Egy megbízható dög
Szöveges ítélet
Külföldön élek, egy olyan országban ahol az útviszonyok és a vezetési morál lesújtó. Egy könnyen fenntartható 4*4es, magas epítesû kényelmes dízel autót akartam, amit meg is vettem.
A mackós külsô mellett, az a motor mély hangja kapott meg. Nincsenek nyöszörgô mûanyag elemek, rázkódó tartozékok, pedig kapott a kicsike mindenbôl: rossz autóutak, murvás hegyi szakaszok, sár, jég es mély hó, baleset.
Közel 3 év alatt 68000 kilómétert belecsavartam.
A 2 literes dízel szépen jár, nem kerreg, inkabb dörmög (14o t?l bömböl). 2000 es fordulatszám alatt nincsnek lóerôk, fölötte viszont baromira jól húz (na nem egy ferrari). A sebessegvaltó kar túl hosszú úton jár, hatodik fokozat kelenne (14o nél még váltanék, nem VGT).
Sajna a vasat tankolni is kell ráadasul nem is ritkán. A bejáratás alatt 10.1, kesôbb 9 literes az átlagfogyasztás (télen 12 l). Egy tank 650-700 km. Egy ekkora autó alá akár 80-90 literes tankot is rakhatnának.
A motorborítás gyenge, alacsonyabbra került a kelleténél és mûanyagból van viszont takarja a motorteret.
A futómû tökéletes. Kényelmes, vasalja a gödröket és "d?löngélése" ellenére mindig az úton marad. Én a 190 cm/11o kg kényelmesen vezetem (6oo km-ek egyhuzamban), mondjuk az ulolap lehetne 5 centivel hosszabb. A csomagtartó lehajtott ülésekkel király, ráadásul az ajtó/ablak felfelé nyílik ezzel megkönnyíti a tömött parkolós pakolást (próbáld meg egy RAV4 el uezt), gyerekkel a hatso ulesen viszont a hely mar nem minden csomagnak eleg plafonig pakolva. A hátsó ülések dönthet?k, de jól jönne ha csúsztatni is lehetne elôre hátra.
Az “igénytelen” bels? mûanyagokat, mivel igen könnyû takarítani, könnyen megszoktam.
A Tucson biztonságos, tele van pakolva légzsákokkal, kütyükkel amit sajna kiprobáltam: 9o km/ó fél frontális benyomás, sérülés nélkül kiszálltam, becsuktam es lezartam az ajtót+ motor nem sérült 5*+ garantált. Javítás tobb reszletben: 8ooo Euró, 3 hónap, alkatrész csak Koreában és Belgiumban (szervíznek hála nyom nélkül javítva, minden elem cserelve 2005)
Összesítve, ez egy mindenre használható SUV, nem luxuscikk hanem egy megbízható dög. Azért tuningolni is lehet 40000 km nel chiptuning box (PSI) lett beepitve, nagyon szepen lehet vele gyorsitani es valamiert a fogyasztas sem emelkedett, sot mintha kevesebb lenne mint beszereles elott.
Amit célszerû megvenni hozzá az tolatóradar, normális hifi, váltózár es vonóhorog.
Közben a Hyundai mérnökei meghallhatták panaszom, mert kidobtak egy 14o lovas 6 sebességes Tucsont.
Hibalista
- Fekbetet csere 60000 km
- 50000 km nel kis fordulatszamon zorges es remeges tort elo a motorbol, emiatt a kuplungtarcsa csereje volt szukseges, a rugok megnyultak, a tarcsa meg birta volna.
- A kocsival meg mindig semmi gond, par kavicsfelverodes a motorhazon es az uvegen kis porsenesek.
Ide hordtam szervizbe
Hyundai szervíz Szarajevo
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Fiat Puntó | Következő autója? | Uj Honda CRV 2.2 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
