A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Matrix (2001)

Matrix 1.5 CRDI GLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fürge Teknősbéka

Szöveges ítélet

A 20-éves Puntóm kirohadt alólam, ezért szerettem volna egy olyan autót, ami a tökéletes ellentéte. A szempontjaim ezek voltak: legyen elfogadható külsejű, tágas, variálható az üléssora, legyen megbízható, ne legyen tucat autó, és egyen keveset városban (is).

A fenti elvárások alapján az egyik kiszemelt a Matrix lett, egy 2004-es évjáratú, frissen Ausztriából behozott példány. Átvizsgáltuk szervízben, és semmi baja nem volt, még egy rozsdafolt sem, pedig 11 éves volt.

Tapasztalataim 20 ezer km (másfél év) után:
Mielőtt megvettem, elsőre természetesen a negatívumai szúrtak szemet: teknősbéka alakja van, el is neveztük feleségemmel Tekinek. Nekem egyébként tetszik a kocsi, főleg, ha a praktikusságára gondolok, amikor pedig tankoláskor fizetek, kifejezetten gyönyörűnek találom. Másodszor: a motorhangja olyan, mintha Bud Spencer gargalizálna. Háromhengeres lévén igazi kultúrálatlan, ikarus-buszos teherautós hangja van, bár összehasonlítva semmivel sem rosszabb mint egy VW 1.9 PD TDI hangja. Harmadik: a csapott hátulja, és emiatt a kicsi csomagtartó. Viszont éppen emiatt városban bárhová beférek vele. Papíron kombi a kocsi, de gyakorlatilag akkora mint egy sima ferdehátú. Ettől még a babakocsi kinyitva simán befér, és Montenegróba is simán elmentünk nyaralni 2 hétre öt nagy bőrönddel, ebből négy a feleségemé... A csomagtartóban van világítás és AC, a hűtőtáskát lehet hűteni. A csomagtérajtó magasra nyílik, nem kell hajolgatni. A hátsó ülések feldönthetők, amivel igazi IKEA szállítóvá válik. Nagyon élvezem, hogy bár tágas a kocsi, igazi egyterűs érzés, mégis könnyen körbelátható, könnyen parkolható. Ritka az olyan autó, ami rövid, mégis belül hatalmas - na ez az. A motor 83 lóerős (ez a gyengébbik, van egy erősebb, 4-hengeres változat is), ami a szokásos és jól bevált Hyundai-Kia konszern CRDI motorjainak "levágott" 3-hengeres változata. A bontósok tapasztalatai szerint is elpusztíthatatlan. Hát nekem sikerült elpusztítani, sajnos megfőztem a motort, mert autópályán elfolyt a hűtővizem... egy párezer forintos alkatrészből kétszázezres motorcsere lett. A bontóban volt motor, de meglepődtek, mert nagyon ritkán szokott ezzel a motorral baj lenni, simán elmennek 800 ezer km-t, legalábbis ezt mondta Mo. legnagyobb Hyundai bontósa, akinek szintén ilyen motor van a kocsijában. A motor tehát kicsit hangos, ami behallatszik az utastérbe is, de hamar meg lehet szokni. Városon kívül gond lehet a gyorsítással, előzéssel, autópályán pedig kifejezetten gyenge. Előzésbe senki ne kezdjen bele 130-nál, kivéve ha van pár szabad perce, életbiztosítása, és lejtő meg hátszél. 90-nél 2500 a fordulat, 110-nél 3000-en pörög, 130-nál már 4000-en, és akkor a fogyasztása is egekbe szökik. Tehát nyugis papás tempót hálál meg.

Az autót leginkább városba és vidéki kis utakra találták ki. Itt dinamikus, lehet vele "játszani", lámpánál kigyorsulni. Aki a Normafán lakik, az inkább nézelődjön tovább, mert hármasban, üvöltő motorral kell fölmenni. Persze gond nélkül fölmegy, csak érezni, hogy erőlködik. Voltunk vele Kékestetőn, amikor leesett fél méter hó. Sokan elakadtak, mi simán elvoltunk, hála a szélesebb gumiknak, meg a jó futóműnek. Apropó futómű: nekem bejön, a magyar utakat jól bírja, fölényesen szűri ki a rázós szakaszokat, nem nyeklik-botlik.

