hiperrossz helyváltoztató eszköz férgeknek!
Szöveges ítélet
Oké. Tehát mi is ez? Ez ál-SUV, az magyarul azt jelenti hogy kb, egy megemelt lantra, aminek még az arányait is elb*szták. Van benne egy gagyi mű összkerékhajtás, ami nem sokra jó, de a tömegét és a fogyasztást kitűnően növeli. Tehát valami 50 felett kikapcsolja magát, no comment. Az egész autó úgy szánalmas ahogy van. Bűnronda, katasztrófa vezetni és de cserébe nem kényelmes. Olyannyira szarok az arányai hogy akkora kb. mint egy i30-as. Még hogy családi autó, persze 150centis pigmeusoknak talán. Csomagtartó alig, lábtér nem sok, de legalább az ülések formája is kényelmes és ezért szerencsére nem is tart. Ez egy olyan botrányosan rossz autó hogy sok ember nem tudja elképzelni. Jó, nem azt mondom vannak rosszabbak is, de ennyi pénzért? ZOMG!
A péniszcibáló autósujságíró majmok azt szokták vele kapcsolataban emlegetni hogy 'JÁJ DJÓ A ZÁR RÉRRTÉK ARRÁNYA' hát megmondom, LÓF*%@#T. Ár-érték arány, nézzük csak mi is az. Van neki ugye egy ára. 7millió forint (persze ez a fullos hipersport turbószupercsárged változat, bőrrel meg mindennel), az érték az pedig az hogy eljutsz vele A-ból B-be. Na ugye buszjegy 320 forint azzal is eljutsz A-ból B-be, mennyivel olcsóbb? De az nem olyan, tudom akkor maradjunk az autóknál. Suzuki Swift, a legautóbb autó. 2.3millió és ugyanúgy jutsz el vele A-ból B-be. Itt is van a tézisemet hogy miért: hely alig van benne kevesebb, kevesebbet fogyaszt, olcsóbb fen tartani és sokkal olcsóbb alapból. Extrák terén pedig max annyival tud többet ez e rettenet hogy több légzsák van benne, napfénytető meg bőrkárpit.
Tényleg, extrák. Ez a másik vicces dolog. Sajnos, kevés pénzért sehol sem adnak sokat (relatíve kevés pénzért persze). Még a hunyadiéknál sem. Só se róla nincs bajom igazából a hundájokkal, csak ezzel a típussal (meg az egész ál-suv alfajjal) tehát egy Equus-t minden további nélkül elfogadnék. Na szóval extrák. Az nem sok van. Ilyen paraszt vakításra belerakják a napfénytetőt, meg a bőrkárpitot (az mellesleg egészen jó bőrből van) de az egész ülést magamnak kell rángatnom, a rádió az mp3-at nem olvas, de legalább nincs is neki semmilyen bemenete, és 4kemény hangszóró van. (Jelzem ez a legfullosabb elérhető tucson!!!!!!) multikormány nincs (mihez?...) a klímát beállítani egy kín, de legalább gyenge. A tárolóhelyek elég vacakok. Tényleg más nincs is az autóban jóformán ahogy visszagondolok a középkonzolra. Üres és nincs benne semmi. Elképesztő... A vetélytársak 1, másfél millióval többért sokkal többet is adnak. Hát igen az európai sz*rszívás eredménye megmutatkozik.
Ohhhohoóóóó, szarszívás. A legjobb részhez még csak most fogunk érkezni! A kerregőgép, ami tudatlan források motornak mernek nevezni. Na az nem motor hanem kerregő és hőtermelő gép. Elképesztően kib*szott gyenge. Jó, az szerkezet tömege sem kicsi (1.8tonna) hála az istentelenül sz*r álösszkerékhajtásnak. Meg úgy tényleg nem tudom mi a fallosz ilyen nehéz benne amikor hely nincs benne és az egész akkora mint egy astra. Lehet hogy hangszigetelés gyanánt betont öntöttek a kasztniba. Azért nincs is neki nagyon hangszigetelése. Zajos, és ronda. Ja vagy azt mondtam már hogy milyen istentelenül ronda, főleg abszolúte jellegtelen ezüst színben? Merhogy persze hogy ezüst színű lett (jólvan fater...) mMEEEHOGY nem látszik rajta a kosz. B*ZDMEG? Ez olyan mint amikor a tajparaszt idióta megveszi a range rovert 32milláért és akkor fekete belsőt bele merthogy nem látszik az ülésen a gatyájából kikandikáló szarcsík. Mert nem férne bele hogy havonta 5ezerért kipucoltassa (ami max egy óra...). Na mindegy. Húha már megint elkalandoztam, ejnye.
