Exkluzív különlegesség!
Szöveges ítélet
Szép napot kívánok mindenkinek!
Szeretném megosztani Hyundai Veloster autóm történetét, leírását, tulajdonságait, főleg azért, hogy ne féljen tőle senki, akinek tetszik!
Évek óta nézegettem már, annyira különleges és extravagáns kocsi!
Sajnos Magyarországon nem került forgalomba, mert olyan magasan árazta be a Hyundai. Ezért úgy ítélték meg, hogy nem lenne rá kereslet, valószínűleg igazuk lett volna. Az 1.6 szívó benzines 6-7,6 millió, az 1.6 turbó benzines 8-8,4 millió az ára, felszereltségtől függően. Azért írok jelen időben, mert ezt a kocsit a mai napig gyártják. Bizony!!! Amerikában és Ázsiában hatalmas hype-ja van, lásd:YouTube, imádják, tuningolják, sőt még rallycross is van ezzel a típussal! Itt térnék rá arra, hogy akinek tetszik, egy pillanatig ne féljen attól, hogy nincs hozzá alkatrész, mert minden van hozzá. Ami pedig véletlenül nincs, az internet korában egy pillanat alatt a házunknál terem akár külföldről.
Eddig nekem nem volt olyan alkatrész amit külföldről kellett rendelnem. :-)
A kocsiról: Luxemburgból származik, egy hölgy volt a tulajdonosa, vigyázott rá szervizelte, törve nem volt, minden papír megvan róla. Az új ára 7.690.000ft volt átszámítva akkori árfolyamon az extrák miatt. Nekem regisztrálva, forgalomba helyezve megállt 3.100.000ft-ban. A legnagyobb felszereltségű:
STYLE
- Elektromos ablakemelők elöl
- ASR [kipörgésgátló]
- Fejtámlák elöl-hátul [4 db]
- Blokkolásgátló fékrendszer [ABS]
- Elektromos napfénytető
- Fordulatszámmérő
- Hangszórórendszer center- és mélysugárzóval
- Hátsó ablaktörlő-mosó berendezés
- Hi-Fi rendszer
- Indításblokkolás
- Intelligens kulcs
- Kárpit: bőr
- Kartámla elöl fiókkal/rakodórekesszel
- Keréknyomás ellenőrző rendszer
- Bőrbevonatú sebességváltókar
- Bőrkormánykerék: magasság-és távolságállítású
- Könnyűfém keréktárcsák: 18'
- Központizár távirányítással
- Krómozott kipufogócső
- Külső visszapillantó tükrök elektromosan behajthatók, fűthetők és állíthatók
- Légkondícionáló berendezés [ACC] automatikus, digitális
- Légzsák a vezető-és utasoldalon, oldallégzsákok elöl, függönylégzsák
- Műszerfal betétek: fekete
- Pedálok: aluminium pedálok
- Pótféklámpa [harmadik féklámpa]
- Pótkerék: szükségkerék
- Rádiótelefon-kihangosítás [Bluetooth]
- Rádióvezérlés a kormánykeréken
- Riasztóberendezés
- Sebességszabályozó [tempomat]
- Sebességváltómű: 6 fokozatú mechanikus
- Start- / Stop gomb: a motor indításához és leállításához
- Szemüvegtartó
- Szervokormánymű: elektromos
- Színezett üvegek
- Tolatókamera
- Ultrahangos parkolásirányító rendszer hátul
- USB csatlakozó
- Ülések hátul: 1/3-2/3 arányban osztott
- Ülésfűtés: fűthető ülések elöl
- Visszagurulásgátló [Hill-Holder]
- Információs rendszer: multifunkciós kijelző
- Navigációs rendszer
- Ülések: állítható magasságú vezetőülés, deréktámasz állítási lehetőség elöl, elektromos, elektromosan állítható vezetőülés
- Világítás: fényszórók automatikus bekapcsolódással
- Ködfényszórók elöl
- LED nappali menetfény
Élmény, Vezetés: Fontos róla elmondani, hogy elképesztően sportos, de nem sport autó! Szeretem benne, hogy jól fekszik az úton és szépen veszi a kanyarokat, amennyiben pörgetjük a motort, szedi a lábát is. Annak idején a kritikusok a szerény erőt említették fő negatívumként, ezt olvasván többször a tervezgetés alatt, elhatároztam meglátogatom a Rigotech chiptuning-ot! A többi kocsimnál is nagyon szép eredményt értek el szoftver átírással. A cégnél jelezték, hogy szívó benzinesről lévén szó, csodát ne várjak. Nekem elég is lett amit kaptam +30Nm, +20Le és kevesebb fogyasztás. Így most már 200Nm és 160Le. A gyári 9,8mp 0-100km/h egy vicc. Még az optimalizálás előtt 8,1-8,2mp mértem. Ezt tovább nem feszegetném, a lényeg, hogy lehet vele nyugisan, dinamikusan és gyorsan is menni ami köszönhető a 6 sebességes pontos váltónak is!
A felszereltséget csak méltatni tudom, minden van benne és kézre áll, lásd fentebb.
A csomagtartó 320L ami elég nagy bevásárláshoz is, a hátsó üléstámlák lehajtásával pedig 850L csomagtartó varázsolható!
Imádom a kinézetét /bal oldal egy ajtó, jobb oldal két ajtó/, a felszereltségét, a vezethetőségét, még az is lehet a következő is ilyen lesz, csak az izmosabb turbós!
Remélem segíthettem és a jövőben több Veloster-el találkozom majd!
Hibalista
- Egy visszatérő hibakódja volt, ezzel vettem! P2188 "Túl dús alapjárat" ezt Youtube műveltséggel megoldottam, három érzékelő cseréjével! Légtömegmérő, EGR valve sensor, Lambdaszonda. Össz:30.000ft - - Ezen kívül csak cserélendő alkatrészek voltak, semmiből nem a legolcsóbbat vettem: - -Féktárcsák, Fékbetétek: 100.000ft - -Koni első pár lengéscsillapítók: 96.000ft - -Kyb hátsó pár lengéscsillapítók: 44.000ft - -K&N légszűrő: 19.000ft - -Castrol 10w60 olaj + szűrő: 19.000ft - -Bosch gyújtógyertya 4db: 13.000ft - 291.000ft
Ide hordtam szervizbe
Hyundai Duna-Autó Zrt.A Hyundai 10év ingyenes frissítést vállal a navigációval szerelt gépjárműveire!Időpont kérés, odavittem, 1,5 óra múlva kész volt, kiállítottak egy nulla forintos számlát és ennyi! Kellemesen csalódtam, köszönöm!Egyéb tapasztalat még nem volt!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Nagyon jó barátom, Mohácsi Ákos autóversenyző!Nehéz hozzá bejutni, de tökéletesen, gyorsan megcsinálja a szükséges cseréket, javításokat!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Twingo 1.2 GT | Következő autója? | Veloster 1.6 T-GDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
