A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Terracan (2001)

Terracan Swiss Edition 2.9 CRDI 

Az ítélet értékelése
4,3(4 db)

Terra Khan

Szöveges ítélet

Hyundai Terracan azaz a Terra Khan "föld ura".
Az autót 2010 aug. 18-án vettem és a mindennapos használat mellett néha járok vele kirándulgatni. Nagyon sok tapasztalatom még nincs az autóról, de amit tudok azt leírom.

Kényelmesnek kényelmes és nagyon nagy hely van benne.

A kezdet:
A vételi szempontom az volt, hogy egy olyan terepjárót vegyek ami elboldogul némi tereppel, de kényelmes is, nagy is, és nem igénytelen a belső kinézete. Afféle utazóautó amivel lehet sokfelé menni, de az autópályáról sem esik le 100 felett. Az automata váltó a térdem állapota miatt előny volt.

Megjegyzés:
Vétel előtt megnéztem és lemértem több másik terepjáró belsejét. Pl.: Jeep Grand Cherokee, Opel Frontera. Mindkét autó jóval kisebb belül.
A Land Rover Discovery-t nem mertem megvenni a nagy hibalista miatt.
A Pajero és a Patrol a fogyasztás miatt esett ki a képből.
A Defender pedig amellett, hogy méreg drága, még igénytelen is. :-( Pedig tetszik :-)
Amit bármikor vennék az a Toyota, de.....
Itt (Svájcban) a 4.2-es HDJ 80-ok egyszerűen méreg drágák nem is beszélve az újabb Land Cruiserek-ről (3.0 D-4D) {álom}



De térjek a lényegre!
Hyundai Terracan 2.9 CRDI Swiss Edition.....

Autópályán: nagyon kellemes a vas. Csöndes és 120-130-al nagyon kellemesen elgurul. A fordulatszám 3000 alatt marad.

A városban: jó nagy, nagyon jól kilátni belőle és nem gond a kátyú/úthiba. Méretéhez és rendeltetési céljához képest eléggé mozgékony autó, így nem gond egy erősebb gyorsulás neki.

Terepen: szépen teljesít. Hátsó difizár és felező alaptartozék. Sajnos keresztbe el tud differálni a hajtás tekintve, hogy nincs középső zár.
A karosszéria hosszú túlnyúlásai nem kedveznek a terepjárásnak.
A Terracannak a terepszöge elől 30 fok. (Patrol: 37, Pajero 42, Defender 47
UAZ 50 fok!)
Ha van az autón első gallytörő az nagyon csökkenti az első terepszöget. Az oldalsó fellépő szerencsére kb. egy magasságban van a küszöbbel, így nem befolyásolja nagyon negatívan a terepezést. A gyári vonóhorog nem nyúlik messzire le és hátra, így az sem zavaró terepen. (és parkoláskor sem)
2500 méter felett erős légszomjban szenved.
(a légszűrő nem volt épp tiszta...)

Méretek: 4710mm×1860mm×1795mm h×sz×m (Az IMO mosóba befér)
tengelytáv: 2750mm
nyomtáv elől/hátul: 1530mm
szabad hasmagasság:215mm

alap gumi méret: 235/75 R15
gyári "extra" méret: 255/65 R16
Most 245/75 R16-os méret van rajta. Ezzel 2 centivel van magasabban az autó mint az alap gumi mérettel. Átmérőkülönbség 40mm / 5.45%. Ezt mondhatjuk soknak. De a kilométeróra nagyon pontos így és a terepezésnek is jót tesz. Az általam használt gumikat nagyon ajánlom Mindenkinek. (a képek között az "új gumival" mappában található a márka {link később a szövegben})

Üz.a tartály: 75L
A gyári fogyasztási adat: 12.6/8.6/9.8 város/országút/vegyes
(ezeket az értékeket tartja is)
Az átlagos fogyasztás 10 liter. A maximum 15.5 liter volt. Ekkor kizárólag városban, nagy hóban, sokszor "csapatva", fix összkerékhajtással, nagyon rövid utakra, és főleg hegyre fel-le használtam.
1000 kilométeres úton, telepakolva, 2900 kilós vontatmánnyal 13 liter volt a fogyasztása. Üres futóval 10Liter/100km.

A motor 2902ccm soros 4 hengeres
(sajnos a teljesítményről a kezelési útmutató egy sort sem ír.
A gyári érték 148Le/3800rpm és 333Nm/2000rpm max fordulatszám:4400rpm)

Olajigénye: 10W30 7,1 Liter.
Fagyálló: 9 Liter

Vezérműszíj csere 90 000 kilométerenként esedékes. (max 72hónap)

Vontatható súly: fékezve/fékezetlenül: 2800/700 Kg.



Ha már többet használtam mindenképpen folytatom az ítéletet.

Képek az autóról ezen a linken érhetőek el:
http://picasaweb.google.hu/116393661791954688714/Terracan#

http://picasaweb.google.hu/116393661791954688714

Típus különbségek az évjáratok között:
eleinte volt 2.5-ös motorral szerelt változat belőle, itt a levegőhűtő nyílása a motorháztetőn nem középen volt. De erről csak ennyit tudok.

