A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Infiniti » Q30 (2015)

Q30 1.6 Premium 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Folyékony Réz Közúton

Szöveges ítélet

Az autóm másfél éves, 16,000 kilométerrel a hátam mögött gondoltam írok egy beszámolót, egyre több ilyen járgányt látok az utakon, hátha valakinek segítségére lesz a választásban. Az autóm „liquid copper”, azaz folyékony réz színű – habár a forgalmi szerint szimplán barna, ilyen színben egyébként még nem láttam forgalomban. 1.6-os benzines (122 LE, 200 NM, 0-100 9.4s), kézi váltós, Premium felszereltséggel. A metálfényen felül nincs semmilyen egyéb extra rajta. Annyit még hozzá kell tenni, hogy ez valójában egy Mercedes GLA (és nem A, ahogyan sok tesztben megjelenik), annyira Mercedes egyébként, hogy a csomagtartóban némely kiegészítőn Mercedes-embléma van.
Talán onnan kezdeném, hogy eredetileg négy autót teszteltem és mind a négynél konfiguráltam, alkudtam is. Audi A3 Limousine (150 LE, 250 NM, 0-100 8.2s), Mercedes A180 (122 LE, 200 NM, 0-100 8.9s – ez a motor van az én autómban is), BMW 116i (136 LE, 220 NM, 0-100 8.5s). Ezen kívül még talán a kategóriához sorolható a Lexus CT, a Volvo V40 és a Mini, de ezeket nem próbáltam, a Lexus már az adatok alapján lassúnak tűnt és nem tetszett a formaterve, a Volvo azért nem annyira prémium, de nem sokkal olcsóbb, illetve a Mini nekem inkább női divatcikk, és szintén nem sokkal olcsóbb.
Sokféle szempontból próbáltam összehasonlítani a négy autót, az alábbi tapasztalataim szubjektívek, és értelemszerűen az Infinitin kívül mindegyiket durván egy órát vezettem csak, igaz, körülbelül még ennyit nézegettem őket, ücsörögtem bennük.
Ha a menetteljesítményeket nézzük, egyértelműen az Audi érződött a leggyorsabbnak (a különbség jelentős tényleg, még 3-asban is elforogtak a kerekei) igaz, az a motor azért kb 15-20%-kal erősebb és talán az is a legkönnyebb autó ezek közül. A másik három között nem érezni érdemi különbséget, ha mindenáron különbséget akarunk tenni, talán az Infiniti a leglassabb, de ezt inkább csak az adatok ismeretében mondom és nem azért, mert így tapasztaltam.
A helykínálatot tekintve az Infiniti a legtágasabb, és a Mercedes a második, majd az Audi, és utána a BMW jön, jobban lemaradva. Az Infiniti tengelytávja ugye ugyanaz, mint a Mercedesé, viszont a magasabb építés miatt nagyobb a csomagtere, ránézésre szerintem 20%-al (nem néztem végig az adatokat). Az Audi hátul mindenképpen szűkebbnek érződik, talán a forma miatt, mint a többi, a BMW viszont elől érződött sokkal szűkebbnek, passzentosabbnak, mint a többi, mindezt éreztem úgy, hogy 175 centi vagyok.
Az anyagminőség, prémiumérzet tekintetében nyilván kinek mi tetszik, de szerintem a BMW kicsit ódivatú volt a többihez képest, az Audi dolgozik a legjobb anyagokkal, de mintha egy kicsit sivár, vagy, ha pozitívan szeretnék fogalmazni, minimalista a műszerfala. Az Infiniti és a Mercedes között nincs nagy különbség, számomra előny volt az Infinitinél az integrált kijelző, és hátrány a Mercedesnél a távolról jól kinéző, de közelről kicsit furcsa megoldásnak tűnő gumírozott betét, ami végigfut, és gyakorlatilag összeköti a két ajtót.
