Örökélet + 10 év
Szöveges ítélet
0 km-esen került a családba, kizárólag én úgy 170e km állás óta használom.
90-es évek végét idéző japános beltér, közepesen kemény műanyagok, átlagosnál kevesebb mennyiségű tárolórekesz.
Méretre pontosan akkora, mint a korabeli Skoda Octavia, csak ennek a csomagtartója kicsit kisebb, cserébe a hátsó sorban nagyobb a hely. 2 gyerekkel elég a csomagtartó, azon kevés 4 ajtósok egyike, amibe belefér egy nagyméretű összecsukott babakocsi, plusz még 2 sporttáska mellette...
Motorja nagyon takarékos, 90-100-zal szoktam menni autópályán is, így hosszú távon 5,5-6 liter/100 km-re adódik ki még most is. 130-140 körül viszont eszik rendesen, legalább 7 liter/100 km. Betudom a rövid váltónak / hiányzó 6. fokozatnak (még az 1.3 Swift váltója is hosszabb, nem is kevéssel). Városban 6-7 liter/100 km.
Egyszerűen teljesen eseménytelen a története az autónak. A fékpofák, féktárcsák eszméletlen sokáig bírják (összesen 1x lett cserélve a tárcsa, és még mindig jó!!!), bár én nagyon fék-kímélően vezetek. 210e km-nél elkezdett kopogni a kocsi hátulja, lengéscsillapító csere.
Alkatrészből vagy van utángyártott, vagy nincs, de a gyáriak sem horror összegek. Azt viszont tudni kell, hogy karosszériaelemet találni szinte lehetetlen. Elantra betegség a hátsó sárvédőknek a korróziója, 9 évesen ezt is elérte, röviden javíthatatlan, de esztétikailag (még) nem zavaró.
225e km-nél egyszer csak elkezdett kopogni a motor hidegindításkor, gyakorlatilag nem volt benne olaj. Kb. 5e km-rel előtte ellenőriztem, feltöltöttem, irány a szervíz. Olajcsere, kartergáz, kompresszió, stb. minden tökéletes, hibaok nincs. Azóta sem fogyott egy deci sem, folyamatosan ellenőrzöm (azóta eltelt közel 10e km).
Életem legmegbízhatóbb autója, pedig volt 2 Suzuki Swiftem. Nagyon sajnálom, hogy a rozsda lassan megeszi.
Maga az autó leadhatatlan, senki nem keresi, aki akar, gombokért vehet. Autóvásárlásnál be se akarják számítani, mert rajtuk rohad (Nem csak a megbízhatóságért, hanem ezért is örökélet + 10 év). Használtan szinte mindegyikben 2-3-400e km van, látszik, hogy ezt az típust használni vették.
Motorjával, váltójával, felfüggesztésével sose lesz baj, alkatrész utánpótlás megoldott, mert sok a közös alkatrész pl. Sonatával, Tucsonnal (!!!). Nem véletlenül bírja a felfüggesztés.
Dízelt állítólag nem szabad megvenni, azzal sokkal több a baj. Én nem próbáltam.
Azt hiszem, ez lesz az első autóm, amit megsiratok.
Hibalista
- Gyújtókábelek (3e km, garanciális csere) - Középkonzol LED a fűtéskapcsolónál (~30e km, azóta is ilyen, nem zavar) - Hátsó lengéscsillapító (210e km, mindkettő, szett, 60e, munkadíjjal együtt) - Jobb oldali rendszámtábla világítás csavarja berohadt, nem lehet cserélni (220e km) - sose cseréltem még - Elkezdte enni az olajat ??? (225e km) (Egyszer utánatöltöttem, azóta nem fogy) - - Folyamatosan: nagyon, NAGYON ritkán (~10e km-enként, új korától kezdve) megemelkedik az alapjárat (fix 2-3e ford/perc között), gázfröccsre elmúlik. Sosem zavart annyira, hogy utánanézzek.
Ide hordtam szervizbe
Helyi volt Hyundai autókereskedés (Hyundai Király), nagyon olcsó, nagyon precíz, semmi fölösleges munka.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 235000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swoft 1,3 GLS 3 ajtó | Következő autója? | Captiva |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
