide hordtam szervizbe
Levantex.
Kulcs mondat a reklamációnál: nem az Iveco van, létezik a Levatxért, nekik kell alkalmazkodniuk hozzá. Az utolsó klíma reklamációnál le kellet mondanom a további klíma garanciáról, hogy díjmentesen kijavítsák utoljára 1,5 éves autónál! Különben nagyon készségesek de ezt árulják, és nem ők diktálnak az Iveco felé.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Saját magam és segédem, nem kíváló de olcsó.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 70500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | MB VITO 110 D | Következő autója? | Talán Sprinter, ha lesz 2 méteres belső magaságban |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
