Megbízható ázsiai
Szöveges ítélet
Jelenleg is ezt használom, most már harmadik éve. Ami nekem nem tetszik, hogy az automata váltó csak 4 fokozatú (az egyel újabb modell már 5 fokozatú), ami sok esetben kevés. A hirtelen gázadásra csak motorbőgéssel felel, és el kell telni néhány pillanatnak, hogy a teljesítményen is érezhető legyen a gázadás. (Ez előzés közben igen hosszú időnek tűnik, ha jönnek szemből...) Amúgy viszont nagyon jól megy, semmi gond nincs vele. Összkerékmeghajtásra kapcsolva hóban is nehéz vele megcsúszni. A csomagtartó nagyon jól pakolható, különösen, hogy a hátsó ajtón az ablak külön is nyitható. (Ez viszont az újabb generációban sajnos már nincs így.)
Érdekes megoldás, hogy a kiégett féklámpa egyben a tempomatot is letiltja.
Egyetlen hibája, hogy a váltónál időnként (különösen gyorsítás közben) csörög, ami elég idegesítő tud lenni, még akkor is, ha ezt csak néhány másodpercig teszi.
A 9-10 liter közti fogyasztás, és a 60 literes tank garantálja, hogy folyamatos használat mellett még a dieselből is havi 40-60 ezer Ft-nyit bele lehet csöpögtetni az autóba.
Hibalista
- Nagyobb hibája eddig nem volt az autónak. Viszonylag gyakran kellett izzót cserélni (tompított fényszóró és féklámpa), valamint akkumulátort is már egyszer, ami egy akkor nem egészen 4 éves autónál elég furcsa. - - Fékbetét és féktárcsa csere volt rajta. Ezek új ára horror (kb 110.000 Ft lett volna), az után gyártott ennek a fele. - - A karosszéria elemek esetében is ez a helyzet. Nekem hátsó lámpatestet kellett cserélni. (Bal alsó sarkában volt egy törés, viszont csak egybe lehet cserélni...) Ez gyári alkatrésszel 50.000 Ft lenne, után gyártott esetében "csak" 32.000 Ft. Apró gond, hogy nagyon kevés helyen lehet után gyártott alkatrészt kapni, ott is szűkös a kínálat.
Ide hordtam szervizbe
Én Vácra hordom szervizbe (ott is vettem a Hyundai márkakereskedőnél). A pontos cím Vác, Szent László út 29. A szervizről és az ott dolgozókról csak felső fokon lehet beszélni. Túlszámlázás se munkaórák, se anyagok terén nincs (szerintem hírből se ismernek ilyet). Kedves, barátságos, segítőkész mindenki. Maximálisan rugalmasak abban is, hogy bőven nyitvatartási időn túl is lehet menni az autóért. Aki nem akarja megvárni az egyébként kényelmes ügyfélváróban a szervizt, hanem pl. menne Pestre dolgozni, azt természetesen ingyenesen kiviszik a vasútállomásra, és kérésre érte is mennek délután. Nagyon lelkiismeretesen és pontosan dolgoznak. Amit előre megbeszélünk, azt akár az árak, akár az időpontok tekintetében maximálisan betartják. Ha előre nem látott dolog van, azonnal hívnak telefonon. Minden esetben azonnal számlát adnak mindenről (kérés nélkül), és kártyával is lehet fizetni.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 84000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
