A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Lantra (2003)

Lantra 2,0CRDi 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Unalom, nyugalom semmi vonzalom

Szöveges ítélet

A bódé gyakorlatilag a Toyota Corolla (5 ajtós) előző generációjának majdnem pontos mása, csak a feneke nyúlik hosszabbra. A csomitartó 402 literes egyébként, elég jól pakolható, főleg, hogy a hátsó ülések osztottan dönthetők. Széles magas dolgok persze nem férnek be, mert a kalaptartó műanyag sínei elég csúnyán foglalják a helyet és többször is kerülgetett a frász nehogy letörjem őket. Az autó külseje nagyobb belteret ígér, de ez ugyanolyan optikai csalódás mint az első generációs Octáviánál, értsd hátul csak akkor van hely lábnak, ha az első üléseket előrebb húzod. A vezetőülés elég jó, sokirányban állítható és gerinctámaszos. Az anyós azt kapja amit megérdemel, borzastóan mélyen van és nem állítható. A kesztyűtartó tekintélyes méretű és bár a beltéri klímás cuccok 90%-a ott van mögötte, mégsem hűthető. A gyári könyklő rulezz, kettéosztott a felső lapos részbe mehetnek iratok tollak apróságok, a mély alsó részbe nekem a láthatósági mellény, tartalék izzók, meg hasonló kacatok voltak elrejtve. A műszerfal egyszerű, divatosan szólva "átlátható": kis kör 2xnagy kör kis kör elrendezésben van a víz, sebesség, fordulatszám, üzemanyag visszajelzése. Kis finomság, hogy Saabra hajazó a sebességosztás 160-ig ritkább majd onnan sűrűsödik. Óriási pofon, hogy a műszerfalvilágítás kékszínű piros mutatókkal a la Golf IV, de a középkonzol japán zöldszínű. Tehát ha rádiót akarsz bele, akkor kompromisszumot kell kötnöd. Én nem kötöttem, vettem bele narancssárgát :)
A szellőzőrendszer nagyon jó, erősen fúj a venti már kettes fokozaton is, a párátlanítás nem gond (bár nem hajlamos párásodásra). Mindenesetre Koreában tutira mennek ezügyben, ha ablakra, vagy ablak-lábra van állítva szellőző akkor indításkor alapból kapcsolja a klímát. Kicsit idegesítő, sőt az elején hibának véltem, de a kézikönyvben ez külön fejezteben van és büszkék rá.
A menetteljesítményt tekintve inkább benzinesként viselkedik a Mitsubishitől származó EUR3 motor. Alul se erő se nyomaték, 2000-től indul valami 3300-tól meg már nincs erő. Ennek ellenére 7l-el télen nyáron el lehet vele járni, de egy VW 19TDi-ből átülve siralmasnak hat. Németországi viszonyok között 160km/h-ig partner (3200rpm), de az előzéseket azért fontolóra kell venni. Lehet hajkurászni 160 fölé is, de semmi értelme mert csak kínlódik, füstölni kezd, és extra zabát kér. A 130-as tempó fekszik neki, 2500-as fordulatkörül erő is nyomaték is van, az más kérdés persze, hogy itthon nem lehet annyival közlekedni tartósan mert a külsőben gyors vagy, a belsőből meg ledudálnak ennyivel...
A legfőbb erénye, hogy nagyon ritkán romlik el rajta valami, de ha mégis akkor vagy horror gyárialkatrész szalonból vagy sok utánajárással utánygártott dolgokra is lehet akadni. A komolyabb cuccokat meg érdemes a netről lőni. Például aki neki akar állni tuningolni jó alap, mert nagyonpici intercoolere van, de elöl rengeteg a hely egy jóval nagyobbnak. A turbó sima és ugyanez a blokk teljesít 140LE-t változó geo-s turbóval a Tucsonban vagy Santa Fe-ben. Szintén netes leírásból tudom, hogy a 2,7 v6 Tiburon/Coupe fékeket is fel lehet rakni minden komolyabb átalakítás nélkül stb.
Egy dolog biztos, hogy érzelmet nem vált ki az autó. Nem fogod becézni, nem fogod simogatni. Vétel szempontjából kitűnő, mélyen tax ár alatt lehet hozzájutni. Ugyanakkor ennyire nehéz eladni is, tehát ha erre ütöd a fejed, akkor csak hosszútávra vedd meg. Cserébe a mélyen nyomott árból is tudsz keményen alkudni. Nekem külföldi munka miatt kellett gyorsban eladnom, mivel lízinges volt ezért komoly bukta lett a kiszállás.

Hibalista

- 122ekm-nél AC pumpa (gyári 80e, olasz utángyártott 22e, www.fourgreen.com-ról rendelve gyári 35e)
- 133(!)ekm-nél első féktárcsa kuka (nincs utángyártott, csak gyári 25e/db, fékbetét van utángyártott 16e/garn.)
- 150ekm-nél első kerékagycsapágy jobb oldal nincs ugy. gyári 22e
- 160ekm-nél hátsó fékek lettek csereérettek (nincs utángyártott)
- apró elektromos hibák pl.: szentkvarcóra villogás, folyamatosan kiégő h1 és h7 izzók, tolatólámpa mint az index: hol jó hol nem stb.
- 170ekm körül, a váltóban a kettes fokozat szinkrongyűrűje elment borért, 50e
-

Ide hordtam szervizbe

Hyundai Vác, korrekt gyors munka, szalonhoz képest elfogadható árazással

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Általános lódoktor, olajcseréhez, villamossághoz stb.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 118000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 67000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? GIII 19TDi Következő autója? (külföldön lesz vmi cégautó) itthon VW valami TDi
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Lantra 2003

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A Megbízható Klasszikus

Lantra Elantra 2.0 GLS Automat - 2003
2008.05.14 40000   3,0

A ferdeszem? csábító állat

Lantra 2.0 Crdi - 2003
1999.11.30 42000   2,0

Aranka szeretlek!

Lantra 1,6 GL - 2005
2009.07.09 121000   3,0

Egy igazi bika motorral ellátot vad küls?

Lantra 2,0 crdi - 2004
1999.11.30 6000   1,0

Elegáns koreai

Lantra 1.6 GL - 2005
1999.11.30 15000   3,0

Európában megbukott, Amerikának jó

Lantra GLS 20. Automata - 2008
2009.10.06 14500   3,0

Falánk, de megéri

Lantra 2.0 GT - 2003
1999.11.30 80000   3,7

HYundai Elantra Made in Korea

Lantra Elantra 1.6gl - 2003
2018.04.01 60000   -

Ilyen autót már nem gyártanak...

Lantra 1.6 - 1993
2008.05.17 300   2,0

Japán iskola, Koreai know-how - remek végtermék!

Lantra ELANTRA 1.6 GLSi - 2003
1999.11.30 5000   2,5

JÓ AUTÓ

Lantra 1.6 gl - 2004
2008.12.28 44000   2,0

Megbízható

Lantra 2,0CRDI - 2003
2009.06.13 50000   1,3

Megbízható családi autó

Lantra 1.6 GL - 2005
1999.11.30 50000   2,5

jóságos hálás szerető

Lantra 1,6,gl - 2004
2008.10.03 105000   1,0

svájci (helyett koreai) óraszerkezet

Lantra 1,6 GL - 2006
2008.10.29 88500   2,5

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)