Hunyadi
Szöveges ítélet
Azt alapjában nem értem, hogy miért mond valaki POZITÍV véleményt az autójáról, ha nem futott legalább 70-80000 km-t, vagy nincs legalább 4 éves! A NEGATÍVUMOKAT természetesen bármikor - legjobb azonnal - le lehet írni, de olyan nevetséges, amikor a 10-50000 km-t futott 8-20 milliós autókról áradoznak, hogy milyen olcsó a fenntartása, meg mennyire megbízható! Én 21 év alatt használtam, használok francia, német, japán, koreai autókat (PEUGEOT 309 1.9 D 1986., RENAULT MEGANE 1.4 2002., TWINGO 1.2 2000.,CITROEN PICASSO 1.6 2001., 1.6 Hdi 2004., WOLKSVAGEN GOLF 1.4 1994., HONDA JAZZ 1.2 2005., HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDI 2006.) Tapasztalatom szerint a legenyhébb pronlémák a francia kocsikkal voltak (kivéve a MEGANE, ami egyébként az első és egyben utolsó új autóm volt!) A SANTA FE nagyon jó, de az eddigi egyetlen hibája bosszantó és drága (a vezető ülés elektromos állítású, és nem megy hátra!)A japán gyártású JAZZ KÜLÖN JATEGÓRIA, szerintem felülmúlhatatlan! A SANTA FE a legfelszereltebb,7 személyes, automata, tuningbox-szal. Az 1. tulajtól vettem 4 évesen, 52000 km-rel, 4,3 millióért, az újkori ára 11,5 millió volt! Elhittem, hogy ennyit futott, hogy az összes sérülését egy moped általi meghúzás jelentette (amiről fénykép is volt). Kipróbáltam (én vezettem), és csak arra koncentráltam, hogy mit kapok ebben a kategóriában és évjáratban annyi pénzért, amennyiért kismillió kilométert futott, másfélszer ennyi idős BMW X5 és VOLVO XC 90 kapható! Másfél év alatt 23000 km-t mentünk vele, ebben volt város, autópálya, külföld. Télen, nyáron, 1 személlyel, 6 fövel, csurig pakolt 450 literes tetöbox-szal+3 bringa sines tartóval a hátsó ajtón, hegyen, völgyön. Mindig, mindenhol megy, terhelés, emelkedő nem gond. Olcsó szervíz (15000 km-ként) és alacsony alkatrész árak. Az 1. gazdája tuningbox-szal rendelte, állítólag 185 LE, 410 Nm. Nem tudom, hogy enélkül hogy megy, de ezzel nagyon! Az automata váltó fantasztikus! Nincs kuplungcsúsztatás, állandó kapcsolgatás, emelkedőn elindulási gond, stb. Csak a vezetésre kell figyelni, ekkora (sőt bármilyen) autót csak automatával engednék gyártani!
2014. október
Az autó már 4 éve nálunk, a futott km 120.000, meghibásodás nélkül szolgál!
Egyszerűen nem tudom mire lecserélni, hiába szánnánk rá + 1,5 milliót!
Nagy alapigazság: a jót könnyű megszokni! Ragaszkodunk a mérethez, az akár 7 személyes utastérhez, az automata váltóhoz, az összkerékhajtáshoz.
Tehát Hunyadi még jó pár évig marad! (Elvégre láttam ugyanilyet több mint 410.000 km-rel árulni......)
Hibalista
- A vezető ülés elektromos állítása: nem megy hátra. Egész kapcsoló panel cserélve 2014-ben E-bayről rendelt gyárival, vámmal, munkadíjjal 40.000 Ft.
Ide hordtam szervizbe
AUTÓMEISTER, EGER
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | XSARA PICASSO 1.6 Hdi EXCLUSIVE | Következő autója? | SANTA FE 2011. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
