Kényelmes csataló
Szöveges ítélet
Január óta saját kisvállalkozásba kezdtem, ehhez kellett egy platós vmi, ami megbízható és kis kompromisszumokkal megfelel amire nekem kell. Először mazda bt-50, aztán majdnem nissan navara lett, aztán sok szerelő hamar lebeszélt, mondván a nissan "navaja"-t felejtsem el. Így került képbe ey az olaszországból származó, gyanúsan kevés kilométerrel árult 2005-ös d-max. Pesten a rent-buy-sale árulta, korrektek voltak. Igaz a szervizkönyv kamu, de valószínűleg még az olaszok, vagy az importőr mókolt vele.
Az autó ránézésre szép volt, száraz motorral, egészséges dízel kerregéssel; no de ez nem a közös nyomócsöves 2.5-ös. Az automata váltótól ódzkodtam, de hamar megszerettem, mert okos szerkezet és a fogyasztás sem horror ahhoz képest hogy majd két tonnát kell mozgatni a 131 lónak. A beltere a megszokott japán stílus. Kemény műanyagok és kellemes plüss kombinációja. Az ülések kényelmesek, még hosszú távon is, bár az oldaltartása lehetne jobb. A hely bőséges, mind elöl, mind hátul, lábtér, fejtér van elegendő. A hátul ülők hosszú úton valszeg hiányolni fogják a dönthető háttámlát.
A motor elegendő vontatni, autópályára, nem extrém terepre, viszont a lámpás gyorsulásokat és a vigéc előzéseket el kell felejteni. Türelemre nevel :) A gyári gumi méret helyett 275-70 r16 falken high peak gumik kerültek rá. Emelt kicsit az amúgy sem alacsony hasmagasságon, a mintázat miatt pedig a legtöbb útviszonnyal megbirkózik. Csak a miheztartás végett kipróbáltam egy vízmosásos, dagonyás mezőgazdasági úton Göd és Veres között. Még az összkereket sem kellett kapcsolni, lazán eldöcögött a sárban, leszakadt vízmosásokon. A hátul ülők rossz úton jobb ha kapaszkodnak, mert a laprugó bizony pattog. Kb 350-400 kg tégla és járólap felpakolása után kellemesen kisimul a hátsó futómű, szinte személyautós lesz a rugózás.
No de vissza az elejére. Elhozatal után a szokásos folyadék és szűrőcseréket csináltam meg. Elég sokat benyel mindenből, pl a váltóolaj 9,2 l! Cserébe 50-e km-en keresztül nem kell bántani. Első difi olaj nem volt vészes, viszont a hátsóból valami elképeszt trutyi jött le; szerintem még nem volt cserélve. Kb 80 volt az összes olaj, szűrő, laprugó szilentek, osztómű szimering. Egyáltalán nem vészes. Szimeringet kerestem a neten ,így akadtam a gyáli bontós-szervizes bandára. Első telefon alatt kiderült, h náluk volt az autó. Kérdésemre, hogy miért folyik az olaj a szimeringből, odavetették (pofátlan, arrogáns stílusban) hogy folyni is fog és cseréljek osztóművet (!!!!!), nekik persze pont van 3-400 e körül bontottan. Lekezelő, lehúzós, nagyképű, arrogáns banda. A kócos középső szellőzőket 20-25 ezerért cserélték volna, de előtte leb**sztak, hogy mekkora hibát követtem el, hogy nem tőlük vettem, hanem ebay-ről rendeltem gyárit 6 e ft-ért... Ennyit róluk.
Az autóval nagyon összebarátkoztunk. Imádom, hogy előzékenyen beengednek, megadják az elsőbbséget. Parkolással sincs gond, a tv képernyő méretű tükrökben remekül látni. Meglepően nem nagy a fordulóköre; egy átlagos két sávos úton y-ban szépen meg lehet fordulni. Aki igazi öszvér autót keres, annak jó választás lehet.
Hibalista
- Laprugó szilentek, osztómú kardán kihajtás szimmering, műszerfal világítás, kormány kardánkereszt, ékszíjak.
Ide hordtam szervizbe
Saját műhely.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Cordoba | Következő autója? | Landcruiser |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |