Mexikói rémálom
Szöveges ítélet
A család döbbenetére magamnak vettem,saját használatra.Megláttam és beleszerettem sajnos.Bighorn kivitel-gyárilag emelt, metálzöld, 3.2-es motor kéziváltóval, kapcsolható összkerék, nem feszültségkeltő noname márka, kellett ez az autó mint falat kenyér. Amerikából jött az autó,itt helyezték először forgalomba, 6 évesen került hozzám nagyszerviz után. Később rájöttem ennek az autónak minden szerviz nagyszerviz. Sajnos az USA-ban nem igazán számolnak azzal a ténnyel ,hogy valaki egy autót 8-10 éves korában még használni szeretne. Vagyis az autóm elfáradt testileg-lelkileg.
Először kezdett rohadni a kasztni és az alvázkeret,mindenütt ami nem müanyag.Mexikóban van a gyár-azért rohad-mondták a szerelők.A lámpák bevakultak, éjjel csak közvilágitott utakon lehetett közlekedni biztonságosan.Ködlámpa persze nincs,még hátsó sem! de még előkészités se,minek az egy terepjáróra.A hibalajstrom elött az alkatrészekről: itthon az nincs.Európában sincs.Amerikában van,de itthon nincs se diafilm se szoftver.Nem baj ,van internet meg saját szabadidőd, igy van alkatrész. A felszereltségre nincs panasz,minden elektromos, abs,klima,stb. ami ebben a sorredben romlik el. Aztán jön egy laza kuplungcsere amit senki nem vállal,mert akkora tömegű a váltó hogy spéci akna kell a lehúzáshoz. Ezért a szerelő inkább kicsörlőzi a motort,úgy cserél inkább kuplungot(többször is). Utána inditómotor,generátor csere 2 évente akksicsere, 760 amperos kell bele,tudjátok az az olcsóbbfajta.
Elektromos részleg ok.,de már kezd füstölni a motor.Sima szimerigcsere,nincs füst de csörög .Csak a hidrotőkék,nem gond csere,rakjuk rendbe akkor hengerfejet ,kész, szupi csak a gyári hengerfejtömités nem jó,nem baj belemegy a Honda Legendé. Az jó, hiába ,globalizálódunk.Utána elkezdte enni az olajat, motor szét, szép egyenletesen elkopott- biztatott a szerelő.Nem sorolom, az autón az összes felujitás 2-3 évnél tovább nem birta,(motor,fék,futómű) mert a jármű méretéhez, teljesitményéhez és tömegéhez képest alultervezett alkatrészekkel van felépitve az autó, vélhetően a 100% GM tulajdonnak.Tény az, ujkorában a legolcsóbb terepjárók közé tartozott. Jó tulajdonsága a nagyfokú kényelem,ledöntött üléssel majd 2 köbméter csomagtartó,9 mp-es gyorsulás kéziváltóval,kb. 190km-es végsebesség(Németországban,aszfaltgumival). Az összkerékhajtás hibátlanul működött, de hát erről hires az ISUZU.A legszebb hangú autóm volt idáig.Összegezve,nem ajánlom ezt a tipust hétköznapi használatra. 8 év után ócskavasárban adtam el.
Hibalista
- motor,váltó,kuplung,fék,kihajtások
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Bravo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
