Csiszolandó bajnok
Szöveges ítélet
Úgy döntöttem bővítem az ítéletet tapasztalataimmal. Az autó még mindig kemény a hazai utakra (19 kovácsolt alu kerekek, /40 gumik). Tökéletesen megbízható, az első 10000 km alatt 4L olajat megevett. Azóta 3 havonta utánatöltögetek. (A másik autómmal tökéletesen megértik egymást mivel az a VW csoporttól származó 2.0TFSI motorral van szerelve és ugyanúgy utána kell tölteni az olajat.) Minőségi, sportautósan egyszerű belseje van. Állítólag az európai premierre javítottak a bőr minőségén is, kíváncsi vagyok... Az aktív hátsókerék-kormányzás kiválóan sikerült, rendkívül stabil a gép. (Most már ugye a Laguna Gt-ben is van, meg az új 7-es bömösben, szeretik is a tesztelők.) A kormányzás a géphez illően eltalált, kellő visszajelzést ad. A futómű sima úton nagyon otthon van, de máshol csúnyán elpattog. Sajnos a magasságomhoz (185cm) lehetne javítani az üléspozíción, vagy növelni a tető magasságát. Úgy tudom az utódmodellen sem javítottak ezen, sőt még kisebb lett. A hifi Bose, ami nem egy Mark Levinson, de használható. A kezelőgombok egyszerűek és kiválóan használhatók, kivéve a japánba készült vészvillogót, ami ugye a középkonzol jobb oldalán található. Az igazi alu betétek kiválóak, de szerintem lehetne benne több is. A kuplung és a váltó rendkívül férfias, sajnos az 5., de legfőképp a 6. sebesség finom kapcsolást igényel, már megszoktam. Tesztpályán érdekes módon a farmotoros Porschékhoz hasonló a viselkedése, rántópadon nehéz megfogni, viszont körpályán nagyon meggyőző 4 kerékkel sodródik határesetben. Nos, a gumikhoz kívánkozik megjegyzés, mégpedig a gyári Bridgestone-ok nem a legjobbak (az új GTR-ről is ugyanezeket olvasni) Mióta Dunlopot tettem hátulra sokkal jobban tapad. Télen hóban félre kell rakni. 200 km/h közelében kisimul a menet az aerodinamikai munka erősen érezhető az autón.
A karosszéria lehetne merevebb is. A tengelytáv, így a kabin is elég nagy, hátul is kellő a lábtér felnőtteknek, de a fejtér a kupévonal miatt korlátozott (170 cm-ig jó). A bixenon lámpa kiváló, de szerintem a VW csoporté jobb (valószínűleg izzó és szabványkülönbség). A hátsó LEDes lámpa telitalálat. A kipufogók állatian szólnak, fenomenális a hangja 3000rpm-től. Állandó terhelésen elhalkul az autó. Az ESP sokat enged - az autó hátulját gázzal nagyon könnyű keresztbe rakni -, de kikapcsolva is tökéletesen uralható. Az emelkedő dőlésszögével, illetve csúszósságával négyzetesen nő az elindulás nehézsége. Formája nagyon eltalált, kicsit talán túl sportos az eleganciához mérten a részletekben (egy kicsivel több krómot elbírna a hűtőmaszkon kívül is). Az autót egész Európában megbámulják.
A fenntartásához annyit írnék, hogy a legutóbbi kötelező szervíz 27000 Ft-ba került!!! Csak olaj és szűrőcserék kellettek. Egyszerűen nem romlik el rajta semmi...
Pár év és az apró csiszolásokkal ráver bármely konkurenciára. Ár-érték arányban már most is.
Alig várom az utódmodell Európába érkezését, de leginkább a GTR Infiniti változatát szeretném :-)
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Muha-Szabó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Alfa 156 | Következő autója? | Infiniti |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
