A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Tucson (2015)

Tucson 1.6 GDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Végtelen nyugalom és kényelem a család mackójában

Szöveges ítélet

Új autóként vásároltuk még 2016 őszén az alap 1.6-os 132le szívó motorral szerelt Tucsont Life Plus felszereltségben. (Ez a full fapad és néhány extra szintje amik nem is igazán extrák manapság) Több autó közül számunkra ez volt a legmegfelelőbb mind méretben mind formavilágban. A megrendeléstől számított 4 hónap volt a várakozási idő. A szalonban további dolgokat is beleszereltettünk mint első parkradar és váltózár, kerékőrök és vettünk egy komplett szett téli gumit felnin tpms-el. Rendeltem még bele néhány apróságot, hogy amennyire lehet vigyázzunk rá pl csomagtér tálca, gumiszőnyegek, ételakasztó.
A kereskedőt akitől vettük csak ajánlani tudom mert egy nagyon kedves hölgy Katalin (Autó Palace Délpest). Egyedül ő volt az aki foglalkozott velünk. Több helyről is kértem árajánlatot és úgy vettem észre nem nagyon akarnak autót eladni egyes kereskedők manapság. A Kiánál is körülnéztünk mivel ott volt még a Ceed és a Sportage, de a Ceednél ez sokkal komolyabb autó és kellett a helyi is, a Sportage-t pedig elvetettük mert sajnos még tavaly évben sok panaszt olvastam az ajtókra, hogy elállnak és az illesztési hézagok sem pontosak (ez még akkor csak az angol fórumokon ment mint téma, de már látom itt is írják egyesek). Amúgy a Kia kereskedők sokkal jobban akarták a bizniszt, visszahívtak és ajánlatokat is küldtek rövid időn belül.

Visszatérve az autóra:
tágas és praktikus van sok kis rekesz és széles kartámasz az ülés pozíció is kényelmes. Az anyós ülés magassága nem állítható, ez feleségemet nem zavarja, de azért meg lehetett volna csinálni, hogy állítható legyen.
A hátsó kartámasz is nagyon praktikus, ahogy a dönthető hátsó üléstámlák is.
Az autó inkább 4 személyes mivel a középső ülés egy kicsit egy kakasülő is és ez az üléspozíció nem kimondottan jó hosszabb úton felnőtteknek. Hátul vannak kis akasztók a kabátoknak az ajtó mellett fent, ami szintén nagyon praktikus. Szerettem volna a hátsó ablakokra rakatni rolót még gyárilag, de ez csak a Santa-fe esetén elérhető. A hátsó üléssor is tágas és kényelmes a két gyerekülés szépen befér és mindenki kényelmesen utazhat. Az első ülések is nagyon jók a vezető pozíció is kényelmes. A műszerfal kialakítás kicsit VW csoportos utánérzés, de nagyon letisztult és egyszerű.
A kütyü szekció csak néhány alap dolgot tartalmaz. Bluetooh egyszerűen és jól párosítható a telefonon és jól működik, tempomat egyszerűen és könnyen használható nem adaptív még, de ennek én inkább örülök. A tolató radar képe a műszerfalon kis ikonképen jelzi pontosan hol kell félni, hogy összetöröm az autót, az első radar csak csipog. A kamera felejtős számomra cégautóknál sem szeretem nézni inkább csak csipogjon majd én körbenézek. Amúgy a holt terek száma elég nagy hátrafelé inkább a C oszlop. Az A oszlop is elég vaskos, de ez már modern autó sajátosság együtt kell élnünk vele. Az autóban gyárilag van start stop amit mindig kikapcsolok induláskor. A rádió szépen szól az usb a pendrive-ot szépen olvassa. Van hangvezérlés is telóra, de azt szerintem magyar ember nem használja. A tükrök fűtöttek és a hidegben a jég és hó is szépen hamar leolvad. Van visszagurulás gátló ami szépen működik, van lejtmenet vezérlő is, de azt még nem volt szerencsém kipróbálni. A csomagtartó pedig nagy még úgy is nagy és jól pakolható,hogy a felső szintre lett emelve, hogy elvigye az alsó rekeszben a teljes értékű pótkereket, biztos ami biztos. A kerék mellett pedig elfér bármi amit az ember még magánál szeretne ilyenkor tudni, pokróc, víz stb.
A motorja egyszerű régi technika nem erős de nem is gyenge, de aki csak dízellel van ezres 3 hengeres turbóval jár gyengének fogja tartani. Legalább is 1500 és 3000 között csak közlekedő edény. Utána is persze, de 4000-től már sokkal jobban viszi az autót, én elég ritkán húzom fel 6ezerig mert ott már azért nagyon hangos. Szóval pörgetni kell és akkor megy. A magasabb üléshelyzet miatt úgy érzi az ember még 100-nál is, hogy úristen állok és nincs is akkora sebesség érzeted ezért még a gyorsulás is szerényebbnek tűnik.
Közlekedni lehet vele és előzni is nyilván megfontoltan, ahogy a legtöbb régi vágású nem turbós közlekedő edénnyel. Szélzaj 130km/h körül jut be a kabinba. A motorzaj pedig minimális ekkora sebességnél. Valamennyi gördülési zaj van már ilyenkor, de az sem sok egy ekkora doboztól. Alapjáraton pedig lopakodik nagyon halk még kis sebességnél, gyakran előfordul, hogy gurulok a kertek alatt és nem hallanak meg.

A fogyasztása kb
90km/h 6l
110km/h 6,5-7l
130km/h 8l
Napi használatban várossal, elővárossal el lehet járni vele 8L-el talán még kevesebbel is. Ebben a 10k-ban az átlagom valahol 7,5-8l között volt. Persze óvatos vezetéssel és a start stop bekapcsolással 7l-ig levihető, de ilyenkor már csiga vagy a forgalomban.
Szóval igazából ez nem is városi crossover hanem egy utazó SUV. Városban araszolva benyalja a 9L is.
A sebváltó áttétek rövidek még 6-osban is 140 körül 3500-at forog.
Volt egy bejáratás végén 2000km-nél olajcserém a következő pedig 3 hónap múlva lesz esedékes. Ha nem száguldozni akarsz csak nyugodtan közlekedni akkor ez egy jó választás lehet. Az autó külsejéről nem írtam mert nagyon nincs mit egy áramvonalas bunker, de ez belülről nem érződik. Nagy mackó :)

Hibalista

- semmi, csak a nyest rágta meg párszor az ablaktörlők gumi kábeleit azok lettek cserélve.

Ide hordtam szervizbe

Autopalace Délpest nagyon korrektek. Árban mint egy másik márkaszerviz. A várakozási idő hosszúra tud nyúlni ezért levontam 2 pontot.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2017
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Micra K11 Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Tucson 2015

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)