Teszi a dolgát
Szöveges ítélet
Amikor az ember elkezd egy kis pénzt keresni és 44 évesen venne valami rendes autót, de a dereka már fáj, ám mégis szeretne arcoskodni egy kicsit, de nem annyira, hogy Mazda RX8-at vegyen, akkor jön el a Hyundai terepjáró ideje. Azóta kinőttem a sallangokból, de az autó még megvan. Nem hittem volna.
100500 km ment bele, igen, saját használatra van, magamnak nem tekergetek órát, csak nem bolondultam meg.
Megjárta Innsbruckot az autópályán és a hegyek lábát is, de többnyire Budapesten és Bp-Balaton távolságon közlekedett. Eleinte horror, 12 literes fogyasztással, majd úgy 60 ezer km környékén visszamászott 10.5-re. Senki sem tudja az okát.
Nem egy gyorsulásbajnok, de aki olyat akar az vegyen Alfát. A 4 gang keresgeti magát, de ha kiismeri az ember, akkor tudja, hogy mikor vált majd az autó.
Ha már szerviz, a vázolt szakmaiság okán javasolható, hogy találjunk hozzá korrekt márkaszervizt. Az olajcsöpögéses kaland (szerelőknél részletezve) után ugyanis volt egy másik probléma. A szokásos fékbetét és fékpofa csere egy "ismerős" haverjánál történt (hozta-vitte az autót). Közepes áron valahol a XV. kerületben. Eleinte csak néha nyösszent meg, majd a vége felé már kimondottan csikorgott valami a kerék környékéről. Futómű, fékek, motor, váltó? A III. kerületi (új) szervizben aztán kiderítették, hogy a féktárcsa nem Hyundai, bár dél-koreai. Jól fog, és nem rongál semmit, de nyikorog rendesen annak ellenére, hogy még 87%-os állapotban van. Kicserélhetik, ha gondolom, de egy kicsit piszkálnak rajta, így elviselhetőbb lesz. Valamit javult.
Orvosolták azt a csörgő hangot is, amely gázadáskor lépett fel. Meghúztak egy "valamit". A rémképeimben látott 50-150 ezer forintos díj így 13500 lett, benne két izzócserével. Távozáskor még egy kedvezménykártyát is a homlokomra csókoltak. Meglátjuk milyen lesz a következő találkozásunk:)
A jó öreg Hunyadi tehát működik, ha el akarnám adni, akkor nagy vétel volna a vevőnek, de ki hiszi el, hogy tényleg csak 100500 km van benne???
Hibalista
- 9 év után kevésre emlékszem.Sokáig nyöszörgött, cicegett valami hátulról, többször volt szervizben, nem tudták mi a baj, de lassan megszűnt. A cd-rádió pocsék, szervizelték, de lehetetlen küldetés volt. Új van benne. Amúgy csak a szokásos fékpofák és fékbetétek egy automatánál. Ja még valami. 95 ezernél olajcsöpögés a motorból.
Ide hordtam szervizbe
A III. kerületben volt egy Hyundai szerviz, de azóta megszűnt, majd most visszataláltam a Duna autószalonhoz a Zay utcába. Még csak egyszer voltam, de kellemes tapasztalat.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
8 éves korában 95 km-nél kezdett el csöpögni belóle az olaj. Elvittem a közeli gyorsszervizbe (ide járt az éves átvizsgálásra, az alapokat megcsinálták, de semmi különös) Kwik Fitt vagy hogy hívják őket, kék-sárga és több van belőlük. Vakargatták a fejüket, hogy talán szétment az egész váltómű, és ez fájni fog, de menjek el egy általuk ismert váltóműshöz. Inkább a 4. kerületi Hyundait választottam (a III. kerületben ugye megszűnt a válság alatt).Itt 2 hét kiderítették, hogy a korábbi szervizekben tojtak a váltómű alapos olajcseréjére, csak feltölthették. Valami 6 ezer forint alkatrész ment tönkre, amit Németországból kellett behozni. Így megúsztam olajcserével, munkadíjjal, stb 36 ezerből. Rendesek voltak, hogy nem cseréltettek váltót.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 100500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Almera | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