Tehát van benne valami zörgőgép. Ja igen azt mondtam már hogy p*csa gyenge? De igazából nem is az a baj vele. Megértem én hogy ezt koreában is úgy gondolták hogy mezőgazdasági gép lesz. De a karakterisztikája. Igen, persze tudom ám én hogy ami dízel az szar, de ez egyszerűen mindenen túltesz. Ez úgy néz ki hogy 2000-es fordulatig (de pont 2k, nem úgy mint másoknál hogy 1800on már felépül a turbonyomás, ezzel tényleg 2000ig kell várni). Várni. Várni. És várni. Még mindig vársz. Meg még mindig. Olyan szinten nem megy 2000 alatt hogy egy tólószékes nyugger legyorsul, az IFA-k félelmetes tempóban robognak el melletted. Aztán turbonyomás, juhhééééé, lök egyet mint valami megkergült szarvasmarha (ami úgy tűnik mintha tényleg tolna, az előző tempóhoz képest) de valójában ilyenkor tud olyan tempót mint egy 1.7 szívód kadett. De mindegy, örül mindenki, legalább menés van HURRRÁÁÁÁ. Egészen 3300-as fordulatszámig! Ahonnan jó modern dízelesen leforog a f*szba. Tehát 3300-tól 4500ig már csak az alapból sem alacsony hang szint növekszik és a tónus még az irritálóbb irányba változik. De további menés nem van. Hálaistennek, meg mer mér is lenne. De valójában nem viccelek amikor azt mondom hogy hálaistennek. A fékek botrányosan szarok, nyúlósak, könnyen megfáradnak de legalább nem is nagyon fognak. Persze itt is nagy tömeg, sallalala. NAGYOBB FÉK KELL B*ZDMEG. Olyan pici tárcsák vannak rajta hogy én félek. Tényleg félek. De mindegy, mert ha meg erősebb lenne akkor meg lehet hogy orra bukna mert olyan fostos a futómű. A magyar utakat egy ideig azért vasalja, mer überpuha, de rövid a rugó út (mármint nem rövid csak a nagy tömeggel folyamatosan ránehezedik és jól megkompresszálja, hálistennek, igen ÁTgondolt mérnöki tervezés) és akkor buzi nagyot döng ahogy felüt. Biztos a beton, megint... Tehát, a kanyar, ha nem gyök kettővel kanyarodsz egyenlő a halálfélelemmel. De ez nem a jó értelemben ám! Botrányosan rossz helyváltoztató eszköz mint már mondogattam. Ár-érték arány, persze, EPIC muhhaha díj. De legalább nem eszik sokat (bár nyilván csak annyit megy amennyit eszik, energiát még ez sem teremt...) Tehát ez egy bitang pusztulatosan fostos szerkezet, még helyváltoztató eszköznek is rossz!
STATEMENT: Jelenleg egy ilyen járművel rendelkezünk. 2009-ben lett vásárolva, újonnan. Azóta 40k km került bele. Ebből jó 10k-t személyesen én vezettem (bánom minden centiméterét). Hiba nem volt még vele. Illetve probléma sem, mechanikai vagy összerakásbeli. Előtte volt még egy ugyanilyen. Az is ezüst volt (YAAAAYYY) az is újonnan lett vásárolva 2005-ben. Ugyanez a fullos dízel volt 4wd stb. Akkor az még az 5 sebességes váltós volt. Meg még gyengébb motor (gyári specifikáció szerint). Az ennél még katasztrófálisabb volt (a váltó főleg) de úgy baja annak sem volt. Akkor még így nem volt rálátásom a dolgokra, nem szörnyülködtem durván. Arról külön nem fogok tesztet írni (ugyan ez a szar, ugyanúgy is néznek ki), abba 70k km volt amikor erre be lett cserélve. Azt kb. 20-at vezettem én. De aztán hiába tiltakoztam Ez ellen, apám döntése volt... Rossz döntés!
