A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Santa Fe (2013)

Santa Fe 2.2 CRDI 197 LE 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A tökéletes megnyugvás

Szöveges ítélet

Az előző autóm Mazda 3 volt. Hibát nem tudnék említeni, csak önmagamat ( és az utakat) okolhatom, hogy alacsony építésű autó lévén elég csúnyán lezúztam az autó alját többször is. A munkámból adódóan nem tudom kizárni, hogy külföldön rossz utakon is járjak. Ez eladás környékén egy lyukas olajteknő képében jelent meg, de addigra úgy nézett ki az autó alja mintha egy részeg idióta végigment volna rajta flexxel. Mivel ezt szerettem volna elkerülni, ezért mindenképp egy pár centivel magasabb autót szerettem volna. Mivel évi 45-50.000 kilométert megyek, és magasabb is az autó, ezért kizárólag dieselben gondolkodtam.

Az európai autókat -családi szemléletmód miatt- kizártam. Diesel sem volt soha senkinek. Megbízhatósági okokból maradtak a Japánok, elsősorban a CX-5. Valahogy a tesztút során nem lettem szerelmes. Ekkor jutott eszembe a Kia Sorrento- Hyundai SantaFe vonal. A Sorrento tetejébe álló helyzetben is bevertem a fejem ( 186 cm) ezért az első találkozásunkkor kiesett a játékból. Ekkor jutottam el a felismerésig: A Hyundaiokra 5 év kilométerkorlátozás nélküli garancia van. Ez nekem a sok kilométer miatt nagyon jó, egy átlag autóra kb 2 év után lejár a garancia. 5 év alatt pedig simán belerakok 200-250 ezret, hiányzik a halálnak egy turbócsere, kettőstömegű lendkerék, stb.

Iszonyú nehéz volt tesztautót találni, elég nagy készlethiány volt belőle. Nagy nehezen összejött a próbaút és teljesen meglepődtem. Első látásra (élőben) jól nézett ki ( a borszasztó bugyikék szín ellenére is...) belül is teljesen barátságos volt. Nekem spec jobban tetszik a keleti -kicsit mozgalmasabb- tervezés mint a német puritán. A tesztút jól sikerült, kényelmes volt a futómű, jól gyorsult, stb. Az autó beltere is szépen össze volt rakva. Tényleg meglepett, hogy ide jutott a Hyundai.

Vártam rá jó fél évet mire megjött, hát nem igazán örültem. Persze így rendeltem meg, csak hát elég hülye dolog. Mindegy, ideért :)

A negatívumokkal kezdem, mert abból sokkal kevesebb van:

Az önparkoló funkciót egyszer kipróbáltam, biztos jó valakinek. Ugyanígy nem ér semmit a sávtartó, mert nem tartja az autót a sávban, csak pittyeg. De ha üvölt a zene akkor már nem is hallani...Üléshűtést ebbe sajnos nem lehetett rendelni, csak a hét ülésesbe... Pedig nyáron azért jól jönne. A rádiót nem lehet kikapcsolni! Ha megy a navi, akkor a rádiót csak letekerni lehet nullára, de minden újraindításkor újra le kell tekerni egy egységnyit, különben sutyorog. Nem tudom ki volt az a barom aki ezt így találta ki, de én inkább beállítottam a Kossuth Rádiót közepes hangerőre, hogy ne felejtsek el berakni inkább valami saját zenét ( vagy kapcsoljam ki az egészet ahogy van).

Pozitívumok:

Az első meglepetés városi használatban ért. A parkradar tolatókamera támogatás miatt, kábé akkora helyre be tudok vele állni, mint az előző autómmal. A második, hogy elvileg jóval szélesebb, mégis hihetetlen jól lehet érezni az autó széleit. 186 cm széles, németországban a 2 méteres sávszűkítésen ( 7 centi jobbról és balról elvileg) simán végigzúztam vele.

Szintén meglepő volt, hogy miután megkaptam az autót, pár nap múlva indultam egy 3200 kilométeres útra ( 1600 oda és ennyi vissza is). 12 óra vezetés volt kb és úgy szálltam ki az autóból mintha egy átlag hétköznap lenne. A fogyasztás persze elszállt autópályán ( A 190 es gyári korlátozás körül olyan 15 liter volt)de nem volt durva. Kb ennyit fogyasztott az 1,6 os mazdám is ilyen sebességnél.

