Kék Bálna
Szöveges ítélet
2014
A helykínálat, miatt vettem, mert volt benne középen is hárompontos öv, mindhárom sorban van hely, a csomagtér is elfogadható, csak a busz jellege nem tetszik, nem túl személyautós, támolyog mint egy rinocérosz, az üléspozíció már túl magasan van, fel kell mászni, pedig nem vagyok alacsony, a beltér rendben van, nem zörög semmi, pakolni is van hová, az ülések variálhatósága nem a legjobb, a középsőt nem lehet tologatni, a hátsókat csak akkor lehet kivenni, ha a középső szélsőket előre tolom a középsőt meg előre billentem. A csomagrögzítő háló is jól használható. Az ajtókon nincs semmi védőcsík, ha letiltom elöl az ablakemelőket akkor én sem tudom leengedni egyiket sem, ez elég logikátlan. A hátsó ablakokat nem lehet kibillenteni mint mondjuk a Sharanban, gyenge a szellőzés hátul, nincs kartámasz elöl.
A váltó: még így felújítva is csak gyenge közepes,hidegen ragadós,nem túl jól kapcsolható, egy suzukié ehhez képest egy álom.
Motor: Ha a dieseles jellegzetességeket nem nézem (lassan melegszik, hidegen kicsit hangos, büdös környezetszennyező stb) akkor csak gyenge, nagy turbolyukkal, ha lenne benzines azt vettem volna és elgázosítom, mert utálom hogy diesel. Autópályán országúton jól használható, városban csak küzd a nagy bódéval. fogyasztás 7-9 között, de inkább közel a 9-hez.
Amire vettük családot szállítani A-ból B-be arra jó, de nem mozdít meg semmit az emberben, mint mondjuk egy Mazda Premacy, vagy egy Honda FRV, csak egy rendes iparosmunka.
Összességében jó autó csak hiányzik egy két apróság ami idegesítő.
2015.08
Semmi komoly nem történt egy tíz hónap és 10 ezer kilométer belement, télen nyáron pöccre indult egy váltóbovden csere volt(típushiba naná) ez bontottan volt 10 ezer az új 40! persze nem lehet külön cserélni, csak a kettőt egyben. A klíma elengedte a gázt, a hűtő cseréjéhez le kell szerelni az egész elejét még várok vele, szerencsére van másik klímás autó a családban ha nagyon meleg van. A fogyasztás sem változott, ha 3000 körül váltom el akkor szépen lehet vele gyorsulni, csak ez már egy dieselnek kicsit sok szerintem, viszont 2000 alatt meg semmi ereje, a városi 50-55 pont sok 3.-ban de 4.-ben meg kevés. Vagyis vagy vánszorgok 45-el vagy 60-65.
Ja kiégett két fényszóróizzó, meg olajat és fékbetétet kell lassan cserélni.
Még egy apróság a 2004 előtti verzió középső ülésével nem kompatibilis, az enyémet sem lehet betenni a régibe és fordítva sem jó, ezt csak annak írom aki esetleg szeretne a 2004 előtti autójába középre hárompontos öves ülést.
Hibalista
- Sajnos az összes típushibát produkálta , már szinkronhibásan vettem (váltófelújítás 250 ezer nem nagyon jön ki kevesebből csak ha magad csinálod), a belső óra sem megy, valamint a klímacső is szivárog, váltóbovden(bontóban egy 10-es).
Ide hordtam szervizbe
Gödöllői volt márkaszerviz, ők csinálták a váltófelújítást, az alkatrészt én vittem mert így volt olcsóbb volt, nem rosszak, de nem csináltak meg mindent tökéletesen.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Apróbb dolgokat magam csinálom (váltóbovden,olaj, szűrők, fékbetét, stb.)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Santamo | Következő autója? | Corolla Verso |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.7/10) |
