A család kedvence, ami megmentette az életünket
Szöveges ítélet
2016 áprilisában vettük, a család első új autója volt, ezért nagy becsben tartottuk (hogy miért múlt időben beszélek, arról majd a végén). 2015 nyarán tervben volt egy ix35-ös vásárlása, akkor az 1.6-os szívó benzines nem igazán győzött meg, az 1.7-es dízel viszont korrektül ment. Akkor végül halasztottuk az autóvásárlást, mire 2016 tavaszán újra aktuális lett, már a Tucson váltotta az ix35-öst, ami minden tekintetben még jobb, még szebb, még kényelmesebb.
A bő fél év alatt semmi műszaki probléma nem volt. Az 1.7-es dízel bátran ajánlható, a 116LE nem hangzik soknak, de a 280NM miatt mindig elegendő az ereje. Autópályán 130-140-nél bőven van még benne tartalék. Tapasztalatból mondom, hogy az osztrák autópályán és Horvátország hegyi autópályás szakaszain is tudta tartani ezt a tempót erőlködés nélkül, tempomattal. Ezeken a szakaszokon korábban az Ignisünk meghalt, pedig 99LE-s és 465 kilóval könnyebb. Ennyit jelent a nyomaték.
A motor nagyon halk, menni kell vele pár napig, mire az ember füle tényleg kihallja, hogy ez egy dízel autó. Kívülről persze hallható, de úgy is csendes. A fogyasztás főleg autópályán használva 6,5 liter körül alakult, országúton 5-5,5 körülre is le lehet vinni. Városban nem ment annyit egyhuzamban, hogy tapasztalatot tudjak mondani. A 2 literes dízel ennél állítólag kb. 1 literrel többet eszik és csak 20LE-vel erősebb, így egyértelműen az 1.7-es a jobb választás.
Komoly vezetési élményre senki se számítson, de egy utazóautónál ez nem is lényeg. Nagyon stabilan kanyarodik, jól gyorsul, viszont ezt annyira magától értetődően tudja, hogy ebből a benne ülők keveset érzékelnek. Emiatt autópályára való, országúton menni unalmas vele, a 100-as tempó olyan, mintha állnánk. A kormányzás pontos, precíz, viszont Sport állásban is túl könnyű.
Ami még a legfontosabb, hogy elöl-hátul nagyon kényelmes, az ülések nagyon jók, a hátsó lábtér hatalmas, a csomagtér pedig akkora, mint egy kombiban. Hosszú utak után is mindig kipihenten szálltunk ki belőle. A belső tér jó minőségű, nem zörög semmi, viszont az ajtókon lévő puha műanyag eléggé sérülékeny.
2016.10.16.
Veszprém és Győr között, a 82-es főúton vétlenül egy tömegbalesetbe keveredtünk. A szembejövő sor lassítását a sor mögött érkező autó nem vette észre, fékezés nélkül hajtott az előtte lévőbe, akit keresztbe fordítva elénk lökött, mi pedig kb. 50-60km/h-s sebességgel frontálisan az oldalába ütköztünk. Az autó totálkáros lett, viszont az utastér teljesen sértetlen maradt, sérülés nélkül szálltunk ki mindhárman az autóból, megmentette az autó életünket. Emiatt nagyon hálásak vagyunk a Hyundainak. És azt is köszönjük, hogy a garancia része a Hyundai Assistance szolgáltatás, így ingyen elszállították az autót a legközelebbi Hyundai telepre. A telepen láttunk egy autópályás borulás utáni új i10-est is, ami szintén nagyon jól kibírta, teljesen felismerhető volt, a tető is alig hajlott. Vagyis mindenki bátran vegyen Hyundait, bármelyiket!
Most várjuk a biztosító ügyintézését, a tervek szerint egy pontosan ugyanilyen Tucson lesz az utód.
Hibalista
- Semmilyen hiba nem jött elő.
Ide hordtam szervizbe
Hyundai Hovány KecskemétKorrektül dolgoznak, de a 10 ezres szerviz nagyon drága volt (90.000Ft).
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ignis 1.5 GS | Következő autója? | Tucson |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
