A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Santa Fe (2001-2006)

Santa Fe 4WD 2.0 CRDI VGT 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

(Nem) Sánta

Szöveges ítélet

Leány lovasversenyzésbe kezdett, az én Mitsu Carismám (A három gyémánt egyike néven megtalálható, jelenleg is megvan.) kényszerből elhúzta az egyes utánfutót, de a pacival együtt az barátok közt is 1200 kg, nem 1.6-os benzinesnek való feladat. Szükségessé vált valami lószállító-cibáló járgány beszerzése. Párom Thaliája (Hű török szolga néven ítélkeztem róla) lassacskán tíz éves lett, 172e km-rel triviális volt, hogy helyette keressünk valami mást. Sokáig nézelődtem, néztem a Mitsu Outlandereket, de a dieselt PDTDI motor miatt nem ajánlották vontatásra, több helyen olvastam, hogy borzasztóan nyomatékszegény kis fordulaton, a lakókocsis sorstársak emiatt gyakori lefulladásokat vagy kuplungégetést emlegettek. A benzines meg nem tűnt elég erősnek.
Szép lassan elértem a Hyundaihoz. Olvasgattam-nézelődtem, próbáltunk egy Tucson-t, de valahogy az a példány nem volt szimpatikus. Aztán jött Ő. Már figyeltem egy ideje, nem kapkodtak érte, annak ellenére, hogy első tulajos volt, szép lassan olvadt az ára a hahun. Amikor aztán 2,5 m Ft alá fordult, felhívtam a hirdetőt. Korábban sérült a bal hátsó sárvédő, javították, van benne 156e km, első tulajtól beszámított, szervizkönyvvel. Nyitott volt a Thalia beszámítására is, így felkerekedtünk, megnéztük, megegyeztünk.
Lassan 4 éve velünk van, szívünkhöz nőtt. Többször voltunk 7-800 km-re nyaralni, tetőboksz, teli csomagtartó, 5 ember, óra szerint 135 km/h = 8,5 L autópályás fogyasztás. Teljesen reális. Aztán kipróbáltam, ha óra szerint 120-125 körülre állítom a tempomatot, akkor 7,5-8 közé apad az igényelt gázolaj.
~4 000 km lószállítózás (egyes és kettes is, vegyesen, a kettes "rakottan" már 2 tonna!) tapasztalata alapján 10-11 liter körül fogyaszt. Stabilan viszi a futót, gyorsításkor kicsivel lehetne erősebb a motor, illetve nyugodtabb lenne a szívem egy felezővel, de így is teljesen kezelhető számára a feladat.
A 2012-es télben volt alkalmam kipróbálni 40 cm-es hóban, sokkal jobb, ha ilyenkor az automata üzemmódban marad az összkerék kapcsolója. Az első kerék kis elpörgése után már tol a hátulja. Viszont összezárva meglepően könnyen lehet driftelni vele, kanyarodáskor pici gázra is tolja ki a seggét. Szereztem rá egy 7,5 tonnás Iveco-ról hóláncot is, rátettem, aztán csak vigyorogtam a takarítatlan 85-ös főúton, nem kérdezett...

Összegezve az eddigieket: szeretjük. Kicsit fura a dizájnja, de ez engem nem zavar, abszolút munkásautó. A néhány hónappal fiatalabb II. generáció ugyanezzel a felszereltséggel, ugyanilyen futással 1 000 000 Ft-tal lett volna drágább! Annyiért mosolyogva elnézegetem a púpjait... Nagyon tetszik a külön nyitható csomagtérablak, egy elválasztó rács beszerelése után tényleg csurig lehet pakolni. A kormánya (gondolom az összkerékhajtás miatt) túl könnyűnek tűnik, de gyorsan megszokható. A 225/70-es gumikkal nem kanyarvadász, de nem is arra kell. Normális haladásnál nem okozott gondot autópályán-főúton sem, rossz utakon meg nagy előny. Párom (hétköznapokon Ő jár dolgozni vele, napi 8-10 km, nem a legideálisabb, de mit van mit tenni...) élvezi, hogy magasan ül, ellát mindenki fölött, van tekintélye a forgalomban. A bőrkárpitot kihagytam volna az életemből, télen hideg-nyáron meleg, csúszik, szóval nem igazán értem, miért fizet ezért valaki plusz pénzt, előbb-utóbb megmérgedek, és teszek rá üléshuzatot. A sofőrülés oldalánál amúgy is megöregedett 200e km alatt, illetve a kormányon is van kopásnyom, de nem dőlök miatta a kardomba.

Egy tanulság minden autósnak: első nyáron Zágráb körüli dugóban, 40 fokban fél órát álldogálva - araszolva a fizetés után azt vettem észre, hogy nem akar menni: vissza is hiába váltottam, 3000-nél többet nem pörgött, hibajelzés nem volt. Kicsit leizzadtam, de néhány km-re, a következő fizetőkapunál újraindítva minden ment tovább rendesen. Hazaérve slaggal átmosattam a hűtőjét, azóta ezt minden tavasszal megteszem mindkét autónál (semmi esetre sem magasnyomásúval!!!), elég sok mocsok kijön onnan! Azóta nincs ilyen hiba.

Szomszédom is sokat nézegette - kérdezgetett róla, mígnem 2 év után vettek a feleségének egy II. generációst, 2.2D összkerekest. Ők is nagyon szeretik, véleményükről csak annyit: azóta nem az azonos korú 530D BMW-jükkel mennek nyaralni... :)

Hibalista

- - Vásárlás után olaj, szűrők, vezérlés és hosszbordás szíj csere, vonóhorog felszerelés, műszaki - kb. 180 000 Ft - - Akkumulátor első télen, gondolom, a kereskedő leggyengébb akkuja volt, de ezzel kalkulál az ember használt autó vásárlásakor. - 100Ah, kb. 35 000 Ft - - Egyik izzítógyertyája sem ment, ennek ellenére tökéletesen indult a legnagyobb hidegben is, csak volt egy pici dadogás az első néhány ütemnél -5 fok alatt. Az alábbi tömítéscserével együtt 3 db-ot kicserélt a mester a négyből, a negyediket nem merte erőltetni, nehogy beletörjön. - izzítógyertyák: 3 x 6 000 Ft - - Szivárgott a nagynyomású szivattyúnál a tömítés, szerelő szerint még sokáig elment volna, de 6 év után nem árt a csere. Arra mondjuk komoly összegű fogadást kötöttem volna, hogy ha nem csináltatom meg, akkor a lehető legmesszebb / legrosszabbkor adta volna meg magát. - Tömítéskészlet + munka 30 000 Ft - - 2013-as műszakin egy első szilenetet kellett cserélni, kb. 6 000 Ft, plusz első féknél betétcsere, kb. 15 000 Ft.

Ide hordtam szervizbe

Salfer Mihály, Kópháza-SopronNagyon sok a munkája, sajna volt, hogy elmaradtak dolgok emiatt, de minden szükségeset megold.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Gergely József, SopronŐ csinálta a tömítés- és az izzítógyertya-cserét. Korrekt.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 156000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Thalia 1.4 RT Következő autója? Santa Fe II
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Santa Fe 2001

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)