Na de ha már itt tartok és a nyájas olvasó is eljutott idáig, akkor tovább fejtegetem azt a kerregőgép témára. Meg a járművek ezen alfaját is.
Ez egy iszonyúan kivagyi autó. Maxigáz, úgy is mondhatnám. Amíg meg nem jelent az új dacia duster, ez volt a legolcsóbb megemelt FF fos. (FF mint front engine front wheel drive). Mehogy a padlólemez még olyat is tud hogy belelehet rakni az álnégyet attól még egy FF hulladék marad. És akkor lehet hogy a újságok faszát rángató írónak csúfolt szennyek ezt értették érték alatt. Hogy megkapod ezt az SUV-s kinézetet. vagy mi. Kivagyi, szar embereknek való. mondom ezt úgy nekünk is sajnos ez van. Még jó hogy nem én választottam de már akkor is tiltakoztam ellen és továbbra is azon vagyok hogy csak dobjuk bele egy konténerbe és hagyjuk ott. És amennyire kérdezgettem azokat akiket ismerek (laikusokat) és legtöbbnek bejön mer nagy erős meg menő meg stb. Úgy is hogy egy nyamvadt hundáj jel van rajta. Ezért fogják biztos a dustert is vinni... Pfff, szánalom tengere. Ez a kategória semmire nem jó. Hely nincs benne, légellenállása legalább nagy, ha műnégy is van benne akkor még a tömege is. De legalább kurvára gázul néz ki (leglábbis én behányok ezektől már de tényleg) Amikor fogják és a golf padlólemezére felhúznak egy magasított htachbacket (folkszvágen leguán) vagy szerencsétlen corolláére egy bódét, az egész magsabban van és akkor rav4, és sokkal többe kerül pedig ugyanazt tudja. Jó, a hasmagassága nagyobb, de az meg már tényleg kiaf*sz jár földúton ezekkl amikor megkarcolódik a fényezés 100k... Vagy odavered az oljateknőt azt cső. Merhogy védve nincsen.
Nem azt mondom, mert AZ SUV szerintem nem rossz. De mi is az SUV? Alvázas, nagy hosszú, lehetőleg v8-as, de valami terepjáróból derivált utód. Nézzük ezeket: Escalade, Excursion, Navigator, LX570, Suburban/Tahoe/Yukon, Armada, Pathfinder, LC, Pajero, Range. Többynire alvázasak, és nem dízelek. Sokban még a felező meg az egyéb terep kellékek is megvannak. Ahol meg az ezeket majmoló divatszarok elmennk ott egy megpakolt f astra kombi is elmegy... Ez egy nagyon gáz indok. vagy ami még rosszabb: merhogy ebből látni lehet a többi autó tetejét, de LASSAN NEM MER MINDEN FÉREG ILYET VESZ.!.!. ZOMG Ha átakarsz látni a forgalom felett javaslom a 7.5tonnás teherautókat. Vagy emeletes buszt. De igazából elég felülni a BKV valamelyik járatára is.
Egy full size SUV, mint pl. egy Suburban annka tényleg van értelme. Sok a gyerek, kell a hely a cuccnak? És nem akarsz MPV-t mer az olyan elsőkerekes is meg elég csöves, akkor ott van a suburban, 9 személyes verzióban is. Úgy tényleg menő. De nem ezek a megemelt alsó-közepes ócskavasak.
