Szürke és eminenciás
Szöveges ítélet
Több hónapig vadásztam rá ,mert nem akartam sokat költeni , azért így sem egy átlagos családi büdzséből van, de 2012-ben jó volt a termény ára így legalább ennyit megengedhettem magamnak.
Végül ezt a bemutatóautót sikerült kihalászni ,mivel tudom ,hogyan használok autót nem akartam a null kilométerest a szalonból való kihozatal másnapján belehajtani a sárba dagonyába ,csalitosba ,mert hát ahogy én használok autót az nem átlagos használat.
Végül is mikor a szerviz átadta nem volt alábbvaló mint egy nullkilométeres.
Így sikerült megvenni annyiért bruttóban amennyi egy null kilométeres lett volna nettóban.A megtakarítás 1,3 millió+fa
Kicsit tartottam a sok elolvasott tesztanyag (viszont szemből dicséret a Totalcaros tesztelőknek mert a minap végig olvastam az én autóm tesztjét ,minden stimmel amit leírtak , a jó és a kevésbé jó értékelések is) és egyéb fórumok , meg a szerelő barátom tanácsai után attól ,hogy beleszaladok valami bakiba (elsőként nem ezt a márkát ajánlották),de szerencsére az elmúlt 3év ,meg a 128000 km nem hozott semmi meglepetést az autó megy mint a gép ( az a dolga) mindennap használom ( néha használja más is) mivel cégautó.
Ugye a vétel előtt tájékozódtam gazdatársaimnál akik mindenféle típusokat vezetnek, a discoterepjárótól a profiig , mindent, és hát ez a típus még nem szerepelt a felhozatalban, így tényleg jobbára a tesztelőkre hagyatkoztam, eddig nem bántam meg!
A fogyasztás átlagos használat mellett, amibe mindennap van földút, ritka autópálya, 7,5-9 literig szór.
A menetdinamikája pont nekem való , nem vagyok már tini 40 éve vezetek, de ha kell tudok dinamikusan vezetni , autópályán egyszer-kétszer már ki is próbáltam ,mert rühellem mikor kis vakarcsok villognak ,hogy na kotródj előlem mert ők az utak királyai jönnek, na ilyenkor gáz, turbó be és gyertek kis pöckök , van amelyik bírja van amelyik nem , ilyenkor kiélvezem hónapokra sebesség mániámat, de megy , szinte érzik ahogy a turbó elkezd suhogni.
Érdekes az alakja mert laposabb mint a trendi márkák , de öt ember vígan elfér benne , nincs kompromisszum ,hogy hol a feje ,hol a lába, van hely mindenkinek(langaléták meg nincsenek a családban).
A fordulóköre elég nagy 13.2 méter,talán ez a legszokatlanabb része a Vitara vagy bármely személyautó ,után.
A legjobb tulajdonsága amiért megvettem az a plató, gazdaember vagyok a rozsdás vastól a gázolajos kannáig mindent elvisz , futóval húztam már vele 3 tonnát, megy, és ez volt a célom vele , előző autóm egy Suzuki Vitara volt azzal is mentem a 8 év alatt 240 ezret , ő egy picikét gyenge volt az 1.6-os motorjával nekem , ez remélem hosszú távon is kiszolgál.
A kényelemhez hozzátartozna egy magasságában állítható ülés , de mivel ez az autó kész volt ez hiányozni fog belőle.
Most kapott egy raktérfedelet így már nem rettegek ,hogy lelopnak valamit a platóról.
A futómű elállítódás mély nyomot hagyott a két első gumin, ezeket most cseréltem, és kapott egy téli gumi garnitúrát is mert hát első a biztonság,
most két garnitúra gumim van külön felnin ,így csak cserélgetem ha változik az idő.
