A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Tucson (2005-2014)

Tucson 2.0 CRDi 

Az ítélet értékelése
2,5(2 db)

Most kire haragudjak, az autóra vagy a szervizre?

Szöveges ítélet

2005 áprilisában hosszas keresgélés után végül a Hyundai Tucson 2WD 2.0 CRDi gépkocsi mellett döntöttünk párommal. (5,5 MFt. 80 % hitel 60 hónapra). Egy hónap alatt meg is érkezett a horvát kikötőből, plusz az ilyenkor szokásos eljárás még további két hetet vett igénybe. Becseréltük a 10 éves VW Polónkat, amelyikben pár hónappal azelőtt cseréltem ki a gyári Hella izzókat és átvettük az új autónkat. Szép nagy, kényelmes autó volt de a fogyasztással nem voltam elégedett, mert mint később kiderült a Common Rail dieselnek a magyar üzemanyag nem megfelelő. Ausztriában csak 30 litert tankoltam rá a magyar gázolajra, mégis száz kilométerrel többet tudtam autózni kinnt, mint odahaza.
Egy hónappal a vásárlás után, egy esős estén a Gyömrői úton, a Szemeretelep magasságában belementem egy nagy kátyúba, ami vízzel volt tele, így a sötétben szinte észrevehetetlen volt. Mivel terepjáró futóműve van az autónak, így semmi baja nem lett. Másnapra a kátyú is eltűnt, betömték, ezért még lefényképezni sem tudtam.
Egy héttel később azonban a gázpedál elromlott. Ez viccesen hangzik, de ma már szinte minden kocsiban elektromosan érzékelik a pedálra ható erőt. Péntek délután lévén már egy szerviz sem volt nyitva, így a Szépvölgyi útról Pestlőrincre vészvillogóval és mint a bakkecske, ugrálva haladtam a csúcsforgalomban. Ha tövig nyomtam a pedált, akkor reagált, de egyesben felpörgött, gyorsult, aztán nyomhattam a féket. Így nem lehet közlekedni.
Hétfőn elvittem a Soroksári úti Hyundai szervizbe, ahol nagyon kedvesek voltak és fél óra alatt kiderítették, hogy a gázpedál hibás. OK. De az autónkat nem nála vettük, ők nem hivatalos forgalmazók, ezért el kell menni egy másik szervizbe. Irány az Ilka utca. Újabb fél óra, ugyanaz a hiba, másfél hét múlva itt a gázpedál. Talán Koreából?
Még ez is rendben van, csak másfél hétig nem tudom használni az autómat. Tudnak-e adni csere autót. Azt nem, ráadásul nem is náluk vettük az autót. Nincs mit tenni, a rossz kocsival haza, csak azért, hogy a szervizben álljon nem hagyjuk ott.
Másfél hét múlva visszamentünk, egy óra alatt garanciában kicserélték a gázpedált. Kitörölték a hibakódot is a komputerből. Mindenki nagy örömére.
Sajnos röpke pillanat volt. Ekkor kb. 1000 km volt az autóban. Az Ilka utcából Pestlőrincig úgy húsz kilométer az út. Ennyit bírt ki az új gázpedál. Ekkor már sejtettem, hogy ennél bonyolultabb a probléma. Másnap visszamentünk a szervizbe, ahol már vártak bennünket, mert telefonon előre jeleztem, a hiba nem oldódott meg. Egy komputeres szakember megnézte az autót, kitörölte a hibakódot, mentünk vele egy kört, minden rendben volt. Ezután az autó is bírta úgy egy hétig. Ekkor csaknem balesetet okoztam, mert ki akartam kanyarodni egy autó elé, azonban a gázpedál félúton felmondta a szolgálatot, így gyorsítás helyett csak ugráltam a szokásos módon, fékezésre kényszerítve azt, aki elé kijöttem. Ez már nagyon felidegesített, mert ezek után akár a fék is felmondhatja a szolgálatot, mert a komputer elfelejti továbbítani az adatokat. Azonnal az Ilka utcai szervizbe mentünk és most már elég indulatosan próbáltam magam, megértetni, hogy egy 5,5 milliós autótól és a szerviztől nem ezt várja az