Nem egy szürke egér az biztos
Szöveges ítélet
Sziasztok!
Jelenleg majdnem egy éve van nálam egy Veloster, eddig 8.000 km-t tettem bele, így nagyon hosszútávú tapasztalatom még nincs róla, de ennek ellenére is meg tudok osztani hasznos tapasztalatokat akik ilyen autó vásárlásán gondolkoznak.
Pontokba összeszedve a pozitívumok és negatívumok:
POZITÍVUM:
- Egyedi design, ritka autó, így biztosan nem fog veled szembe jönni. Én az 1 év alatt összesen 2 Velosterrel talalkoztam az utakon.
- Jól felszerelt (tolatókamera, kihangosító, multikormány, navigációs rendszer nagy kijelzővel)
- Elfogadható fogyasztás egy 1.6-os 140LE-s autótól (vegyes: 7.2L)
- Nagy csomagtér, a hátsó ülések ledöntésével óriási tér
- Csendes motor, nincs nagy menetzaj, nem csörög-zörög belül semmi
- Van még benne erő amikor autópályán fel kell gyorsítani 130-ról 170-re
- Sok rekesz, ahova kisebb méretű dolgokat lehet tenni
- Nagy lábtér elöl és hátul is
NEGATÍVUM:
- Hátul csak 2 személyes, középre beb***tak egy pohártartót aminek nem sok értelme van, az autó méretei simán lehetővé tennék, hogy hátul 3-an elférjenek.
És akkor vannak azok a dolgokat amik se nem pozitívumok, se nem negatívumok, olyan dolgok amikkel együtt lehet élni:
- Vezető oldalon nincs hátsó ajtó. Ez sokakat eltántorít, pedig semmi gond nincs vele. Másik oldalon lévő hátsó ajtón könnyen megoldható a ki-be szállás. Akinek előtte 3 ajtós autója volt, annak tuti nem fog gondot okozni :)
- Az autó hátulja eléggé csapott a sportos design miatt, így hátul 180 cm-nél magasabb személy utazása hosszú távon kényelmetlen lehet. Az első üléseknél nincs ilyen probléma, ott simán elfér 2 méter magas ember is.
- A 140LE papíron jól néz ki, a valóságban nem érződik ennyinek az autó, nem egy versenyautó, szerintem egy 120 lóerős MINI legyorsulná piroslámpánál :)
- 7.2-es vegyes fogyasztás szerintem teljesen rendben van. Országúton és autópályán 130-ra beállva 6.5-ös fogyasztást mértem, városban 8.5-re kijön még úgy is ha odafigyel az ember, hogy zöldhullámban tudjon haladni a lehető legkevesebb lassítással és kigyorsítással.
- 17 colos kerekekkel kicsit kemény, pattogós a magyar utakon.
Kinek ajánlom? Egyedülállóknak (fiatalok, idősebbek egyaránt), pároknak, 1 gyerekes családoknak. 2 gyerekkel már macerás lenne. Olyannak aki egy dinamikusan vezethető autót szeretne, de nem él, hal a lámpától lámpáig való gyorsítgatásokkal, mert elég hamar legyőzőre találna:)
Összességében nagyon meg vagyok elégedve az autóval, jó döntés volt ezt a típust választani, biztosan meg lesz még egy jópár évig. Ha egyedi autót szeretnél amit megdícsérnek járókelők, és szívesen nézel rá vissza amikor ott hagyod parkolni valahol, akkor mindenképpen jó választás. A legtöbb kopó alkatrész i30-as alkatrész, így itthon is azonnal beszerezhető, ha pedig valami egyedi elem/alkatrész kellene akkor az interneten minden megtalálható, nem is drága, és dél-koreából 2 hét alatt itt van. Eddig nekem csak a csomagtartó ajtó nyitó gombja adta meg magát, ez típusbetegség, előbb utóbb elfárad az anyag a nyitogatástól. 10 nap alatt megjött hozzá az alkatrész dél-koreából és átszámítva 8 ezer ft-ba került.
Hibalista
- - Csomagtartó ajtó nyitójának a borítása széttöredezett, új zár ára : 8.000 Ft
Ide hordtam szervizbe
- Eddig magam javítottam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | MINI Cooper | Következő autója? | Xceed |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
