Ehhez fegyverviselési kéne
Szöveges ítélet
Hát ez egy vadállat! Ehhez fegyverviselési engedély kellene! Még sosem volt ilyen erős autóm. Ijesztő, ahogy egy kicsit jobban nyomom a pedált, úgy megugrik az a két tonna, mintha földkörüli pályára készülne. Méretei jóval komolyabbak, mint azt első pillantásra gondolnánk, de sajnos csak kívülről. Belül nem éri el a kategória társak méretét. (főleg a csomagtartó terén) Kényelme kifogástalan. Mindent tökéletesen magamra tudok állítani, és a memória csomag miatt nem kell újra kezdeni, ha éppen más használja. Kiszállásnál óriási, ahogy kormányt - ülést hátra-fel-ki-eltol, hogy minden könnyebb legyen. Ez különösen jó lesz, ha majd megnő a hasam. A váltó nagyon kultúrált, nem sokat gondolkodik. Könnyű megszokni így a kényelmet. A futómű egy kicsit kemény, de méreteit meghazuttolóan stabil a gép. Bár mondjuk egy BMW után már ez is abszolut komfortosnak tűnik. Hóban is oda van ragasztva az úthoz. Persze 265/50 R20 gumikkal... Mondjuk ha majd venni kell rá, az meg zsebbenyúlós lesz.
Menet közben mindíg fölényes az erőtartalék. Nem is emlékszem, hogy valaha is padlót kellett volna nyomnom, eltekintve a demonstratív céloktól. Az intelligens távolságtartó tempomat ebben már 2003 óta ott van. Engem mondjuk néha zavar egy-egy sávváltásnál, ha beleszól, de a tolatókamera egyszerűen zseniális. Ezt kötelezővé tenném minden négykerekűbe!
Nahát a külső: Ezzel megjelenni bárhol, az garantált feltűnés keltés. Ha valaki nem szeretné, hogy észrevegyék, akkor ezt az autót felejtse el. A parkolóban a múltkor egy Q7-ből kiszálva egy fickó kétszer is körbejárta, aztán az ablakára tapadva nézegette a belsejét, mint egy kisgyerek. Persze lehet, hogy autótolvaj volt... Mindenki elismerőleg nyilatkozik a szépségéről, és tényleg, ennyire eltalálni egy formát már művészet. Olyan, mint egy hatásvadász koncepció autó, amit aztán soha nem gyártanak sorozatban. Akiket nem hoznak lázba az autók, ez még azokat is megérinti.
Akkor jöjjön a feketeleves! Fogyasztás!!! Ha 90-el gurulok szép nyári napsütésben -ami egy 320 lovas autóval ugye abszurd- 11 liter akkor is kell neki. 140 autópálya tempónál 14 liter, város 18, de rövid téli utakon 20 felett is símán bekajál. Persze a 4,5 V8 nem ingyen van, de ezt azért fizetni nem olyan poénos, úgyhogy gázt bele!!! Na így már elfogadható. Csak ne kéne olyan sűrűn tankolni járni!
Megbízhatóság? Hát, ha a motorban van elég olaj, gondolom kimegy a világból. (az amerikai szervízkönyv 400 000 mérföldig(!) van skálázva) De majd meglátjuk. Csak nehogy kifogyjon a világ kőolaj (földgáz) készlete!
Hibalista
- Futómű alkatrészek. (a magyar utak rendesen foglalkoztatják a kopó részeket) - Eddig más nem. Azért ne a hazai forrásokat erőltessük. Bátran rendeljünk az USA-ból! Az sem tart sokkal tovább, de felébe sem kerül.
Ide hordtam szervizbe
Nissan Budaörs. Elvileg ez az egyetlen hazai márkaszervíz. Eddig nagyon korrektek voltak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | 525 d | Következő autója? | nem tudom, még ez marad egy kicsit |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