Ja és még hátra van a kedvenc témám, a dízel. Én szeretem az autókat. Ezért tudok róluk egyet s mást. Érdekelnek. Konsziderálhatom magam autóbuzinak (ja tényleg, egy rendes autóbuzi egy ilyen tucsontól okádva-bőg..). Ezért ami dízel az nem motor. Az elsőkerékhajtás nem hajtás. Dízel az a buszba meg kamionba teljesen jó, oda kitalálták remek. De itt a faszrángató európában ahol ilyen puttó csöves okádék szar szubhumán létformák élnek, itt ez dívik. Ezek a proto-sapiensek úgy gondolják hogy az nekik jó. De hogy is gondolhatnák msáhogy amikor a gerinctelen, gyűrűsférgek akiket autósujságíróknak hívunk, ilyet szólnak valami botrányosan rossz autó tesztjére (520d vagy valami ilyesmi) hogy ennél több nem kell? WTF?????? Ezt már nem is pedzegetem tovább mert csak felb*szom rajta magam. Tehát itt sajnos adva van alájuk a ló, hogy igen ze kell ez elég. Nem, nem elég. Meg hogy a dízel megy. Hát, van benne turbó. Tehát van egy érzet.És a legtöbbeknek 1, 2 dbnál nincs több agysejtjük (azt is félig elitták) és akkor annyi jut el a tudatáig, ha a hosszas várakozás után végre felépül a csiganyomás, akkor elkezd tolni (persze végtelenül rövid ideig, de az a szenzáció az egyszerű előemberben már elégedettséget vált ki. Ráadásul keveset fogyaszt, olcsó, meg minden. (ja majd 200k km után amikor szétmennek az injektorok, huhuuuu) Ezek az új dízelek rettentően szarok de legalább bonyolultak és drága őket javíttatni. Meg hogy jaj mekkora nyomaték meg mekkora teljesítmény. 2literes turbód 180 lóerő, 400nm? húha, megint az idiótáknak ez nagyon sok, meeeeehoooogy a kétlityós benyás csak 160 meg 250nm? Ja és ha beleteszünk egy turbót és felhúzzuk oda ahol aza dízel van? (hogy ne legyen valami hosszú élettartamú) akkor kapunk 300lovat meg szintén 400nm-et. WTF? Tehát akkor még mindig ott tartunk hogy SAJNOS a FOS dízel még mindig nem termel energiát. Annyit megy mint amit fogyaszt, ez legegyszerűbb fizika. De az európai emberalakú rohadt gilisztáknak ez a szenzáció betömi a pofáját, amikor megindul a turbó miatt.
Kedves ujságírok. Tudom hogy nagyon csúnya dolgokat mondtam rátok. Tudom hogy ti csak egszerű zsellér szolgák vagytok akinek ki kell szolgálnia az importőr igényeit, és mint egy báb bemondjátok hogy a bmw jó autó (másik muhhaha díj) dízellel mégjobb (no comment??) és ha vesz valami tajparaszt fasznigger 18millióért egy X1-est (világ 3-.ik legrondább autója a 6-os és a 7-es bmw után, de még az 5 és a pontiac aztec előtt) az telejhsen elég legjob egy kerregő de menő de keveset fogayzstó 2literes sornégyes (muhhhaha díjat említettem már?) dízellel...
De tudom, itt a totalcart azért jó időnként olvasni mer azért alapvetően normális gondolkodásúak (autócentrikus, -ami dízel az ugye nem autó!-) de sajnos időnként ilyen hulladékokat is kell tesztelni és fényesre kell nyalni az importőr picsáját. Jó, tudom, nem kell elolvasni, HÁT NEM IS OLVASOM. Csak leírtam hogy azért tudjatok róla, vannak még autócentrikus gondolkodású emberek ezen a földön.
AZ ÜZEMANYAG NEVE MÁRPEDIG BENZIN. köszöntem aki végig olvasta:
itt egy Top Tipp nektek: Ne ismétlem ne vegyetek ál-SUV-t, dízelel hajtott heyváltoztastó eszközt meg főleg ne. Tessék autót venni! (FR benzin, 4-nél töb henger, sedan)
Hibalista
- Teknikailag semmi sem romlott el rajta még eddig. És valószínűleg nem is nagyon fog, 5év gari van rá km korlát nélkül úgyis...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Galant | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (4.3/10) |
