A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Santa Fé (2018)

Santa Fé 2.4 GDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Keleti kelletlenség

Szöveges ítélet

Ültem egy tesztautóban ami a legmagasabb felszereltésgű volt, dízel(nem véletlen), jól ment és nyújtott egyfajta prémium érzetet. 3 gyerekhez kerestem autót, ráadásul mindháromnak gyerekülés kell még. Ez az egy autó van a Hyundai kínálatában amit lehet hét üléssel kérni és 3 gyermekes ismerőseim rábeszéltek mondván, hogy kell tartalék. Nem szeretem a nagy autókat, de nagy családhoz ez kell ezért vásároltuk meg. Közepes felszereltségű benzinesre esett a választás, amit nem próbáltam ki és mondta a kereskedő, hogy nem úgy megy mint a dízel, de nem megyek vele sokat, hosszú távokat ezért úgy gondoltam jó lesz.

A beltér nagyon rendben van. Nincsenek benne olyan szép részletek amiért rajongani lehetne, de szép. Elöl, hátul(!) van ülésfűtés (hátul mondjuk a gyerekülésnél mindegy, de van), elöl van ülés szellőztetés, kormányfűtés, és még a csomagtartóban lévő üléseknél is van szellőző saját állítóval(!). USB töltő a hátsó üléseknél és a csomagtartóban is! Ez jól jöhetne a gyerekeknek ha elutazunk, de sajnos nem tudunk vele elutazni, mert nem fér be a hátsó ülésekre 3 gyerekülés. Ha a két szélső ülést IsoFixel rögzítem nagyon szűk marad a középső hely. Ha a csomagtartóba ültetem az egyik gyereket akkor meg a csomagok nem férnek be. A csomagtartó ülésbe viszont csak rövid helyi szakaszokra ültetem a gyereket mert nem érzem biztonságosnak. Elutazni úgy szoktunk, hogy kölcsönkérünk egy ránézésre és érzésre is feleakkora Kia Carenst ahol elférnek a gyerekek üléssel együtt hátul, a csomagok meg a csomagtartóban.
Ha lehetne a SUVokhoz kérni 3 egyenlő részre osztott hátsó ülést az szerintem sok család életét megkönnyítené.

Rövid használat után rájöttem, hogy mennyire figyelmen kívül hagyja az agyam a beltér igényességét, ha a menettulajdonságokkal nem vagyok elégedett! Elképesztő az a kelletlenség ahogy megy. Nem véletlen, hogy csak dízel tesztautó van. Szeretnél egy kis sebesség többletet, nyomod a gázt egy kicsit, nem történik semmi. Nyomod egy kicsit jobban, semmi. Nyomod még jobban, hirtelen visszavált kettőt felbőg, rángatva megindul észreveszi, hogy ennyire azért nem nyomod, felvált. Elképesztő a váltó lassúsága, minden kanyarba úgy érkezek meg, hogy előtte fék, aztán gáz, amire nem történik semmi csak 2 másodperc múlva a kanyarból kifelé mire sikerül visszaváltania, rángatva megindul. Nem értek hozzá, lehet, hogy a motor is valami régi darab, de szerintem a váltó van nagyon elhangolva. Múltkor sajnos vezettem egy Tucsont 1.6 turbó benzinest automatával, azt hittem sírva fakadok. Szép egyenletesen ment, amikor nyomtam a gázt akkor ment, nem fél óra múlva, a váltó nem rángatott. Most (2021. január) a beszámoló írásához felmentem a Hyundai weboldalára, hogy megnézzem mi az autó pontos típusa és már nem találtam ezt a motort, csak az 1.6 turbó benzinest, amit örömmel láttam, és hát nem véletlen. Nem azzal van a baj, hogy szívómotor, mert az mondjuk a kölcsön Kia Carensnél nem okoz gondot, az egy jóval kellemesebb menetélményt nyújt. Nem is az automatával, mert a kölcsön Tucson is automata volt mégis sokkal jobb. És nem is a turbó+automata ami hiányzik, mert pl a VW 1.4 DSG szintén szar. (Ennyire mondjuk nem) Gondoltam arra is, hogy a fogyasztás csökkentése miatt megy ilyen kelletlenül. Így a 70 literes tankkal majdnem 600 kilométert tudok megtenni. Engem nem zavar ha egy autó sokat kér ahhoz, hogy jól menjen, de ha nem, akkor…

