A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Iveco » Daily (1985-1999)

Daily 3510 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Újrahasznosított Ferrari, a legjobb választás ;)

Szöveges ítélet

Citroenünk folyamatosan cserben hagyott a szezonban, mikor a leginkább szükségünk lett volna rá (http://nepitelet.hu/autok/citroen/jumper_1994/mazohistak_alma_allando_szoporoller/)
így "új" kisteher után kellett néznünk. Ezzel el is ment 3 hónap, rengeteg Iveco-t megnéztünk, sajnos a legtöbb gyalázatos állapotban volt, persze a hirdetésben leírva mindegyik patika, megbízható, kulturált autónak volt feltüntetve, és telefonon is csak jókat mondtak róla. Így mire megtaláltuk azt amelyikben megláttuk a lehetőséget, nagyjából 2000km "zarándokoltunk" az országban, és kb 15 autót néztünk meg előtte. Ezt az Ivecot a változatosság kedvéért megint az ország túlvégéről, Szombathelyről hoztuk el, mert Békés megyénél messzebb más már nem is igazán lehetne. Külföldről behozott volt, egy évig használták MO-n. Minden gyári papírja, még a kinti vállalkozás papírjai is megvoltak, melyek között volt 2 kép az autóról még újkorából. Felépítményét egy nagy német doboz képezte, bútorszállításra használták, egy asztalosé volt a feliratok alapján. Rámpa is van rajta. Körbenéztük, lealkudtuk, elhoztuk. A Magyar tulaj teljesen lealvázvédőzte, ami nem is lenne baj, csak a beütött alvázszámokkal nem foglalkozott, nem kezelte le, így már most, 2 év után is nehezen olvasható. Valószínűleg következő műszakin újra kell majd üttetni. Az autót egy 2.5-ös turbós motor hajtja, amivel nem egy repülő, de nyomatékos. 80-90-nél jobban sose bántottuk, cserébe 1 kivételtől eltekintve sehol nem hagyott ott. Évente 2 hónapig dolgozunk Vele intenzíven, a másik 10 hónapban esetleg 1-2 költöztetés vagy horgászat alkalmával van csak használva.
De nyáron, mikor gyakorlatilag ebben élek, napi 5-800 km fut átlagban, zöldség-gyümölcs, nagyrészt dinnye-paprika szállításra használjuk. Dupla alváz van alatta, így azon nem kellett semmit megerősíteni, a forgalmi szerint megengedett tömeget (ennyit vihet egy barkas is!) biztosan mozgatja, természetesen ezt mindig be is tartjuk :D. Az autó gyenge pontja a fék, üresen elég, de rakottan nem egy élet biztosítás, rakottan csak lassítja az autót, nem fejeli le az ember a szélvédőt ha beletapos. A jumperrel szemben, amelyik már akkor is köpködött ha Kecskemétnél megemlítettem az Anna-hegyet, ezzel nincs gond ha emelkedőre kell felmenni, kicsit jobban füstől, de megmássza. A termosztát kicseréléséig sose láttam a vizet 90 fok fölé menni, utána már sajnos nem ez volt a helyzet.
Az első szezonját hiba nélkül végig vitte, kicsi olajfogyasztást produkált csak. Szezon végére elfáradtak a fékek, elől-hátul cseréltük a kuplunggal együtt. Valamint az Önindító is felújításra szorult. Második szezonja kicsit elhúzódott, majdnem 3 hónap lett, és nem sokat állt otthon ezalatt az autó. Egyik utamon elszállt a vízpumpa, megszorult, szakadt az ékszíj. Persze ezt a világ végén, péntek délután, amikor már egyik szerelő se akart vele foglalkozni. (pedig elmondtam hogy nagyon hálás lennék, Nekem ezzel az autóval ma még 500km-t kellene mennem.) Végül egy helyi szaki Emődön vállalta hogy megcsinálja, egy másik, aki az alkatrész rendelésében segített Nyáregyházáról átjött, hogy gyorsabban össze legyen rakva az autó. Nem lett meg aznap, mivel az autó elejének lebontásakor eltört egy bakelit cső, egy napot vesztegeltünk még és csak másnapra lett összerakva. Azóta nincs Vele gond, hónapok óta pihen, néha egy-két ismerős költöztetésében segédkezik. Csak ajánlani tudom mindenkinek, a legjobb választás. Több típussal csináltam már ezt a munkát, még a sprinterek bírták ezen kívül a legjobban. A legtöbb ismerősömnek ilyenje van, mert ezek bírják a leginkább ezt a fajta igénybevételt.

Kényelem: nem mondom hogy nem esik jól kiszállni belőle a nap végén, de azért ültem már kényelmetlenebb autóban is. Itt is azzal van a legnagyobb gondom, hogy 190cm vagyok és nem tudom eléggé hátraengedni az ülést. Aludni a fülkében nagyon kényelmetlen.

Fogyasztás: Üresen 10, rakottan 14, átlagban 12-13 litert szoktam mérni, de ha sok az emelkedő rakottan, akkor 15 is könnyen összejöhet. Ez legyen a legnagyobb baja, mert az autó pénzt keres, elég baj lenne ha a fogyasztáson kellene aggódni hogy megéri-e elmenni vele az ország túlvégére.

Alkatrész árak nem vészesek hozzá, és rengeteg a bontott alkatrész is.

Hibalista

- Első és hátsó fékek cseréje, kuplungcsere, Önindító felújítás, vízpumpa és termosztát csere

Ide hordtam szervizbe

Egy autószerelő ismerős csinált rajta nagyrészt mindent.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Emőd-Nyáregyháza: a vízpumpa és termosztát cserét kényszerből itt kellett javíttatnom, egy Nyáregyházi idősebb szaki, nagyon korrekt volt, és mindent megtett hogy minél hamarabb elindulhassak. Az Emődi egy fiatal, kókány szerelő volt. Sajnos nevet nem tudok írni egyikhez se :(

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1995
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Jumper 2.5D Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Iveco Daily 1985

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)