Derült égből Hyundi! Az Isten áldása..
Szöveges ítélet
Az úgy kezdődött, hogy összetört a picasso:(
Örök hála annak is mert karcolásokkal megúsztunk egy fejtetőn csúszós mély árokba repülést kettős borulással fűszerezve....Képzelhetitek!
De aztán rövid keresgélést követően egy szép derült áprilisi napon:
Meglett a Hyundi!1.4MFt 6évesen törés mentesen. Extrákkal!
Akkor még nem is tudtam, hogy nincs benne az ördögi hármas: változó geometriájú turbó, kettős tömegű lendkerék, részecskeszűrő.
Hála a tervezőnek!
Nem kevésbé masszív és tágas mint az elődje! Sőt, ez már mozdony kategória így majd 2tonnával. Remélem nem kell letesztelnem a karosszéria merevségét.
Szóval egy jó huszassal a hátam mögött már van egy kis tapasztalatom vele.
De aki hosszan tartó ostorozást vár az lapozzon kérem! Nálam a felsoroltakon kívül NEM romlott el semmi! Mínusz 13ban is pöcc röff...
Kellemesen vezethető de még nem mikrobusz kategória a gép.
Fogyasztása (óvatos chippeléssel Kb:130LE, 300NM) 6liter/100km 90-100km/h-val sík úton nyáron klímával. Autópályán 130km/h-val klíma nélkül 8liter. A vége 7 személlyel is +170Km/h De ott sűrűn nem járok:) Mivel fedélzeti fogyasztásmérő nincs így fogyasztás mérésre az alapmódszer jut: ua. kút, ua. pisztoly + km GPS alapján.Szűrők cseréjére, gázolajra gondosan odafigyelve!
Télen indítástól számítva 8-10 percet várni kell a fűtésre, de ha leveszem a belső fűtést akkor hamarabb melegszik fel és onnantól már az utasteret is lehet fűteni.
Turbódízel a szentem ez van...
Megy teszi a dolgát rendesen. Bár váltásoknál feljebb kell pörgetni(2200-2300) mint egy európai dízelt. Akkor szép simán megy semmi dízelhatás. 2000f/perctől szépen bárhol megindul Ő NAGYSÁGA.
A váltó olajcsere nálam is simább kapcsolásokat eredményezett!
Digit osztott klímát csak tisztítom. Egyébként hűtőszekrényt tud csinálni az autóból.
Szervízt otthon is meg lehet oldani könnyen.
Valamiért a Mobil 1 0W-40 olajat jobban szereti(de nem enni!) mint a Castrol 5W-40-et. Most 5W-30 megy bele kíváncsi leszek....
Üzemanyagra minőségére érzékenyebb, de mint tudjuk nem a hazai az igazi....
A csomagtérről annyit, hogy az ülőgarnitúrák,átlagos szekrények szállítása miatt tehertaxira nem szorulok. 5 személy 2hetes nyaralási pakkja bőven elfér! Amúgy 7 személy sem veszik benne össze 3-400km-en a helyért:) Tapasztaltam.
A be-, és kiszállás 4-84 évesig problémamentes!
Az ajtók szépen záródnak, de az utolsót -bármelyik is az- picit jobban tolva kell csukni.Picit leengedett ablakkal precíz.
Talán lehetne zaj szigeteltebb a motortér 110km/h után hangosodik a beltér.
Nekem ÁR-MEGBÍZHATÓSÁG-KÉNYELEM-BIZTONSÁGÉRZET arányban nagyon bejött az autó Talán egy hosszabb 5. vagy 6. sebességgel kevesebbet enne.De soha rosszabbat egy családnak...
Ui:ha valaki tud ezekkel a tulajdonságokkal gazdaságosabb autót az szóljon!
Hibalista
- - Stabilizátoringák -jó magyar utak- (utángyártott kb:6000Ft) - - Első kerékcsapágy (SKF 22EFT), generátor szabadonfutó -amit nem igazán lehet észrevenni, hogy beállt -(komplett generátor csapágyazással -biztos ami biztos alapon - (30EFt) - -Az előző gazdánál letörött a bal első adaptív lámpa mozgató rögzítése, valószínű egy izzócserénél (FBS és "én" megoldottam 450FT) - - Negatív akkusarut cseréltem még - - Biztosíték mert az ülésfűtés csatlakozóval bénáztam.... - - A hátsó ablaktörlő tengelye beállt de a WD40 csodákra képes és azóta is jó. - - Talán mostanában picit felfelé csal a külső hőfokmérőm hmm...
Ide hordtam szervizbe
H.M.CS. újváros...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 95400 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Xara Picasso | Következő autója? | Nem szeretném lecserélni még... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
