Mint a villám (tényleg)
Szöveges ítélet
9 hónapot kellett rá várni, de marhára megérte! Megy mint a villám, tölthető mint a villám :)
201LE - 395Nm és 75kW max töltési sebesség, hogy pontosabb legyek.
Céges célokra lett véve, és kifejezetten a nagy hatótáv miatt, ami a hirdetés szerint 465-485km WLTP. Korábbi Vitara automatát váltotta, és egyelőre hozza a számokat a megtérülés felé.
Jellemző futás napi 50-100km, így van, hogy heti egyszer kell feltölteni, akkor sem esik ki idő, mivel amúgy se mozogna az autó. De ha épp el kell ugrani egy 4-5-600km napi útra, akkor sincs semmi gond, mivel egy rövid útközbeni töltéssel, ami ebédszünettel összeköthető, bőven megvan.
Hatótáv országúton kb 400-420km, városban és olyan utakon, ami sok településen megy át, 500km akár, pályán 130-al 270-300km közt(szerencsére kishazánkban kevés autópálya ilyen hosszú, a Debrecen-Zalaegerszeg meg nem az én világom)
Az ülés nagyon kényelmes, a középkonzol és a könyöklő is jó helyen van. Az összes kényelmi elektronika jól teszi a dolgát. A klíma hatékony, a fűtés méginkább. Reggeli hidegben akár 5mp is eltelik, mire forró levegőt fúj :) Az időzíthető fűtés/hűtés/szélvédő leolvasztás szükségtelenné teszi a reggeli jégkapargatást. A kormányfűtés elképesztően jó.
Az egyetlen negatívum, az a gumi, amivel adják. Nexen Nfera SU1, hát ez egy kalap sz@r. Sőt, azzal is van bekenve, meg rá egy réteg síkosító. Az összes Hyundai Conti premiumContact SportContact5-el jön, ez meg... Egy vezetővel 2 tonnás autó, 400Nm-el egy ilyen borzalmon. Zajos, elkapar, fékezésnél csúszik, kanyarban sikít és sodródik.
Le lett cserélve Michelin Primacy-ra, és végre csendben suhan, kevésbé kapar el, és kanyarban kb 60-70%-al nagyobb terhelést tud átvinni. A téli Pilotalpin lesz.
Ha valaha is cserélnék, csak hasonló akkukapacitású és beltér méretű autó jönne szóba. És ha egy mód van rá, soha többet benzin/dízel
Hibalista
- A DRL alatti díszcsík festése pereg le, most cserélik garanciálisan. A bőrkormány foltosodik, remélem kopni nem fog. Random előtörő hiba a kijelző felének inaktivitása, ami elmúlik magától. nálam egyszer jött elő fél év alatt.
Ide hordtam szervizbe
Hyundai Gablini
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Vitara 1.6 GLX A/T | Következő autója? | Model Y |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |