Kedves Bálnám
Szöveges ítélet
Amikor eldöntöttük a feleségemmel, hogy SUV-ot szeretnénk, szinte minden lehetséges márkát megnéztünk a 10-15 milliós kategóriában. Minden szóba jött, minden, BMW-től kezdve a Land Roveren át a Subariug. Ár/érték arányban, felszereltség és tárolóhely szempontjából a Santa Fe bizonyult a legjobb választásnak.
Ebben az évben annyi előrendelés érkezett az autóra itthon, hogy a kereskedés szerint 8! hónapot kellett volna várni rá, ha nem lett volna piszok szerencsénk, és pont egy megfelelő darab raktárra érkezett az importőrhöz, ami csak azért lett a miénk, mert pont elhalásztuk egy hezitáló vevőtől 1 nappal! előztük meg. Szépen bejárattuk, 5000 km-ig csak 100-at mentünk vele (felségem persze horadt pipa volt), utána pedig le is cseréltük az olajat benne még a 6000. km előtt. Úgy vélem meghálálta hiszen semmi, de semmi nem romlott el benne, ami LED díszlámpamenetfényen kívül.
No akkor ennyit a meséről, és akkor most jöjjenek a 110 000 km utáni tapasztalatok, amit cirka 2.5 év alatt sikerült begyűjteni.
Nem mondanám, hogy prémium anyagok lennének benne, inkább egy átlagos felső-kategóriásnak mondanám. Van benne kopogós műanyag, de puha is. A bőr jó, de nem kiemelkedő.
Fogyasztás: városban kb 10-11 sok araszolással, országúton kb. 6,8-7,8 között, autópályán 8 (140-nel) de eléggé lábfüggő.
Pozitívumok, amiket szeretünk.
- annyi hely van benne csomagok tárolására, hogy az már képtelenség. Hatalmas csomagtere van, a csomagtér padló alatt is, többször előfordult, hogy egy komplett 6-os zsugor, 1,5 literes vizet hagytam benne (persze szétszedve egyesével) ,mert elfelejtettem hogy beraktam. Egy 2 méteres matrac elfér benne lehajtott hátsó ülésekkel.
- óriási fej és lábtér elől és hátul
- nagyon nyomatékos a motor, van egy kis turbólyuk, de szépen, jól gyorsul, a 6 fokozatú automata váltó szépen kapsol még mindig, hezitálás nélkül.
- imádjuk a nagy látószögű tolatókamerát, mert a Bálna leghátsó ablaka elég lőrés-szerűre sikeredett ezért nehéz hátra-oldalra látni
- nagyon szépen szól a hifi, prémiumnak van mondva, fogalmam sincs honnan milyen márkából szalajtották, de tényleg szuper.
- imádjuk a behajtható/ és egy gombnyomással lefele állítható (patkák okán) tükröket, mert elég nagy lapátfüle van a kis bálnának, ezért jól jön hogy be lehet hajtani.
- aki hátul utazik, szereti az ülésfűtést.
- nagyon jól néz ki, még a pályán is szépen lehet vele büntetni, ha muszáj.
Amiket nem szeretünk benne (ezek elég szubjektív, már-már úri nyomorúság dolgok):
- 19"-os gyári felnik, minek Uram, kérdezem minek ekkora kerék rá? (hogy a gumisok is jól járjanak.) De persze mindenki más imádja és menőnek tartja (persze mert nem nekik kell újat venni rá) Amúgy halkan megjegyzem, hogy még a nyári nem kopott el :)
- az ülésfűtésből az "időzítő" kapcsolót sajnos kifelejtették Koreában, mert ha egyszer bekacsolod, addig megy, amíg ki nem kapcsolod kézzel. Ezzel az a baj, hogy mire eszedbe jut, addigra már szétégette a hátad és a feneked.
- a külső tükrök - a belsővel ellentétben - nem sötédetnek el, ami elég zavaró autópályán
- mivel a gyár szerint 30.000 az olajcsere intervalluma - amit alapból hülyeségnek tartok - 12-15 ezer kilométerenként kb 1 litert után (kéne) kell tölteni mert eszi az oljat. Szervízben azt mondták ez normális a longlife olaj miatt. No mind1. Én azért szervizen kívül lecseréltetem benne 15 ezrenként.
- brutál ereje van éjszaka az LCD kijelzőnek, amit sajnos nem lehet lejjebb venni, csak 1 gombbal kinyomni.
- eléggé utálom az érintőképernyős buzulást az LCD-n, mert (szintén megszokásból a Merci miatt abban egy BMW-hez hasonló tekerős megoldás van) állandóan oda kell nézni.
Nagyjából ennyi. Még 1-2 gondolat. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszert nem használom, mert csak pittyeg, mást nem csinál, az automata parkolást nem is használtuk még soha, mert szuperül be lehet vele állni bárhova e nélkül is. 4WD-nek van mondva, alap kalandozásokra, szőlőbe, kevés hóba jó, de komolyabb munkára nem való.
Összességében pedig elmondhatom, hogy mi nagyon szeretjük, aki nem prémium márkából (MERCEDES, BMW, AUDI, VOLVO) ül át, teljesen meg lesz vele elégedve, minden igényt kielégítő, enyhe terepgyakorlatokra is alkalmas, kényelmes, tágas SUV, igazi Bálna. Nem túlságosan feltűnő, de mégis karakteres autó, öltönnyel és gumicsizmával is ki lehet szállni belőle.
Ha majd megérett a cserére, (5 év gari, km-korlát megkötés nélkül!) valami konnektoros hybridet nézünk majd, lehetőleg SUV-ban.
Hibalista
- - az egyik nappali LED-menetfény lámpa
Ide hordtam szervizbe
Hyundai Leier, Győr
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Hyundai Hovány, Budapest
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | C 220 CDI AMG | Következő autója? | Outlander PHEV (de majd meglátjuk) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
