Majdnem tokeletes
Szöveges ítélet
Ausztriabol jott az auto. 7 evesen es 110 000 km, hat meg az elado is mosolygott rajta mikor megkerdeztem,hogy tenyleg annyi van benne?
A kopas alapjan kb egy egesz 100000 tekeres is lehetett.
Azert lett megveve, mert erre volt keret, magas auto kellett, mert az epitkezeseken, ahol használtuk, a szemelykocsinak az alvázat tonkretette a vagottko. Tehat valamilyen szinten szukseg torvenyt bont.- maskor az ilyen autot kerulnem.
Hat az auto.
A jo resze: kenyelmes, pakolhato, magas, megbizhato, relative kedvezo fentartas, magas felszereltseg - hozzateszem egy 2002 evjaratu autorol van szo, amit nem szabad osszehasonlitani a mai autokkal.
az elfogadhato resze:
a motor nem egy gepard, nem is tigris, hanem oreguras lomhasag. Igaz, egy bo masfel tonnas magasepitesu autorol van szo. Aki megszokja a 16 mp gyorsulást 0-100 km/h, annak tokeletes.
Az ulesek kicsid roviden tamasztanak alá, es korea osszes muszalat beleepitettek. Gyakorlot sztatikus kisules bajnok vagyok.
A faimitácio egy cseresznyefaburkolatu szekrenyre hasonlít, magasfenyu lakkal - ami meg ma is szinte fakulasmentes.
A muanyagok - muszerfal, ajtobetet stb nagyon konnyen karcolodik.
A karosszeria: hat 13 ev hasznalat alatt a rozsda a kerekvetoknel atragta magat, az alvazon vastagon jelentkezik, illetve a kipufogo mar csereszinten van.
A kaszni lakkbevonata tenyernagysagu foltokban eltunik, mintha parologna, illetve az alatta levo festekreteg kopik. Ez foleg az erdekesen kialakitott lampak korul es a tetosin mellett.
A lampakat eves szinten fel kell ujitani.
A hasznalat:
Ne varjon senki egy szemelyautos vezetest. Az auto inbolyog a kanyarokban. A hasznalat alatt sokszor valtottam a SANTA FE es egy MONDEO kozott, ezert a fogyasztas kb 8,5 l/100km. Sportosabban kellett vezetni, ha olyan koridoket akartam elerni mint a szemelykocsival.
Mivel ez a tipus 2 WD, nincs kardanalagut, ennek koszonhetoen kb 1 literrel kisebb a fogyasztasa, mint a 4x4. Aki azt mondja eljarja 7 literrel, talakoztam ilyennel - o csak maganak hazudik, vagy 50 km - re méri.
A lefutott kb 100000 km alatt, amiota nalam van elhasznalt 5 olajcseret, 2 garnitura stabilizatorrudat a felfuggeszteshez, 1 garnitura teli, es 2 garnitura nyari gumit, valamint 2 garnitura fekbetetet, 3 elso szelvedot, illetve 1x elso es 1x hatso fektarcsat. 1 vezermu es vizpumpacsere, valaminta korulotte levo aprosagok. Elfogyasztott kb 10 drb egot, aminek a csereje kb 1,5 perc.
Ezen kivul a porlasztocsucsok lettek ujitva, amirol kiderult, hogy nem az volt a hibas, hanem a fojtoszelepet kellet kitisztitani.
Ez volt az egesz szerviz.
A motor hidegen kicsit kohog, de cca 5-6 km utan - ami egy dizel autohoz viszonyitva meglepoen gyors - uzemi homersekleten van. Hozzateszem a Mondeonal ez kb 20-25 km.
Igaz, hogy a fentarthatosaga kb 35% tobbe kerul mint egy szemelykocsinal, de megbizhato es a kotelezo szervizeken kivul szinte semmi. Ezert kap egy relative kenyelhes, nagyon konnyen vezetheto es utazhato - dontheto hatso ulések, hatul is futes stb - nagyon jol pakolhato megbizhato autot.
Ha valaki nem akar egy penztemetot es ugymond leelt presztizsautot, annak ar/ertek aranyaban az eggyik legoptimalisabb megoldas. Ez csak akkor, ha ismerjuk az auto eloeletet. Nalam csak a szerencse segitett.
Hibalista
- Csak a hasznalat alatti kotelezo alkatreszek
Ide hordtam szervizbe
magan
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo, VEctra, Octavia stb. | Következő autója? | meg nem tudom, talan VOLVOS60,80, vagy TUCSON, IX35 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