A vásárlás után egy hónappal a nagybudapesti forgatagban hátulról megökleltek , azt kijavítottam, erre fel mivel -most már látom- hiányzik egy tolatóradar, én is csináltam rá egy koccot , ugyanarra felületre, még meg sem volt időm javíttatni , csupa véletlenül mindkét hátsó ajtómat megnyomták nem egész két hét alatt, ezért a kaszni javítás után most már kap egy utólagos tolatóradart, majd meglátjuk , jó lesz-e?
Nos a tolatóradar nem gagyi volt, mégse való semmire , ha vizes állandóan jelez.
Olvasom -hallgatom -a más tipusok véleményeit, látom most jönnek a felfújt hólyag kinézetű nagyvasak, ez egy kicsit szende köztük de én egyenlőre arra készülök ,hogy nem csak 200 , de lehet 300 ezret is belerakom , nincs okom panaszra, megy ahogy kell, most voltam pár hosszú úton 7 litre körül elment , igaz direkt nem mentem csak 120-125km/óra között valahogy az esik neki jól.csapó Az autó belefordult a 300 ezerbe , ami azt gondolom nem rossz futásteljesítmény , most egy fiatal családtag (gazda) hajtja , és még sincs semmi baja , egy gázolajtartály miatt a platófedél lekerült róla , talán kevesebbet jár terepen , de megkapja a kötelező szarvizeket és megy , szerintem ha nálunk marad , márpedig nincs okunk megválni tőle akkor lehet még a 400 ezer sem a lehetetlen kategória.
Hibalista
- Nehezen vette a felezőt és még nehezebben adta ki, elmúlt, újra kellett programozni! - - Sajnos azt állították ,hogy ezt én rontottam el , mert nem álltam meg a berakáshoz, tanulság ,de egyébként ritkán kell a felező , hisz elmegy a sárban egy az-egyben is! Azóta be se kapcsolom, a múlt héten egy álló napon át sárban használtam nem kellett - A tavasszal kellett bele 3 izzító gyertya. - EGR szelep, átmenetileg aztán megjavult!Egy féltengelycsukló megadta magát az eddigi egyetlen elakadás miatti erőltetés miatt (gondolom). - 2015 decembere van , újabb izzítógyertya sor + szíjak. - - 2017-et írunk romlás nem volt , kopó alkatrészek izzítógyertya, fékbetét elől-hátul, újabb féltengelycsukló , illetve ebből ugyanaz ami cserélve volt. - Kardánkeresztből is most tettük bele a harmadikat , igaz télvíz idején, minden nap megyek napi 2-3km-t földúton akkor is ha a hasát húzza a földön, mivel állattartó vagyok, fontos a napi megjelenés. - 2021 van az egr szelep (az új polcon) még mindig bírja , már nem is makog kb 100 ezret ment úgy ,hogy nem kellett még túráztatni sem .
Ide hordtam szervizbe
Még egyszer volt , a BMW Magocsa Nyíregyházán, előzetesen a 20 ezres szervizre kb 70 ezret jósoltak , fizetésnél derült ki ,hogy 118 , némi vita után 78 lett , ez elég nagy szívatásnak tűnt , most dilemma van bennem ,hogy a még meglévő 1,5 év garancia miatt elhordjam-e szakszervizbe vagy megrendelem a hozzávalókat és a barátomnál ötödáron minden megvan, mert ha elromlik majd valami az valószínűen a garancia lejárta után lesz!!Viszont a javítás idejére csereautót biztosítottak! Csapó, váltás.Megtörtént a 40 ezres szerviz , itt a szomszéd szerelőnél ,azért érdekes dolgok derültek ki, a 4 szűrőből 2-t 90%-os biztonsággal meg lehetett állapítani ,hogy az előző nyíregyházi "szakszerviz" nem cserélt ki, ez pedig a gázolaj és a pollenszűrő lehetett, úgyhogy most utólag le fogom értékelni őket. Lehet ,hogy most eldobtam 1 évet a garanciából, de innentől kezdve a motorolajat cserélem 15 ezrenként, a gyárilag javasolt 20 helyett, viszont a váltó, felező, osztó, az majd csak 50-60 ezrenként lesz cserélve.Ugye a kiszámlázott tételek extraprofitot jelentenek a szerviznek, megnyugvást