ember. Nagy nehezen megértették, hogy valószínűleg nem a gázpedállal van a baj, de azért kicserélték egy másikra. A szokásos módon ez sem tartott sokáig. Telefonon megállapodtunk, hogy egy hét múlva beviszem a szervizbe, ott hagyom és a komputert kiveszik, elviszik vmi szakihoz aki megtudja állapítani, hogy mi a baja. Ez két hétig fog tartani. Mondtuk, hogy rendben, de csereautót adjanak, mert nekünk ez munkaeszköz. Ezt nem tudták megígérni, de majd vmit próbálnak intézni. Ezután arra gondoltam, meg kéne próbálni egy másik szervizt is, hátha ott mást mondanak. A III. kerületi szervizben nem vállalták, mondván, nagyon sok a munkájuk, de közben finoman érzékeltették velünk, hogy mivel nem náluk vettük az autó, nem szívesen foglalkoznak velünk, pedig ők a hivatalos dealerek közé tartoznak. Csereautóról ne is álmodjunk. A dabasi szalonban, ahol vettük az autót, volt annyi tisztesség, hogy ők adtak csereautót addig, amíg a mienk az Ilka utcában volt.
Letelt a két hét, a komputer nem hibás, csak valamiért nem érti, hogy ki lett cserélve a gázpedál. De egyébként semmi baj. Mentünk egy kört, semmi. Várjuk ki a végét, mondtuk mi. Ez nem pesszimizmus, hanem tapasztalat. Sajnos ismét nekünk lett igazunk, mert néhány nap múlva a hiba ismét előjött. Most már Dabasra vittük el, mondván ott adnak csere autót, egy Hyundai Getz, ami messze nem az a kategória, amivel mi járunk, de a semminél ez is jobb. (egyébként teljesen jó volt) Dabason közölték velünk, hogy nem tudják előreláthatólag mennyi ideig tart a javítás, mert az ő komputer tesztelő gépük két hónapja elromlott és Koreából még nem küldtek újat. Majd megpróbálják kölcsönkérni az Ilka utcából.
Eltelt egy pár hét, minden héten többször is érdeklődtünk a fejleményekről. A legutolsó alkalommal a szerelő érdekes adalékokkal szolgált. Elmesélte, arra jutottak hogy a szalonban megrendelt egyik 4WD-s autóból kivették a komputert és berakták a mienkbe, próbaképpen. Sajnos nem passzolt, mert a mienk 2WD-s azaz két kerék meghajtású. Ezért majd lemennek vele Győrbe, ahol van egy 2WD-s és ott megejtik a cserét, egy szintén null km-es rendelésre érkezett autót felhasználva. Ha azzal működik a mienk, akkor biztosan a komputer a rossz. Azt hiszem, nem kell magyarázni milyen gondolatok kergetik egymást, amikor ezt hallja az ember. Mindegy csak legyen valami végre. Miután eltel egy hónap, megelégeltük a várakozást és az új autó cseréjét kértük a garanciára és a törvényre hivatkozva. Mindezt leírtuk és elküldtük a Hyundai budapesti központjába, a szervizelési problémákkal foglalkozó vezetőnek címezve. Néhány nap múlva felhívtak bennünket Dabasról, miért írtuk ezt a levelet, a központ leküldte hozzájuk, mondván egyezkedjenek velünk. Mi kitartottunk az álláspontunk mellett, ez azonban nem hozott semmilyen változást az ügyben. Végül is két hónap alatt megjavították, ennyi időbe telt, amíg kiderítették a hiba okát, a központ engedélyezte a garanciális komputer cserejét, amit 300 ezer Ft-ért meg is hoztak két hét alatt Belgiumból. (gondolom sima postai küldeményként). Nos ennyibe került a három hónapi tortúra a Hyundai központnak. Ebben nincs benne az idegeskedés, a szerelők felesleges munkája, hogy többször is ugyanazt állapítják meg, nincs benne az, hogy csak mi ezer kilométert autóztunk a hibás komputerrel, a dabasiak pedig 3000 !!! km-t tettek bele a két hónap alatt míg náluk volt. A hátsó sárvédőn még egy karcolást is ejtettek rajta. Igaz mi is pont 3000 km-t tettünk bele a Getz-be, de az mégiscsak felháborító, hogy a szerviz is ugyanúgy használta a mi autónkat. Az más kérdés, hogy nekik sem volt benne nagy örömük.
