AZ SUV-K KIRÁLYA
Szöveges ítélet
Pontosan azt hozza, amit vársz a képek alapján. Hatalmas, a formája erősen megosztó, de tagadhatatlanul tiszteletet parancsoló.
A választás elég egyszerű volt: ha városi terepjáróra vágysz, mik is az alternatíváid?
BMW X5 - az ízlés hiányában választók, vagy az igazi parasztok autója
BMW X6 - ne röhögtess
Porsche Cayenne - egy túlárazott Touareg új köntösben, magyarul hülyének néznek
Mercedes GL - a 2. generáció már szép lett, de apám 1. generációs darabjának típushibái miatt menekülök előle
Cadillac Escalade - gyönyörű autó balta egyszerűségű és kérdéses minőségű beltérrel
Lincoln Navigator - túlzottan régi technika
Volkswagen Touareg - nem elég nagy, bár kívülről annak tűnik
Acura MDX - nagyon kevés a nyomaték abban a 3.7 literes, bár zseniális motorban egy ekkora autóhoz
Maradt a Lexus LX570 vagy az Infiniti QX56. A Lexus túlzottan hajaz a Toyota Land Cruiserre, amire épül, az pedig bár borzalmasan megbízható, de egy érzelemmentes gép. Ilyen összeg elköltésekor viszont valamit mozgasson már meg az autó bennem, ha meglátom, könyörgöm !
Aki ismeri ezeket a modelleket, mondhatná: ez a QX56 pedig a Nissan Patrolra épül. Igaza is lenne, csak épp nem emlékeztet rá, annyival gusztusosabbá teszi ez a kevés átrajzolás is.
A belső tér önmagáért beszél, azonnal beleszerelmesedik az ember. Tényleg nem tudok mit kifogásolni. Ergonómia, kínált extrák, anyaghasználat mind pompás.
Fentieket úgy mérlegeljétek, hogy autókkal foglalkozom, így a szempontjaimat is kissé alaposabban alkotom meg.
A BOSE rendszer itt végre egészen jó hangzást produkál.
Annyira nagy benne a nyomaték, hogy megtanultam óvatosan, öregurasan vezetni. Sokkal komfortosabb érzetet ad, amikor csak hömpölyög vele az ember, mint amikor padlógázzal közlekedik. Pedig ez az 5.6 literes V8 ... a hangja miatt volna értelme folyamatosan a gázpedálon állni. Sokkal kulturáltabb, mint a változó taktusú általános amerikai V8-ak, magasabb fordulaton pedig meghaladja azokat orgánumban.
A kötelező kör: FOGYASZTÁS.
Autópálya: 11.7 L/100 KM
Közút: 9.2 L/100 KM
Város: 20-25 L/100 KM
Igen, a fentiek igazak. A várost leszámítva, ahol a közel 2.5 tonnás tömeg következtében mire másra is számíthatna az ember, ez az autó már szinte termeli a benzint.
Nem voltak hibái, ami viszont előfordult, azt itthon a megfelelő szerelő ismerete nélkül nehéz kezeltetni.
A nyomástároló (a neve nem véletlen: hatalmas nyomás épül fel benne a befecskendező rendszerhez) tömítését a márkaszervizben elszakították, majd így helyezték vissza. Rá nem sokkal külföldön észleltük, hogy a motorteret telespricceli olajjal a gép - kész életveszély. Visszavittem Gabliniékhez, erre tömítőpasztával javították a hibát, a tömítést nem cserélték - nyilván mivel nincs ilyen a polcon, hisz amerikai a modell. Ettől ez még röhejes egy márkaszerviztől - főleg, mivel TOVÁBBRA IS szivárgott az olaj.
A fenti probléma is a vezérműlánc hibájának diagnosztikája közben lépett fel. Végül fórumokat böngészve magam jöttem rá a hibára, s a kellő ember kezébe adtam, aki természetesen orvosolta a bajt.
Ebből az autóból 3 van az országban. A másik 2 vízkáros volt, úgyhogy egy igazi kuriózum tulajdonosa vagyok. :) Örömet tud okozni ez az autó, így minden pénzt megért.
Hibalista
- Vezérműlánc korai (94.000 km) cseréje. - - Ennyi hibával együtt lehet élni. :) Látszik, hogy ez nem egy dízel kávédaráló. - - Ha azt mondom, hogy egy ilyen autó olajcseréje szűrőkkel márkaszervizben nincs HUF 80.000, akkor szerintem mindenki érti, amikor meglepően olcsó fenntarthatóságot említek.
Ide hordtam szervizbe
Infiniti GabliniNagyon kedvesek, korrektek (árképzésben is), csak sajnos nem értenek ehhez a modellhez a legkevésbé sem, és nem is a legalaposabbak, ami nálam visszaköszönt.Olajcserét csakis rájuk bízom.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Z - Max Team Kft.A legalaposabb szerelő, akivel valaha találkoztam. Egyben a leglassabb is. Egy vezérműlánc csere 2 hetet igényel? Funny, de hát ez a magyar ugar, alkalmazkodunk.Végtelenül korrekt pasi, minden Nissanosnak és Infinitisnek csak őt ajánlom - és hozzá rengeteg türelmet.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 67000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 17 l |
Előző autója? | M35X | Következő autója? | FISKER Karma |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