Ha azt nézzük, ezek közül melyik a legjobb autó, akkor talán az Audit mondanám ár-érték arányban. Nagyjából hasonlóan extrázva, elég kemény alku után a BMW a legdrágább, az Infiniti kb 10%-al olcsóbb, középen van a Mercedes és az Audi, melyek közül az Audi egy picit több lett volna.
Ha csak az Infinitit akarjuk mérlegre tenni, akkor azt mondhatjuk, hogy a 122 LE nem tűnik soknak, de gyakorlatilag alapjárattól megvan a 200 NM, szívó lóerőben ugyanilyen menéshez sokkal több paci kellene szerintem. Ha felépül a turbónyomás, kifejezetten gyors is tud lenni, lomhának csak akkor érződik, ha nem szerencsésen váltottunk. Ami eleinte zavaró volt, hogy a motor erejének fele csak akkor áll rendelkezésre, ha koppanásig nyomjuk a pedált, de azóta már hozzászoktam. Nem versenyautó, de minden hétköznapi helyzethez bőven elég. Hozzá kell tenni, hogy a menést inkább az enyhe ülésbepréselésen keresztül fogjuk érezni, illetve még inkább az órán, mert nagyon kevés dolog hallatszódik be, állítólag a szigetelés miatt (és a valóban vaskosabbnak érződő ajtók, és úgy általában a nagyobb kasztni miatt) nehezebb az autó a versenytársaknál – ezt el is hiszem. A motorból a nagyobb gyorsításokat leszámítva semmi sem hallatszik be, a kerekek surrogását és a tükröket viszont valamennyire be lehet hallani, ez a zaj körülbelül 135-140 felett kezdi arra kényszeríteni az embert, hogy hangosabban beszéljen.
A „Premium” felszereltségi szint a második alulról, igazából minden van benne, ami az autózáshoz kell. 18-as alukerekek, ülésfűtés, kétzónás digitklíma, minden LED a tompítottat és az első indexlámpákat leszámítva. Elektronikus kézifék, teljes kütyü-connectivity, sötétedő és automatikusan behajló tükrök, USB-csatlakozók és tempomat, vészfékezőrendszer, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, elektromos gerinctámasz, hátsó parkradar, immobiliser, rablásgátló, üdvözlőfény, menetstabilizáló, start-stop, rengeteg fényforrás a kabinban stb. Ez a csomag kb 1 millió forint, igaz, a felsoroltakból nem tudom, melyik a felszereltség része, melyik jár alapáron is. A németeknél ugyanezeket szerintem drágábban lehetne beikszelgeteni, igaz, nem biztos, hogy mindegyiket kérném. Viszont nem bőrösek az ülések, nincs holttérfigyelő, nincs kamera és nem is parkol be magától, ezekhez és ahhoz, hogy minden LED legyen, eggyel nagyobb felszereltség kell, de ezeket a funkciókat én már túlságosan luxusnak tartottam, ha egyáltalán egy ilyen választásnál ez érv lehet. Az alapáras hangrendszer bőven elég nekem, a tetőablakot nem érdemes kérni, mert nem olyan nagy és nem nyitható. GPS-t szerintem nem érdemes bele gyárit venni, mert aránytalanul drága.
A kormány mögött ülni kifejezetten kellemes érzés, Horvátországba úgy mentem le 6,5-7 óra alatt, hogy egyszer sem szálltam ki és nem fáradtam el egyáltalán, nem fájt semmim. Nagyon stabilan fekszik a kocsi az úton, tankszerű érzése van az embernek, habár valószínűleg még jobban elnyelné a kátyúk ütéseit, ha kisebb kerekek lennének rajta. A bőrkormánynak nagyon jó tapintási érzete van, a váltó kellően nehéz, mégis könnyed és pontos váltást enged. A középső elem oldalán a puha térdtámasz hasznos ötlet, tényleg nagyon kényelmes, az ülések tartanak, oldalt is, pedig nem a Mercedesben alapáras kagylóülések vannak benne. Az első ajtók zsebeiben elfér egy másfél literes palack, a kalaptartóban viszont nem, illetve az első ülések közötti tárolóban sem. A két pohártartót nem szoktam használni, nem tudom, mennyire zavarna a vezetésben. A telefonomat az integált kijelző elé szoktam tenni, és ott is tudom tölteni, gyakorlatilag tökéletesen lehet tényleg GPS-ként használni. A fedélzeti rendszer nem túl bonyolult, jól kezelhető, a sebességmérő, fordulatszámmérő és a közöttük lévő kijelző viszont lehetne fantáziadúsabb, nem illik az autó extravagáns külső formatervéhez.
