Eléggé jó választás
Szöveges ítélet
Többször is akartam már írni, pl rögtön a legelején, de azért kellett 3 év, hogy olyat írhassak, ami számít is. Első új autóm, és azért vettem, mert meguntam a bizonytalanságot amit az előző ford c-maxom okozott. Kb 2 évig olvastam a vásárlást megelőzően és mivel a márkáról csak jókat írtak, és hát ott az 5 év garancia- na meg persze gyönyörű autó - mellette döntöttem.
Az első napok benyomásai de 30 ezer után is: A futómű, felfüggesztés nem jó. Persze a ford után, amelynek eléggé tökéletesre sikerült a futóműve könnyen jön ez az érzés, de ez meg is maradt, fordom meg úgysem lesz soha többé. Szóval kis sebességnél is kanyarokban elpattog. A kipörgésgátló bekapcsol, de nem akadályozza meg a kipörgést. A fékek jók, az első ülések kényelmesek, a soför ülésben motoros gerinctámasz van, az jól jön a gerincsérvem miatt. Az 1,6-os szívó motor éppencsak elég ehhez a nagy bódéhoz, de azért elviszi, előzéshez 2 sebességet kell visszakapcsolni, de működik. Telepakolva plusz tetőbox, 5 emberrel már erőlködik, legalábbis autópályán 150-et nem tudja tartani az emelkedőkön. Az enyémben van sávtartó rendszer (LKAS) nagyon jól működik, én a gyors beavatkozásra állítottam, így ha van oldalszél (olyankor nem tudja hogy a szél rángatja, vagy a sofőr) akkor az M5-ön végig lehet menni úgy, hogy kb 4-5X fogja meg az ember a kormányt. Ezt a funkciót annyira megszerettem, hogy ezentúl csak ilyen autóm lesz. Sokkal pihentebben száll ki az ember egy-egy hosszabb út után. Figyelni persze kell, és a kormányon is rajta van a kezem, ha lazán is. A táblafelismerő rendszer jól működik, a navija nem tud magyarul de ez nem zavaró, tekintve, hogy arra meg 10 év követést ad a hyundai. A hátsó ülések dönthetőek, de elég rossz helyen van a kar, jobb lett volna a tetején, és 3 felé osztani a dönthető támlákat, de sajnos csak a klasszikus két felé bontás van.
A küszöbök, meg egyáltalán az autó nagyon magas, így a ki- beszállás nem könnyű, viszont elmegy árkon-bokron, hiába csak úgynevezett hobbiterepjáró, nagyon jól használható terepen is, nem akad fel. Egyenlőre úgy vagyok, hogy ugyanilyenre fogom cserélni, összességében elégedett vagyok, kiszolgált 3 évig hűségesen, de mondjuk ez el is várható.
Hibalista
- A tempomatot néha nem lehet bekapcsolni. Ez általában akkor jelentkezik, ha a gyújtás ráadása után 0 várakozási idővel indítok.
Ide hordtam szervizbe
Borsod autó
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | c-max | Következő autója? | tucson |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
