6 év, 200.000Km, nem hagyott ott sehol.
Szöveges ítélet
Azzal kezdeném, hogy flottásként dolgozom egy cégnél. Javarészt Opeleket használunk, de van Volvo és VW is. Ez volt ideáig az első és egyetlen Hyundai a tulajdonunkban, a pénzügyi igazgató C Vectráját cseréltül le erre. A nagy belső tér, a csinos külső, az összkerékhajtás, és a kedvező ár miatt esett erre a típusra a választás. Demo autó volt, ha jól emlékszem 8-10 ezer kilóméterrel vettük át.
Előttem van a szervíznyilvántartás, 2006 októbere óta eddíg összesen 1.800.000 forintot költöttünk az autóra, most 195.000 Km van benne. Ez java részt a kötelező karbantartásra ment el, a kopó alkatrészeken és izzókon felül 108 ezernél cseréltek egy belső féltengely-gumiharangot, 175 ezernél két hátsó kerékagycsapágyat, első toronycsapágyat, és kanyarstabilizátorokat, valamint 180-nál kuplungszerkezetet és lendkereket. Egyébként ez utóbbi volt a leghúzósabb tétel, kuplungszett+kettős tömegű lendkerék = 600.000 HUF. Ennyi költség volt a 6 év alatt, a motorhoz sosem kellett nyúlni. Nem rossz szerintem.
Nagyon sokat vezettem az autót magam is, rendszeres utak a környező országokba, javarészt autópályán. Az autó kényelmes, az ülések nagyok, komfortosak, bár nem érik el a Volvo szintet. A 160Km/h-ás utazó könnyedén tartható hegyen-völgyön, és még tartalék is van benne. Az átlagfogyasztás mindíg 10 liter volt, de az utóbbi időkben lement 9-re, nem tudom miért.
Valaki írta előttem, hogy a középső légbefúvót nem lehet jól beállítani, mert mindíg az ember kezére fújja a levegőt. Tökéletesen egyetértek vele! Nálunk egyszerűen el volt zárva. Idegesítő apróság. Ami engem még zavar, az az, hogy a váltókar (manuális) túl hangosan jár. Minden váltást nagy kattanások kísérnek, ez új kora óta így van. A hátsó ajtó teleszkópjai kezdenek fáradni, nem emelik fel teljesen az ajtót, kézzel rá kell segíteni.
A beltéri anyaghasználat hagy kívánnivalókat maga után, sok a kopogós műanyag, és nagyjából minden irányból mindíg zörög valami. Igazán itt lehet észrevenni, hogy a kedvező árat hogyan sikerült elérni: a kidolgozás-és anyagminőség fényévekre van a prémiummárkáktól.
Ennyit a negatívumokról.
Amit szeretek az autóban: motor nagyon jó erőben van, egyáltalán nem füstöl, takarékos, megbízható. Nagy, kényelmes, jó utazóautó ( autópályán 140 tempomat, és kimegy a világból). Futómű stabil, még a viszonylag sportos autózásban is partner.
Összességében egy jó, és megbízható kocsi volt, ha kapok rá egy jó árat, megveszem magamnak:)
Hibalista
- lendkerék - hátsó kerékagycsapágy - toronycsapágy
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Vectra C | Következő autója? | XC 90 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
