Tökös-dögös vörös
Szöveges ítélet
Úgy kezd?dött, hogy egy tökorrú fazon nem adta meg a jobbkezet, és totálkárosra törte az el?z? verdámat. Tehát hétvégén próba cseresznye alapon kimentem a Nagyk?rösi úti autópiacra. Kb. 100 métert tettem meg a bejárattól, amikor megláttam ?t! Isuzu Piazza 2.0i Cuope. Bevallom, odáig a létezésér?l sem hallottam, a cégr?l is csak annyit tudtam, hogy ?k gyártják az Opel Astra turbodiesel motorjait. A Guggiaro által tervezett Piazza viszont a legszebb, legdögösebb kis coupe volt amit a kategóriájában láttam, ( elrettent? példának ott van az Opel Tigra vagy a Ford Puma ) és egyben a leg egzotikusabb is, talán ha 3 darab van bel?le az országban. Félig rejtett, dögös bukólámpák el?l, letisztult kerek formavilág hátul, metálpiros ( nem bordó! ) fényezés, gyári sportkipufogó rendszer, b?rön és automata váltón kívül fullos felszereltség. ( ABS, manuális klíma, elektromos ablakok, tükrök, napfénytet?, centrálzár, riasztó, szervokormány, alufelni, és egy elég gagyi magnós gyári fejegység, amit rögtön CD-sre cseréltem. ) Végig vezetett svájci szervizkönyve volt. A motor egy külön történet: a 2 literes, még 8 szelepes, 135 lovas motor fantasztikusan cibálja a mindössze 1100 kilós kasznit, és még ez a gyengébb, mert létezett 180 lóer?s turbós is bel?le. A 200 km/h-t ez is simán viszi, és a gyorsulása ugyan nem kiemelked? de a legtöbb mai "nyúlketrec" kezet csókolhatna neki. A gyári sportfutóm? tapadását 14"-os, de 205-ös (!) gumik biztosítják. A kényelemben nincs ott a toppon, elég spártai a sportülés, de hosszú úton jó oldaltartást nyújt. A kockás szövetkárpit és a kopogós m?anyag m?szerfal ma már kissé idejétmúlt, de hát ez egy ´89.-es autó! Én 3 évig használtam, de ezalatt csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni, ( olaj, gyertya, sz?r?k, elöl és hátul tárcsafékbetétek, és egy alkalommal az els? lengéscsillapítók ) ami nagy szerencse, mert fogalmam sincs, lehet-e hozzá alkatrészt kapni! :-)) Az összes gyári elektromos bizbasz, beleértve a klímát is, a mai napig hibátlanul m?ködik. A fogyasztása városban 11 liter, viszont autópályán még sportosan hajtva is elment 8 literrel. A 3 év alatt csak egyszer nem indult be, a régi akkuja lemerült a nagy télben. Ezen kívül mindig pöc-röff. Tavasszal eladtuk, mert n?tt a család, és a gyerekülés miatt a coupe már nem maradhatott. Egy csajnak adtam el, aki Olaszországban pincérkedik, tehát ezzel jár ki, és haza. Néha-néha összefutunk a lakótelepen, de még sose panaszkodott Pirinyó-ra. ? így nevezte el a Piazzát! :-))
Hibalista
- Gyakorlatilag semmi. Csak ami amit úgyis rendszeresen cserél az ember minden autón.
Ide hordtam szervizbe
Maszek szerviz Óbudán
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Corrado VR6 | Következő autója? | Subaru Legacy 2.5i |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