2003 előtti modelleknél a fa jellegű középkonzol fényes műanyagból volt.
A hátsó üléssor csak 2 fejtámlával bírt és nem lehetett a háttámla dőlésszögét állítani.
Ahány vasat megnéztem mindegyiknél találtam olajfolyást a váltó/motor illesztésénél alul. Illetve az üzemanyagtartályt védő lemez sokszor korrodált volt.

2003-tól a fa jellegű műszerfal már nem fényes műanyagból hanem mattból készült. A hátsó üléssor 3 fejtámlával volt/van ellátva, és dönthető két részletben a háttámla (ülő pozícióról beszélek). A tankvédő nem rohad. És nem szivárog az olaj a váltó/motor illesztésénél.

2005-től megjelent a "ránc-felvarrott" (facelit)változat.
Nagyobb oldalsó műanyagok más fényezéssel.
Más a hátsó lámpatest.
Új lökhárítók új ködlámpákkal.
Új hűtőmaszk elöl.
Más dizájnú felnik.
Újra fényes belső középkonzol.
6 hangszórós rádió.
A középső, első könyöklő állítható.
Belül világos belső, világos műszeróra háttér.
Az antenna a csomagtartó oldalsó ablakába lett integrálva (előtte a jobb első kerék felett volt)
Gyári tempomat került az autóba
Kétállású (Auto/Low) hajtásmód kapcsoló ( régebben 2H/4H/4L)
És a biztonság érdekében hátul három darab 3 pontos öv található.

A motor terén: 163Le lett a vasból kipréselve és 345Nm.
Valamint a CO2 kibocsájtás is lecsökkent 241 g/km-re. (régen:260 g/km)
A fogyasztás is kb. 1 litert csökkent. Gyári adat: 11.9/7.5/9.1
Az adatok (emisszió/fogyasztás) az automata váltós típusokra érvényesek.


2010 október 10.

Visszajöttem Erdélyből. Közel 4000 kilométer volt az út. Az átlagfogyasztás 10 liter körülre esett. Ebben volt autópálya (tempomattal 128-130km/h), országút, szerpentin, földút, terep és város.
Úgy gondolom, hogy egy 2,5 tonnás vastól amin ekkora kerekek vannak és ilyen magas, ráadásul automata váltós; szóval szerintem a 10 liter teljesen jó érték.
Az autó jól teljesített. A nagy kerék és masszív futómű miatt nem volt baj a helyenként erősen hiányos úthálózat.
4-en utaztunk közösen, nagyon nagy hely volt az autóban. A lábtér már-már vicces, olyan bőséges. A csomagtér is bőségesen elég volt (kalaptartóig volt pakolva) a négyünk 1 heti cuccának.

Egyenlőre csak jót tudok írni az autóról.

Talán egy hátrányt tudnék felvetni: nem nyitható a hátsó (csomagtér) ablak külön, csak a csomagtérajtóval egyben.

Ja igen, automata váltó; nagyszerű. Olyan finoman vált mint egy fokozatmentes váltó. Ha sietnie kell akkor érezhető némi váltási lassúság.

Van a karon egy kis kapcsoló. Ez alaphelyzetben be van kapcsolva. Ilyenkor nincs negyedikben motorfék (azaz minimális) és ha lelépünk a gázról vissza is áll alapjáratra a fordulatszám az autó pedig gurul. (természetesen autópályán nem áll vissza alapjáratra)
A kis kapcsolót (O/D) kikapcsolván (ilyenkor egy sárga jel a műszerfalon világít)lesz negyedik motorfék illetve a motor magasabb fordulatszámon fog dolgozni. Ez nagyszerű pl: egy szerpentines úton lefele jövetelkor. Vagy ha mondjuk 100-ról erősebben szeretnénk lassítani, de azért nem szeretnénk a fékre lépni.
Fontos! 120 felett már nagyon forog a motor ha kikapcsoljuk a kapcsolót!

Üdv: Ati.

Ha valakinek kérdése lenne akkor írjon bátran, szívesen válaszolok ha tudok.
tothattila@citromail.hu

Hibalista

- Egy vízcsövet cseréltem rajta (a hűtőtől a termosztátig) miután megvettem. Ez 3 perc volt és 5000 forint. - Ami jobban fájt az az önindító cseréje. - Pár izzót cseréltem még ki a középkonzolban. Filléres dolog és könnyű mindent cserélni. - 2011 április vége. - Mentem az autóval 20 000 kilométert. Nincs semmi baja. - Most kell majd olajat, féket, stb... cserélnem. - - Sajnos a hengerfej "elszállt" benne. Nem az autó hibája, hanem az enyém/ismerős szerelőé/Hyundai szervizé??.... - A lényeg, hogy eladtam. - - Bontott hengerfej ami kb nem is kapható Magyarországon 70 000Forint, Új szelepek és rugók nélkül 230 000. - - 300 000 egy komplett hengerfej csere/szerviz mindennel a Hyundai szervizben. De a fejet én vittem! Ők rakták össze, fűzték bele a vez. tengelyt stb... de valami az égéstérben maradt és emiatt az egyik henger megment.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 183154
Megbízhatóság (6) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? nagyon sok autóm volt Következő autója? S-max
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Terracan 2001

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)