Troopert csak szeretni lehet
Szöveges ítélet
Több darabot is használtam , használok . Voltam ilyennel afrikába , OffRoad versenyre járok 1el , 1 gyönyörű darab pedig családi ótó volt . A karosszéria , de föleg az alváz brutálisan hajlamos a rohadásra . Szerencsére nekem sikerült egy majdnem makulátlan példányt szerezni amiből a családi lett . Imádtam az első perctől az utolsóig . Amikor most a Nissan Patrol 3,3TD-vel a kúthoz állok sirás tör rám . A Patrol 12,5 fél ellenében az Isuzu 8literrel mindig beérte és sokkal de sokkal fürgébb volt a Nissannál . Trélerrel megpakolva télen max.12 l/100km . Prózai okok vezettek mégis az eladásához. Mivel a Budapest-Bamakóra megyek és Bamakóba ott is akarom hagyni a vasat ezért kellett a Patrol . Az Isuzu ott sajnos szart se ér . Tavalyi gépért épp hogy kaptam valamit .
A Trooper alapjában nagyon jó gép . A 2,8TDi motorban 180e-ként legkésöbb csapágyakat kell cserélni , mert nem birják a nagy nyomatékot és kipattogzik a csapágyfém . Ha ezt elmulasztjuk akkor egy főtengely csere lehet a jutalom . A moci szereti a jó olajat viszont a pörgetést már kevésbé . Szerencsés ha a hütő nincs szétrohadva és müködik a viszkó ventillátor , vagy le van fixálva . Különben trélerrel melegszik a moci , amit viszont az átlagnál jobban bir , mert öntöttvas hengerfejes . A kippuffogógáz visszavezető szelepek le szoktak köszönni . Űgye darabját 100e-ért nem sokan cserlik . Ezért inkább le kell dugozni . A füstgáz értékeket igy is simán tudja . A motortér tele van vákumcsövel aminek az útvesztőjében könnyű eltévedni . Megsugom , ha a felét lekötöd akkor se történik semmi . Persze tulzásokba nem szabad esni . Váltó csak olajhiány esetén megy tönkre . Egyike a legbrutibb terepjáró váltoknak . Ráadásul a terepváltó hosszúja is szinkronizált igy ha a kapcsolóagyak bevannak kapcsolva elől akkor menet közben is ki-be lehet kapcsolni . Az autómata kapcsolóagyak kicsit gyengék , de ez mindegyik terepjáróra igaz . Mi 3000 km mentünk Afrikai szavannán vele és a kattogást kivéve nem volt vele semmi gond . Féltengelynek zsir kell és örök . első és hátsó diffinek olaj és szintén örök . A hátsó fékekkel alapvetően az a gond , hogy buzeráns a kézifék megoldása és ha nem használjuk nap mint nap akkor berohad és vége . Csak megszokás kérdése , de az enyémen kivül még nem találkoztam jóval pedig már jópár ilyen vasat szétbontottam . Elöl a hely éphogy elég a 177cm-nek , de a csomi 1,2m3-e nagyon bruti . Nem kell rendetrakni és minden elfér . Amelyikkel Afrikába mentünk annak a motorja meg lett generálozva . Sajnos a HF csavarok túl lettek húzva és ezálltal megnyultak igy a erő egy része a hűtővizbe kötött ki . Már spanyoloknál gond volt a vizzel . Nagy tempónál a hütőből atnyomta a vizet a kiegyenlytő tartályba . Marokkóba rájöttünk ha nem kergetjük akkor nincs gond . Igy a maradék 5000km-et igy hengerfejesen tettük meg . A merzouga oázisnál kiszakadt egy ugratásnál a hátsó futóművünk amit Zagorában a helyi mesterek 5óra munkával összetákoltak . Párszor leszakadt a kipuffogónk , de az csak hab volt a tortán . Ja meg eltörött az alváz .
aki több infora vágyik az nézze meg :
www.homokdune.hu
Hibalista
- kuplungtárcsa, első agyak néha kerepeltek ,
Ide hordtam szervizbe
www.kisteherbonto.hu www.terepjarobonto.hu
az enyémet teljesen felújitottok , de mégegyszer ilyenre nem vállalkozok
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | nagyon sok fajta | Következő autója? | Nissan Patrol 4,2D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