Az azért látszik, hogy ez az autó a Hyundai prémium vonala, ezért úgy gondolták, hogy amit csak tudnak – extrák és kütyük terén – azt ebbe az autóba belerakják. Itt szerencsésebb lett volna a „kevesebb néha több” elvén eljárni. A számos kiválóan működő extra mellett megemlítenék néhányat amit egy kicsit óvatosabb magabiztossággal kellett volna alkalmazni.
A sávtartó asszisztens minden indításnál automatikusan be van kapcsolva, amit 80%-ban rögtön ki is kapcsolok. Ha elfelejtem azt úgy veszem észre, hogy egyszer csak nehéz lesz kormányozni, mintha egy nyomvályú vezetné a kereket és ki akarná kapni a kormányt a kezemből. Egyedül autópályán használom, de ott is óvatosságra intenék mindenkit a használatával, mert azt, hogy működik vagy nem, egy kis ikon mutatja a műszerfal bal felső részén. Ha működik zöld, ha nem fehér. Nincs hangjelzés, amikor kanyar közepén elengedi az autót, csak zöldről fehérre vált. De tud olyat is, hogy mondjuk egy kanyarban érintőre veszed a felfestést és ő elkezd az ellenkező irányba kormányozni. Igen az árok felé! Lakott területen belül egyszer megijedt egy kapubeállótól (túl világos volt?) és kikapta a kezemből a kormányt, át a másik sávban jövő autók felé.
Az ütközés elhárító és jelző asszisztens biztos nagyon hasznos, ha egyszer is megment valakit. A használata viszont idegesítő és néha ijesztő és nem kikapcsolható. Az udvarból kitolatás nem egyszerű, mert nagyon érzékeny az oldalról jövő forgalomra, és befékez. És mire elengedi a féket már újra jönnek. A reakciói lassúak. Lehet, hogy nem bírja a hardver a túl sokat akaró szoftvert. Tolatásnál már elhagyott tárgyak miatt sípol. Ha lefordul előttem egy autó és megközelítem néhány méterre akkor ütközésveszélyt jelez és akár be is fékez, miközben már elfordult előlem. Ha az út mellett megállok és elmegy mellettem egy autó és utána kinyitom az ajtót, akkor is sípol, hogy ütközés veszély. Egyszer egy kereszteződésben szemben állt egy autó aki balra akart kanyarodni. Az út amin haladtam és a másik autó várt a másik sávban, megtört a kereszteződésben nekem jobbra kb 10-15 fokot. Így a másik sávban váró autó látszólag szemben volt velem, mellette, kicsit előtte kellett elkanyarodnom. Ahogy odaértem ütközésveszélyt jelzett, és befékezett a nulla vészhelyzetben! Ez nagyon ijesztő volt, majdnem félre kellett állnom, jó, hogy nem jött mögöttem senki! És ezt nem lehet kikapcsolni.
A tempomatot majdnem húsz éve használom előszeretettel, viszont most szoktat le róla éppen ez az autó. Az átlagosnál egy kicsit gyorsabban szoktam menni pályán, ezért beállítom a tempomatot és ha utolérek valakit leelőzöm, a gázhoz nem kell nyúlnom. Viszont ez a forgalomkövető tempomat fékez, ha utolérek valakit aztán mire gázt ad, már nem férek be oda ahová terveztem. Szintén nem kikapcsolható.

Hogy kinek ajánlanám ezt az autót? Arccal, névvel senkinek :) . Akiknek az számít, hogy minél több kütyü legyen és nem az, hogy, hogy működik és nem számít nekik a menetteljesítmény (ezt gondoltam magamról én is).

Hibalista

- Szélvédő megrepedt. Nem ő tehet róla.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2019
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? CX5 Következő autója? Valami családi autó kellene. Kár, hogy nem gyártanak.
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Santa Fé 2018 (2019)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)