adnak a tulajnak ,viszont ha így utólag lebuknak az gáz szerintem, ha a szerviznek volna egy csepp esze nem engedne meg magának ilyet, hisz ha tehetem mindenkinek elmondom a történetet, remélem más is okul belőle!!Elkezdte a két első kerék "nyalni" a belső sarkát , ezért meglátogattam a szakszervizt , kérve egy futómű beállítást, a szervizfőnök válasza az volt ,hogy ezt még a BMW se csinálja garanciában, nem vágtam oda ,hogy mi a különbség az én autóm meg a BMW-k között, így nem bántottam a lelkét, de akkor döntöttem el ,hogy többé nem látogatok szakszervizt, egyébként a másik ismerős szerviz beállította futóművet, tényleg volt benne 5-7 mm, úgyhogy most jól áll, de ez is érdekes következtetésre ad okot , szerelők szerint az eredeti eladó szalon buherált el valamit,mert ütést nem kapott,de Pl egy gyors alkatrészcsere, hisz ott állt 13 hónapig!A 4 féle biztosan kicserélt szűrő és az olaj került 27 ezerbe ( nem okosba, számlázva) a munkadíj kitelt a napból.Na eltelt majdnem két év , és jött egy hiba, az egr szelep , fura volt ,mert kb 56 ezernél volt egy pár másodperc motorgyengülés amit nem értettem , de mivel ki is gyulladt az ikon , na akkor magán szerviz , ugye a gyárit eldobtam, kiírta a szelephibát, de pár ezer km-en át semmi , aztán néhányszor ismétlődik a hiba , megtisztogattuk a szelepet, erre fel még rosszabb lett úgy,hogy reggelente alig tudott a motor magához térni , na kapkodás mert az autót minden nap használom, végül is ahonnan vásároltam a kocsit azt a szervizt kellett felkeresnem , mondom egykori vásárlóját csak nem csapja tán be.(Nem lehetett más forrásból egr szelepet venni, csak gyári szakszerviztől, több heti átfutással, ők meg távolságban elég messze voltak tőlem) Erre fel néhány nap múlva az egér szelep megjavult , de már akkor a rendelést nem lehetett törölni ,pedig nem kértek előleget , így aztán most van egy új egér szelepem amit nem engedtem kicserélni, azzal a felkiáltással,hogy hadd látom meddig bírja az a rongyos régi, eddig ment több mint 70 ezret.Csapó. Két éve használom a gépet és elégedettebb vagyok vele mint egy éve.Az egér szelep hibája óta (tehát még 13 ezer hiba nélkül)hál,istennek csak megy, úgy látszik összecsiszolódtunk.Az a szerviz ahonnan vettem a gépet érdekes módon tud emberi hangon tárgyalni a szerelésnél bent járkálhatsz nézheted a szakit kérdezhetsz, kapsz árengedményt ezekhez képest a magocsa lánc egy rablóbanda, nem véletlen ,hogy nem is osztályozom őket 0-ás nincs. Egy példa, az eladó szalon szervizvezetője ,arra hírre,hogy eldobtam a garanciát kapásból adott egy szerelési listát,hogy ha magamnak csinálom akkor melyik stádiumban mit kell szervizelni mennyi a kenőanyag betöltés stb ő kapja 6-ost.A minap is kétszer bejelzett a nyomorult egr szelep de ezt csinálja 56 ezer óta , úgy látszik 10-20 ezrenként ez van , jól megbőgetem olyankor a motort , és elmegy 10--20 ezret , polcon az új , de megvárom míg teljesen kimúlik! 100ezernél komplett szervízt kapott minden folyadék cseréjével , a váltó olajat ezután , legalábbis szemrevételezés alapján ki fogom cserélni 50 ezrenként.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Mivel a szomszéd elfogultságomban adok neki egy 10-est.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 4422 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 303000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Vitara | Következő autója? | Ezen még korai agyalni |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |