A Megbízható Klasszikus
Szöveges ítélet
Meg kell vallanom ez a családomban már a harmadik renszerbe vett Elantra, mert egyszerűen megszerettem a megbízhatóságát, formáját, funkcionalitását. Szeretem hogy az átlagmagyar lesajnálja lekicsinyli ezt a koreai típust (ez csak egy kóreai kókány - szokták mondani) és ezért nem is irigylik szerencsére, de én tudom hogy a legjobb árétékarányú kocsi messze a piacon ezért nagy érték a szememben. Az USA-ban 10 év (!) garanciával adják a Hyunaiokat, a legmegbízhatóbb márkák elitjében van. Ez a típus valójában a belső komfortban a 90-es évek eleji mitsubishik komfortját adja, de motortecnikában, erőátvitelben futóműben stb. naprakész. Ezt az autót az USA-ból hozták 2003-ban kissebb sérüléssel, és állt a vámban szlovákiában bő három évig és mire levámolták és mire ideért már rég nem kellett annak aki hozatta. Én írd és mond 300 ezerért elhoztam mégegyszer ennyiér teljesen rendberakattam és természetesen nem magyar rendszámmal forgalomba helyeztem így hatszázezer forintért van egy 150 LE klasszikus szedánom automata vátóval klímával és a szokásos elektromos cuccokkal 4 légzsákkal, gyári hifivel stb. Az autó három év állás után a szügséges olajok cseréje mellett úgy indult mintha ez meg sem történt volna emellett a klímája is okádta a hideget hibátlanul. Ez egy teljesen sallangmentes klasszikus autó (amúgy Pekingben százezerszámra fut taxiként ez a modell!), sehol nem hagy cserben (és ezt elmondhatom a másik kettőről is) Ellentétben a híreszteléssekkel kellően megvédi az utasait (USA szbványokat teljesíti!) feltéve ha nem egy Hummer-al ütközöl. Egyszó mint száz, a szerelők éhenhalhatnak, ha ezen a típuson múlik !!! Négytagú családom simán elfér benne, a csomagtartó is elég mindíg (450 liter!), de ha sok időre megyünk sok cuccal akkor két elantrával megyünk és az ugye azt a szállítókapacitást már egy Krájzler Vojédzser sem űberli. Nekem amúgy bejön az autó morcos pofája és klasszikus divattól teljesen független formája. Az automatája tökéletes (amúgy ugyanaz mint az új galantban) és hozzá kell tennem hogy (mivel a másik kettő kéziváltós) én még ilyenprecíz váltót csak a jobbfajta hondákban tapasztaltam! A fogyasztása teljesen korrekt főleg ha ésszel vezezeted az autót, a teljesítmény bőven elég, még az egyhatos 113 lovas benzinmotorral is nemhogy a kétliteres 150 lovas benzinmotorral! Amúgy (akit érdekel) teljesíti mindegyik a floridai emissziós normákat!
Hibalista
- Eddig csak a szűrők és olajok cseréje előírás szerint.
Ide hordtam szervizbe
Magánszervíz ahol a tulaj a szerelő is egyben. Tökéletesen megcsinálnak mindent, akár a szemem előtt. A márkaszervízeket 10 éve messze elkerülöm. (drága rezsidíjak, link és hanyag alul fizetett alkalmazottak!!!)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | Galant | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
