Országúti minicirkáló
Szöveges ítélet
Mindig is szerettem volna egy SUV-ot. Több járművet néztem meg ebben a kategóriában. Fontos volt a felszereltség-méret-ár kombináció. A német márkák az ár miatt szóba sem jöhettek. A fennmaradó autógyártók közül hosszas hezitálás után a Hyundai nyert.
Milyen ez a kocsi? Elég méretes (1730 kg), elég nagy, ehhez képest a 140 ló és 304 NM nyomaték kiegészítve a változó geometriás turbóval, hát igencsak dinamikusan képes gyorsítani az autót. A nyomatékos fordulatszám tartomány nem túl nagy, olyan 2300-4100 között húz, felette-alatta nem túl erős. A tartományban viszont nagyon megy. A hatodik sebességi fokozat nagyon jól jön autópályán, 105-nél 2000 140-nél 3000 a fordulat mindössze. Vidéki főúton tempomattal 100-as tempónál 6.2 az átlagfogyasztás. A fékei a 4 tárcsa ellenére talán a nagy tömeg miatt nem a legacélosabbak, nagyon kell taposni, ezt szokni kell. Az összkerékhajtás havas időben nagyon jól jön, simán mászok fel vele ott, ahol ez logikusan lehetséges.
A mérete miatt eléggé tisztelik az úton, komoly belső sáv takarító hatása van, de egyáltalán nem vezetek vele agresszívan, vigyázok rá, mert még sokáig szeretném megtartani. Nekem nem éri meg, hogy kivagyiságból összetörjem, mert nagyon szeretem.
Összegezve, nagyon jó vásárt csináltam, és még 8 évet nálam tuti, hogy kap...
Hibalista
- Fűtés problémák - elektronikus vezérlőpanel csere 10.000-nél - ESP magától kikapcsol - gombra nem reagál. Megáll. Leállít-elindít-jó. - Ennyi.
Ide hordtam szervizbe
Itt is ott is.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 40468 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GLX AC | Következő autója? | Nem, nem, marad a Tucson. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