Voltam vele egy vezetéstechnikai tréningen, ahol azért kiderült, hogy a drágább autó tényleg jobban meg van csinálva. 50-ről 0-ra fékezésnél kevesebb, mint kétharmada út alatt megállt, mint bármelyik másik autó a tréningen. Ez még akkor is jó eredmény, ha ezen kívül csak egy volt új autó (egy Peugeot 3008), a többi inkább 5-6 éves és az enyémen Yokohama gumik vannak. A rántópad nem tudta kirántani alóla a talajt, miután a menetstabilizálót nem tudtam hirtelen, hogyan kell kikapcsolni, az mindig egyenesbe vágta az autót egy elég durva rántással a kormányon.
Írjunk azért némi negatívumot is. Kátyúkon néha cicergett a műszereket körülölelő műanyag burkolat, ezt a szervízkor orvosolták, már nem hallatszik, illetve, amikor jövök fel a mélygarázsból, kanyarban, emelkedőn csavarodott a karosszéria, és hátul, a c-oszlopoknál nyekergő hangot adott. Nem vészes, csak pont annyira, hogy egy ilyen autóban ez zavaró legyen. A szervízben mókoltak vele valamit, lényegesen jobb lett, de nem teljesen múlt el. A sávváltás-asszisztens és a holttérfigyelő miatt lehet esetleg érdemes megvenni a nagyobb felszereltséget (ekkor teljes is lesz a prémium-élmény), mert nagyon sokat takar az A és a C oszlop is.
A fogyasztása nem kevés, tankolások alapján pontosan vezetve 9 liter jön ki, a fedélzeti számítógép szerint minimálisan kevesebb, igaz, ennek a 80-90%-a városi, rakparti araszolással, stb.
Nagyon sokan megnézik az utcán, még jóval drágább autókból is, a bátrabbak véleményt is mondanak róla, szívesen beengednek a sávba, eddig mindenki drágábbnak is tippelte, mint amennyibe került. Különösen az orra és az oldalán végigfutó élek a látványosak, illetve a nappali menetfény szemeket mintázó formája. A szalonban sajnos nem működtek akkor annyira olajozottan a dolgok, amikor vettem az autót, de ez állítólag az akkori munkaerő-elvándorlási hullámnak tudható be.
Ha megnézzük, mit lehet kapni ennyiért, akkor attól függően, hogy mik a preferenciáink, sokan valószínűleg máshogy döntöttek volna. Ennyiért lehet kapni fullos Golfot erősebb motorral, fapadosabban GT-I-t is, kb ugyanennyiért Subaru BRZ-t, kicsit drágábban Audi S1-et. De lehet szintén körülbelül ennyiért kapni Mondeót, Kugát, vagy VW Touran-t, 6-os Mazdát, stb, ugyanakkor, ha a kis-prémium szegmensből válogat az ember, akkor rentábilis, érdekesebb alternatívája lehet a német gyártóknak, és 5 év garancia is van rá.

Hibalista

- Nem romlott még el semmi rajta, két helyen picit igazítottak rajta a szervízben, mert nyeszetelő hangot adott, de azóta nagyjából elmúlt.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2016
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Astra H Következő autója? Nem tudom még
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Infiniti Q30 2015

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)