Kutyás hasonlattal: mint a leonbergi
Szöveges ítélet
A modell már 2006-os sorozat.Ez az első 4WD az életünkben. Hegyes-völgyes vidéken, elsősorban a munkahely év- és napszaktól független elérésére, másodsorban a szabadidő nagydarab ebecskénk társaságában történő eltöltésére szolgál. Ebből következően alapcsomagtartója kicsit kicsi, de a keskenyebb hátsó ülés szintbe dönthetősége már megoldja a gondot. Egyébként a hátsó ülések együttes lehajtásával még mindent eltudtunk vinni, az ésszerűség határain belül. Rejtett rakodóterei, zsebek, fiókok ügyesek és jól használhatók. Elktromos csatlakozók mindenütt elérhetők. A szériafelszerlésként adott rádiómagnó megfelelő, de egy ilyen kategóriájú autónál elvárható lenne a CD és az ehhez illeszkedő hangsugárzás-minőség. Az utastér komfortos, de hivalkodásmentes, funkcionális szemlélet uralja. Ülések több generáció véleménye szerint is kényelmesek, a rugózás jónak mondható, az utazás nem fárasztó. Kapcsolók kezelőszervek jelzése egyértelmű, elhelyezésük lehetne jobb. A ködlámpák, ablaktörlő és szélvédő fütés, klíma kapcsolóinak elérése vezetés közben kissé több figyelmet von el, mint kellene.
A 140 LE motor és a hatfokozatú váltó összehangolása igen jól sikerült. Minden forgalmi helyzetben a megfelelő teljesítménytartalék rendelkezésre áll, 1900-2000 fordulat felett. Gyors és dinamikus ha kell, de természetesen nem sportkocsi. Hosszabb úton a forgalmi helyzetnek megfelelően a folyamatos közel azonos sebességtartomány tartható. Autópályán a tempomat áldás, bár a gázpedálkezelésnél a faláb effektus megvan. ABS,ESP automatikus meghajtásvezérlése biztonságérzetet ad, kisebb elbambulásoknál kisegít. Kormányzás könnyű, sebességváltó pontos, pedálkezelés adottságai némi összeszoktató időszak után jók. Némi gyakorlattal egészen vad kanyarokat egészen vadul is lehet abszolválni. Terepezés határa az erdei földutak kategóriája, ettől az autótól mást ép ésszel várni nem lehet és nem is kell. Egy hóeséses délután tapasztalatai alapján úttartása jó, valamelyes sebességnövekedést is megenged, de a téli útviszonyok amúgy sem a száguldozásról szólnak. A tél még előttünk van tapasztalat igazán még nincs. Az eddigi több mint 20000 km alapján olyan mint egy leonbergi. Egy nagydarab jóságos megbízható társ és hűséges barát. A maga kiegyensúlyozott módján csendesen,de nagyon szeretteti magát.
Hibalista
- Kézifék kar és bowden csere . Gyári kibocsájtáskor ezt a sorozatot rövidebb bowdennel szerelték, így kiengedett kéziféknél is alkalmanként fogott a fék. Csere óta ilyen jelenség nem fordult elő. Garanciális javítás.
Ide hordtam szervizbe
Hyundai Győr
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20300 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Albea | Következő autója? | lehet hogy ugyanez jövőben aktualis kiadása |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