A váltó pontos és jó. Jó az üléspozíció, dugóban vagy sorban ellátni a többi kocsi teteje fölött, és minden irányban is nagyon jó a kilátás, hála a hatalmas ablakoknak. Biztonságban érzi magát az ember. A magas üléspozíció miatt ki-beszállni is künnyű, nem kell görnyedezni. Egyedül az A oszlop vastag, de eddig még minden gyalogosnak sikerült elugrania előlem...

Az ülés kényelmes, hosszú úton sem fáradtam még el benne, jól tart. Hosszanti iránya és a magassága is állítható. A hátsó üléseken a helykínálat a fejnek és a térdnek nemhogy nagy: óriási! Három felnőtt is kényelmesen elfér sőt még tálca is van. Középen pohártartós könyöktámasz. A hátsó ülés osztottan is teljesen fölhajtható alulról, megnövelve a csomagtartót. A vezetőülésben ülve feltűnő, hogy az órák és kijelzők nem a kormány mögött, hanem középen vannak (mint a Yarisban), ezt két hét alatt megszoktam. Van napszemüveg-tartó, pohártartók, sok tároló és rekesz, az oldalzsebekbe nagy flakonok is beférnek mind a négy ajtóban.

Praktikusság: szeretem, hogy a német autókkal és Fordokkal ellentétben a világítás nem külön van, hanem a bajuszkapcsolón, nagyon kényelmes. Ha leállítom a motort, akkor a világítást és fényszórót is lekapcsolja - ellentétben más márkákkal. Egyszerűen az egész autó logikus, minden a praktikusságnak van alárendelve.

A beltérben a kopogós műanyagelemek és az egyszerű, könnyen tisztítható kárpitok dominálnak - látszik, hogy kajával dobálózó gyerekes családoknak tervezték, mert nem az anyagminőség, hanem a könnyen tisztítható felületeké a hangsúly. Ezzel szemben maga az autó szerkezete a legjobb minőségű fémekből és lemezekből készültek. Nem hiába, hogy nem rozsdásodik.

Menet közben semmi nem kopog, nyöszörög. Az egész kocsi nagyon egyben van, és a teherautós vezetési "élmény" nagyon tetszik.

Az autó rövid, ezért könnyen parkolható, és könnyen meg is fordulok. Ahol egy Audi A4 kétszer ipszilonozik, ott én egyhelyben megfordulok.

A klíma erős és jó. A hideget azonnal fújja, de a melegre 3-5 percet várni kell, ami januárban elég kínzó. A megfagyott kormányt fogdosni sem a legjobb érzés.

Egyéb dolgok, amik alapból voltak benne és tetszenek: pótkerék emelővel és szerszámokkal, négy elektromos ablak, elektromosan állítható külső tükrök - nincs is szükség tolatóradarra, mert mindent belátni előlről, és a kocsi amúgy sem hosszú. Fényszórómagasság-állítás, 2-din, tetőcsomagtartó.

Sokan ilyesztgettek, hogy nem lesznek hozzá karosszériaelemek, ha megsérül. Ez nem igaz: a legnagyobb Mo-i Hyundai bontóban elég sokminden van, és nem is drágább, mint egy Opel Astrához... Alkatrészekből tömérdek van, mert sok a közös alkatrész a milliószámra gyártott más CRDI motoros Kia és Hyundai modellekkel.

Tetszik, hogy nincs kettőstömegű lendkerék, sem adagoló. Igazából csak a közös nyomócső szelepeire és a befecskendezőkre kell odafigyelni, hogy tiszták legyenek, meg az üzemanyagszűrőre, és akkor nem tud elromlani.

Az egész kocsival, és a Hyundai márkával is nagyon elégedett vagyok, japános megbízhatóság, üzembiztos, tönkretehetetlen, kiszámítható. Pedig sokan szivattak, hogy koreait vettem. Hát, pedig a következő is az lesz.

Hibalista

- 12 éves korában az alsó hűtővízcső (elöregedett a gumi, kilyukadt), bontóból 6 ezerért kaptam hozzá másikat. Szintén ekkor a termosztát, 12 ezer ft volt a cseréje. Semmi más nem romlott el rajta.

Ide hordtam szervizbe

Origó gumi, Budapest

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 185000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Punto Következő autója? Prius
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Matrix 2001

További ítéletek (14 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)