Mivel az átvételnél aláírattak velünk egy papírt, hogy az autót javítva átvettük, hiába mentünk el Kovács Kázmér ügyvéd úrhoz (Autóklub), ő azt mondta akkor rontottuk el amikor átvettük. Így már nem tudunk autócserét kérni. Sajnos egyébként sem volt sok esélyünk, ugyanis ha nem vesszük át az autót, pereskedhetünk, akár két évig is, addig a kereskedő tárolási díjat számít fel, de ez a legkevesebb, ugyanis hiába nem használjuk az autót, a részleteket ugyanúgy kell fizetni tovább.
A lényeg az, hogy három hónap kellett ahhoz, hogy egy hibát megállapítsanak, és azt ki is javítsák.
Miután a hazai kereskedőkben ekkorát csalódtunk, a márkában nem kevésbé, négy hónap múlva 15000 kilométeresen, 1 milliót bukva, eladtuk az autót és vettünk helyette egy Audi A3-ast, amivel nagyon meg vagyunk elégedve, igaz ez nem terepjáró. Majd lesz az is, de nem Hyundai.
Az eset további érdekessége, hogy miután eladtuk az autónkat egy hónapig időnként apósom Pajero Pickup-ját használtuk. 2006 februárjában a Gyömrői úton, a Szemeretelep magasságában belementem egymás után két hatalmas kátyúba, ami vízzel volt tele, így a sötétben szinte észrevehetetlen volt. Mivel terepjáró futóműve van az autónak, így semmi baja nem lett, látszólag. Kétszáz méterre előttünk már álltak jó páran vészvillógóval, ahol meg is álltunk egy rendőr mögött. Aki, egyszerűen nem tudom megérteni, miért nem a kátyúnál állt meg villógóval. Míg kérésemre visszatolattunk a kátyúhoz a rendőrrel, további két autó hajtott bele kb. 70-el (ennyi a megengedett) a két 10 cm mély gödörbe. Az előző esetből tanulva jegyzőkönyvet vetettem fel és kártérítésért be is mentünk a FKFV Rt-hez. Hónapokkal később a kár felét kifizették, mondván a kocsinak csak a jobb oldalán sérültek a futóművek és egy kerékcsapágy. Igaza van, de ezeket a dolgokat mindig párban cserélik, értelemszerűen, hiszen hogy nézne ki az autó, ha csak a jobb oldalon cserélik le a lengéscsillapítókat és a kerékcsapágyat.
Lehet, hogy az autó egyébként jó, de a magyar szervizek mentalitása katasztrófális.
Németország: Scwäbisch Gmünd-ben ki akartunk próbálni egy Focus ST-t Csak úgy az utcáról beesve. Sajnos nem tudjuk, mert pont most hoztak be egy Mondeo Kombi ST-t kötelező javításra és amíg ezt befejezik, addig a tulajnak adják oda a zsír új kb. 800 km-t futott szép narancs színű bemutató autót. Jöjjünk vissza két nap múlva. Mondták a szervizben. Hol vagyunk mi még ettől, kérdem én. Mellesleg a Focus ST szuper volt.

Hibalista

- elektromos gázpedál 3x
- computer 1x

Ide hordtam szervizbe

Ilka utca, lelkesedés megvolt, csak a tudás hiányzott

III. ker. mivel nem náluk vettük, ne is álmodozzunk (köcsög banda)

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Dabas, a lelkesedés itt is megvolt, de nem csak a tudás, hanem egy olyan fontos műszer is hiányzott, amivel a computert lehet kiértékelni illetve beállítani?! A többit a szövegben...

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Polo 1.3 Következő autója? Audi A3 piros, mint a képen
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Tucson 2005 (2005)

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)