Sok marketingrizsa említi az okos fényszórókat, eddig a Mecseki szerpentinen mindig felnyomtam a ködlámpát hogy lássak este a kanyarban, ez végzi a dolgát. Amióta megvettem, talán kétszer nyúltam a fényszóró kapcsolóhoz ( ködben néha nem kapcsolja fel a lámpát). Távfényszórót se nagyon szoktam kapcsolni, mert autópályán annyira felemeli a sima lámpa látószögét, hogy néha rámvillogtatnak mert azt hiszik reflektorral jövök.

A 4x4 rendszer... Egyszer nyári gumival megpróbáltam felállni egy kissebb domboldalra, pont azzal a lendülettel csúsztam vissza :D De pl télen, hóban, városi padkajárásra tökéletes. Hóban simán végig lehet tolni az autópályát különösebb lassítás nélkül. Városban is -hóeltakarítás előtt- öröm nézni a sok csúszkáló szerencsétlent, miközben halál nyugodtan lehet szlalomozni a sok mazsola között. Tényleg dícséretre méltó rendszer :) Egyébként kikapcsolható a menetstabilizátor és állandóra bekapcsolható a 4x4, egy kis parkolós mókázáshoz tökéletes :)

A hifi: jól szól, lehet üvöltetni meg minőségi zenét is élvezhetően hallgatni. Semmi extra, de talán csak mert túl jó hifim van otthon és nehéz utolérni...

A panorámatető: fogalmam sem volt hogy erre szükségem lehet, de nem volt opció. Arra gondoltam, max behúzom a tetőrolót és kész. Nyáron kicsit zavaró nyitott állapotban, de ősztől tavaszig nagyon jó érzés hogy ennyi fény jut az autóba.

Az automataváltó: sima átlagos automata, 6 sebességgel. Élményautózást várni tőle olyan mint Mike Tysontól egy baráti vállonveregetést paparazziként. A turbódízel automataváltóval egyszerűen nem erre való. Fájlalom a mazda után, hiányzik, de ez van. Viszont normál használatban teljesen jó.

Csomagtartó: az előző autómban fele ekkora volt, abban is elfértem. Ebbe meg befér egy fél ház. Biztos jó valakinek, nekem nincs 3 gyerekem meg plázacica feleségem így fölösleges ekkora. Amit értékelek viszont, hogy rengeteg tárolórekesz van ami nagyon jól jön bevásárláskor. Nehéz lenne ekkora csomagtartó másik feléből halászni az üveges paradicsomszószt, mert elgurult...

Fogyasztás: Városban olyan 9,5 körül van eco módban, mint ahogy autópályán is 150nél. Néhányszor mentem vele városon kívül 100 körül hosszabb távon, ott ha jól rémlik olyan 7-8 körül volt a fogyasztás. Illetve egyszer külföldön féltem a traffipaxtól a sok sebességkorlátozó tábla miatt, ezért olyan 60 as átlagsebesség jött ki az út végére, ott valami 5-6 literre lement a fogyasztás. De ez nem arra való hogy fogyasztásversenyt nyerjünk, a reális fogyasztása olyan 9,5, ha picit óvatosabban használod akkor 9

Presztízs: ez a távolkeleti autók nagy baja. Nincs. Nem is volt, és fene tudja mikor jutnak el oda az emberek, hogy a német prémiumháromszögből kiszakadjanak. Vicces, hogy páran Porsche Cayenne-k nézték, de amúgy autópályán teljesen jól lehet vele takarítani a belső sávot, más sem kekeckedik. Viszont sok megjegyzést hallottam a "bezzeganémet" kezdetűt. Én nem felvágni akarok, hanem csak egy jó autót. Erre bőven jó. Aki többet szeretne az így járt.

Márkahűség: kérdezhetné bárki ,hogy mi lenne a következő autóm. Talán Lexus Rx valami. De még van 3 évem a garancia végéig, majd akkor meglátom :)

Aki ilyen autón gondolkozik, annak azt mondom bátran vágjon bele. Nagyon jó autó.



Hibalista

- egyenlőre semmi

Ide hordtam szervizbe

Mischl Autóház Pécs

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2014
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 3 1,6 benzin Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Santa Fe 2013

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)